Aankoopadvies kleine auto tot 5000 euro

Pagina: 1
Acties:

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 08:37
Hoi!

Na 3 jaar een Fiat Punto 1.2 80pk uit 2000 te hebben gereden ben ik toe aan wat nieuws.
Hiervoor wil ik maximaal 5000 euro spenderen.

Ik heb een aantal eisen, sommige eisen zullen natuurlijk van het occasion aanbod afhangen en niet van het model, maar ik noem ze toch maar:
  • Niet te groot. Denk ik aan maximaal 1050kg
  • Benzine
  • Relatief zuinig. 1:14 met een gemiddelde rijstijl (voornamelijk 80 en 100 wegen) is wel een must
  • Niet te sloom. 1000kg en 60pk gaan we niet doen. Mijn Punto heeft 80pk op 850kg, dit vind ik een fijne verhouding.
  • Relatief betrouwbaar. Met een tweedehands auto is altijd wel wat. Met de Punto ben ik in 3 jaar en 40k kilometer 1500 euro aan onderhoud kwijt geweest (distributieriem, remmen, banden, carterpan, ditjes en datjes). Dat vond ik toch aardig veel (of valt dat mee?).
  • Niet ouder dan 2003. De Punto was 12 jaar bij aanschaf, het liefst wil ik nu een auto van ~10 jaar oud.
  • Redelijk luxe geleverd. Must have: Airco en Elektrische ramen. Want to have: Cruise Control + centrale deurvergrendeling op afstand. Eigenlijk is de Cruise Control ook een must :)
  • 3 deuren. Ik rijd 90% alleen, 5 deuren vind ik onzin en vaak minder mooi.
  • Met een leeftijd van ~10 jaar i.c.m. een benzine motor kijk ik naar maximaal 90k-140k gelopen.
  • Een beetje sportief uiterlijk. Sportvelgen kijk ik niet naar, maar een beetje l
  • Maximaal 5000 euro.
Uiteraard ben ik zelf al druk op zoek geweest (al ruim een maand) en val ik toch steeds terug op deze twee auto's. Hieronder een lijstje van mijn bevindingen.

Mijn kandidaten:

VW polo 9n 2002-2009
Pluspunten:
  • Ruim aanbod
  • Redelijk betrouwbaar
  • Positieve ervaring met het model. Zelf een 1.4TDI een half jaar gereden en een kennis rijd al jaren tevreden in een 1.4 benzine. Mijn ouders hebben een Polo uit 2010 met de 1.4 die ook bevalt.
Minpunten:
  • Het pre-facelift model (<2005) vind ik minder mooi
  • Relatief duur
Seat Ibiza 6l 2002-2008
Pluspunten:
  • Redelijk aanbod
  • Goedkoop
  • Zeer mooi uiterlijk
  • Waar ik met de Polo op een auto van 2004-2005 kom kan ik met dit budget al gauw een Ibiza van 2006-2007 rijden.
Minpunten:
  • Duur om te rijden / veel onderhoud volgens reviews. Al wordt dit soms ook tegen gesproken.

Deze vallen af:
  • Fiat Punto. Ondanks dat de auto prima rijd, toch wat anders dit keer.
  • Opa en oma wagens. Opel Meriva en dergelijk.

Ook nog een lijstje waar ik nog niet heel erg lang naar gekeken heb. Misschien dat jullie mij kunnen overhalen?
  • Ford Fiesta. Ik vind maar zeer weinig 3 deuren en vind het uiterlijk tegenvallen. Wel redelijk goedkoop, over kosten om te rijden heb ik geen idee.
  • Renault Clio. Ik vind het model niet zo spannend.
  • Toyota Yaris. Zelfde als de Clio, ik wordt niet warm van de auto.
  • Opel Corsa
Wie overtuigd mij? :)

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05 17:29
Suzuki Swift 2006
http://www.autotrack.nl/tweedehands/suzuki/swift/12846865
Je kan ze nog voor goedkoper vinden denk ik, dit is wel een net exemplaar met weinig km's. En 101pk op 955kg :)

Verder kun je nog naar een Chevrolet Kalos kijken of naar een Citroen C2 VTS, maar dat vind ik beide niks tbh.

