Hoi!
Na 3 jaar een Fiat Punto 1.2 80pk uit 2000 te hebben gereden ben ik toe aan wat nieuws.
Hiervoor wil ik maximaal 5000 euro spenderen.
Ik heb een aantal eisen, sommige eisen zullen natuurlijk van het occasion aanbod afhangen en niet van het model, maar ik noem ze toch maar:
Mijn kandidaten:
VW polo 9n 2002-2009
Pluspunten:
Pluspunten:
Deze vallen af:
Ook nog een lijstje waar ik nog niet heel erg lang naar gekeken heb. Misschien dat jullie mij kunnen overhalen?
Na 3 jaar een Fiat Punto 1.2 80pk uit 2000 te hebben gereden ben ik toe aan wat nieuws.
Hiervoor wil ik maximaal 5000 euro spenderen.
Ik heb een aantal eisen, sommige eisen zullen natuurlijk van het occasion aanbod afhangen en niet van het model, maar ik noem ze toch maar:
- Niet te groot. Denk ik aan maximaal 1050kg
- Benzine
- Relatief zuinig. 1:14 met een gemiddelde rijstijl (voornamelijk 80 en 100 wegen) is wel een must
- Niet te sloom. 1000kg en 60pk gaan we niet doen. Mijn Punto heeft 80pk op 850kg, dit vind ik een fijne verhouding.
- Relatief betrouwbaar. Met een tweedehands auto is altijd wel wat. Met de Punto ben ik in 3 jaar en 40k kilometer 1500 euro aan onderhoud kwijt geweest (distributieriem, remmen, banden, carterpan, ditjes en datjes). Dat vond ik toch aardig veel (of valt dat mee?).
- Niet ouder dan 2003. De Punto was 12 jaar bij aanschaf, het liefst wil ik nu een auto van ~10 jaar oud.
- Redelijk luxe geleverd. Must have: Airco en Elektrische ramen. Want to have: Cruise Control + centrale deurvergrendeling op afstand. Eigenlijk is de Cruise Control ook een must
- 3 deuren. Ik rijd 90% alleen, 5 deuren vind ik onzin en vaak minder mooi.
- Met een leeftijd van ~10 jaar i.c.m. een benzine motor kijk ik naar maximaal 90k-140k gelopen.
- Een beetje sportief uiterlijk. Sportvelgen kijk ik niet naar, maar een beetje l
- Maximaal 5000 euro.
Mijn kandidaten:
VW polo 9n 2002-2009
Pluspunten:
- Ruim aanbod
- Redelijk betrouwbaar
- Positieve ervaring met het model. Zelf een 1.4TDI een half jaar gereden en een kennis rijd al jaren tevreden in een 1.4 benzine. Mijn ouders hebben een Polo uit 2010 met de 1.4 die ook bevalt.
- Het pre-facelift model (<2005) vind ik minder mooi
- Relatief duur
Pluspunten:
- Redelijk aanbod
- Goedkoop
- Zeer mooi uiterlijk
- Waar ik met de Polo op een auto van 2004-2005 kom kan ik met dit budget al gauw een Ibiza van 2006-2007 rijden.
- Duur om te rijden / veel onderhoud volgens reviews. Al wordt dit soms ook tegen gesproken.
Deze vallen af:
- Fiat Punto. Ondanks dat de auto prima rijd, toch wat anders dit keer.
- Opa en oma wagens. Opel Meriva en dergelijk.
Ook nog een lijstje waar ik nog niet heel erg lang naar gekeken heb. Misschien dat jullie mij kunnen overhalen?
- Ford Fiesta. Ik vind maar zeer weinig 3 deuren en vind het uiterlijk tegenvallen. Wel redelijk goedkoop, over kosten om te rijden heb ik geen idee.
- Renault Clio. Ik vind het model niet zo spannend.
- Toyota Yaris. Zelfde als de Clio, ik wordt niet warm van de auto.
- Opel Corsa