Beste,
Ik zou graag mijn moeder haar laptop wat sneller maken want het is echt niet normaal hoe traag ie loopt.
Hieronder even de specs gekopieerd van Speccy
Laptop/notebook : HP Truevision HD Intel core i3
Besturingssysteem : Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
Processor : Intel Core i3 @ 1.50GHz Sandy Bridge 32nm Technologie
RAM : 6,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Moederbord : Hewlett-Packard 1900 (U3E1)
Grafisch : Generic PnP Monitor (1366x768@60Hz) Intel HD Graphics 3000 (HP)
Opslag : 596GB Disk drive (SATA)
Geen optische schijven gedetecteerd
Geluid :High Definition Audio-apparaat
Het opstarten gaat echt traag, een programma openen zoals MS Word of dergelijke, algemene taken die iedereen doet met een pc, (dus niet gamen of dergelijke) zijn supertraag.
Laptopje is naar mijn weten niet slecht geconfigureerd en wordt proper gehouden, Ccleaner draaien, schijfopruiming en dergelijke worden dikwijls uitgevoerd.
Ok het is geen top-end laptop en ik verwacht ook geen superprestatie maar ietsje sneller zou wel mogen, wat is hieraan te doen qua vervangen van cpu.
Of is het vervangen van de harde schijf door een ssd al genoeg. Heb zelf ervaringen met een Kingston Hyper X en dat deed het hem wel bij mijn laptop.
Graag een optie want dit is niet leuk om mee te werken.
Alvast merci voor enige reactie.
Ik zou graag mijn moeder haar laptop wat sneller maken want het is echt niet normaal hoe traag ie loopt.
Hieronder even de specs gekopieerd van Speccy
Laptop/notebook : HP Truevision HD Intel core i3
Besturingssysteem : Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
Processor : Intel Core i3 @ 1.50GHz Sandy Bridge 32nm Technologie
RAM : 6,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Moederbord : Hewlett-Packard 1900 (U3E1)
Grafisch : Generic PnP Monitor (1366x768@60Hz) Intel HD Graphics 3000 (HP)
Opslag : 596GB Disk drive (SATA)
Geen optische schijven gedetecteerd
Geluid :High Definition Audio-apparaat
Het opstarten gaat echt traag, een programma openen zoals MS Word of dergelijke, algemene taken die iedereen doet met een pc, (dus niet gamen of dergelijke) zijn supertraag.
Laptopje is naar mijn weten niet slecht geconfigureerd en wordt proper gehouden, Ccleaner draaien, schijfopruiming en dergelijke worden dikwijls uitgevoerd.
Ok het is geen top-end laptop en ik verwacht ook geen superprestatie maar ietsje sneller zou wel mogen, wat is hieraan te doen qua vervangen van cpu.
Of is het vervangen van de harde schijf door een ssd al genoeg. Heb zelf ervaringen met een Kingston Hyper X en dat deed het hem wel bij mijn laptop.
Graag een optie want dit is niet leuk om mee te werken.
Alvast merci voor enige reactie.