Im notorious

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Martijn19 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:52:

Minpunten:
Wij rijden inmiddels al weer een jaar of vier in een Polo uit 2006 en die zat destijds nét boven jouw huidige budget. Ik denk dat je je dus geen zorgen hoeft te maken over het uiterlijk van voor 2005 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 19-02-2015 22:13 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
Eventueel ook richting Frankrijk kijken? Citroën/Peugeot, een C4 of 307 bijvoorbeeld, je hebt nu namelijk een Polo en een Polo met een Seat logo...

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Mitsubishi Colt

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-05 21:58

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Hoeveel KM's maak je eigenlijk?

Als je maar 5000 km maakt per jaar en dan €1500,- aan onderhoud heb uitgegeven vindt ik het misschien wel veel, maar ach €500,- per jaar, €42,- per maand onderhoud, teken in voor hoor :P

Alleen rij ik 40.000 km en onderhoud heeft een auto gewoon nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-05 16:04
Peugeot 207?
Alfa Romeo 147?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Thenotorious schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:07:
Suzuki Swift 2006
Je kan ze nog voor goedkoper vinden denk ik, dit is wel een net exemplaar met weinig km's. En 101pk op 955kg :)

Verder kun je nog naar een Chevrolet Kalos kijken of naar een Citroen C2 VTS, maar dat vind ik beide niks tbh.
Die Swift is ook leuk ja! Ik hoor vaak verhalen dat die betrouwbaar zijn? Dus dat is al een pluspunt.

De Kalos heb ik nog niet naar gekeken, de C2 valt af. Vind het best geinige auto's om te zien, maar echt betrouwbaar lijken ze niet.
naitsoezn schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:13:
[...]

Wij rijden inmiddels al weer een jaar of vier in een Polo uit 2006 en die zat destijds nét boven jouw huidige budget. Ik denk dat je je dus geen zorgen hoeft te maken over het uiterlijk van voor 2005 ;)
Hmm, de meeste auto's tussen de 4000 en 5000 die ik binnen een straal van 100km vind zijn pre-facelift. Het na facelift model is vaak de relatieve kale Turijn uitvoering.
Hoe bevalt het onderhoud/kosten van de auto en hoeveel kilometer heeft die gelopen?
FastFred schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:36:
Eventueel ook richting Frankrijk kijken? Citroën/Peugeot, een C4 of 307 bijvoorbeeld, je hebt nu namelijk een Polo en een Polo met een Seat logo...
Hehe, ik ben me er van bewust. Zal wel komen omdat hier in de familie voornamelijk Duits gereden wordt.
Niet helemaal mijn smaak. Wel interessant!
Aight! schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:47:
Hoeveel KM's maak je eigenlijk?

Als je maar 5000 km maakt per jaar en dan €1500,- aan onderhoud heb uitgegeven vindt ik het misschien wel veel, maar ach €500,- per jaar, €42,- per maand onderhoud, teken in voor hoor :P

Alleen rij ik 40.000 km en onderhoud heeft een auto gewoon nodig.
De Punto heeft 40.000km gemaakt tot nu toe. Over ~2000km / ruim 2 maand komt de APK en grote beurt eraan, die zal ook wat extra onderhoud meebrengen waardoor het totaal op 2000 euro in ~43.000km / 3 en beetje jaar. Voor een auto van 1750 euro aanschaf voelt dat toch als veel :)

Ik ga minder rijden en verwacht nu over een jaar gemiddeld 10.000km te rijden.
207 lijkt ook wel wat ja. Van Alfa Romeo wordt ik toch wat bang, misschien dat het tussen de oren zit. Maar het lijkt wel alsof je met een Alfa een lot uit de loterij koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 12:25
Ik denk dat je 1 gewichtsklasse hoger moet kijken, veel B-segment auto's vallen namelijk al boven de 1050 kg. Een 207 met 1.4 motor zit op dik 1100 kg.

Alfa heeft pas sinds enkele jaren een auto in het B-segment, de Mito. Een 147 zit in de klasse van de Golf, 307 en Focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 14:16

itsalwaysme

Graast voor DB

t_captain schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:25:
Ik denk dat je 1 gewichtsklasse hoger moet kijken, veel B-segment auto's vallen namelijk al boven de 1050 kg. Een 207 met 1.4 motor zit op dik 1100 kg.

Alfa heeft pas sinds enkele jaren een auto in het B-segment, de Mito. Een 147 zit in de klasse van de Golf, 307 en Focus.
En dan kan je ook nog kijken naar bijvoorbeeld een Volvo C30.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 12:25
Ook die zit in het C-segment. En de basisversie weegt 1178 kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Ik sluit het C-segment ook niet uit overigens.

Ben vooral op zoek naar een redelijk zorgeloze auto. Heb de Suziki Swift (2004-2010) nog eens beter bekeken. Ruim aanbod in mijn budget. Heel veel positieve reviews op bijvoorbeeld Autoweek. Alleen relatieve karige auto's, slechts 1 met cruise control die een beetje op redelijke afstand van mijn huis zit (provincie Groningen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:57
Martijn19 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:52:
VW polo 9n 2002-2009
Pluspunten:
  • Ruim aanbod
  • Redelijk betrouwbaar
  • Positieve ervaring met het model. Zelf een 1.4TDI een half jaar gereden en een kennis rijd al jaren tevreden in een 1.4 benzine. Mijn ouders hebben een Polo uit 2010 met de 1.4 die ook bevalt.
Minpunten:
  • Relatief duur
Seat Ibiza 6l 2002-2008
Pluspunten:
  • Redelijk aanbod
  • Goedkoop
  • Zeer mooi uiterlijk
  • Waar ik met de Polo op een auto van 2004-2005 kom kan ik met dit budget al gauw een Ibiza van 2006-2007 rijden.
Minpunten:
  • Duur om te rijden / veel onderhoud volgens reviews. Al wordt dit soms ook tegen gesproken.
Huh? Volgens mij zijn die Polo en Ibiza toch erg verwant aan elkaar. Vreemd dat de een dan betrouwbaar is en de ander veel onderhoud nodig heeft. Uiteraard, ik begrijp dat een auto ook betrouwbaar kan zijn terwijl er veel regulier onderhoud nodig is maar er buiten onderhoud weinig stuk gaat maar toch vind ik het vreemd.

Verder is een Hyundai i20 misschien wel iets voor je? Volgens mij zijn die vaak redelijk goedkoop te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:56
GH45T schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:43:
Huh? Volgens mij zijn die Polo en Ibiza toch erg verwant aan elkaar.
Het zijn ook dezelfde auto's en motoren (PQ24 platform), alleen de koets ziet er anders uit. :+

Als je echt betrouwbaar wil zou ik een Jap kopen (bijv. de Swift) op benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
GH45T schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:43:
[...]

Huh? Volgens mij zijn die Polo en Ibiza toch erg verwant aan elkaar. Vreemd dat de een dan betrouwbaar is en de ander veel onderhoud nodig heeft. Uiteraard, ik begrijp dat een auto ook betrouwbaar kan zijn terwijl er veel regulier onderhoud nodig is maar er buiten onderhoud weinig stuk gaat maar toch vind ik het vreemd.

Verder is een Hyundai i20 misschien wel iets voor je? Volgens mij zijn die vaak redelijk goedkoop te krijgen.
Naar mijn weten ook ja. Ik ben alleen reviews van gebruikers gaan lezen en moet zeggen dat de Ibiza toch een stuk meer negatieve reacties heeft dan de Polo. Of dit terecht is weet ik niet.

De i20 lijkt wel leuk, maar niet bereikbaar met 5000 euro. Slechts eentje te koop met 177k op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-05 00:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Martijn19 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:59:
[...]

Naar mijn weten ook ja. Ik ben alleen reviews van gebruikers gaan lezen en moet zeggen dat de Ibiza toch een stuk meer negatieve reacties heeft dan de Polo. Of dit terecht is weet ik niet.

De i20 lijkt wel leuk, maar niet bereikbaar met 5000 euro. Slechts eentje te koop met 177k op de teller.
De voorloper niets ? ( deze bv ?)
Hyundai Getz 1.4 1000Kg, 97 PK

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-05 17:49
Zelf hebben wij een mitsubishi colt uit 2006, heeft 95 pk om 930 kg. Dat betekent vlot autootje en goedkoop in de wegenbelasting. We hebben een achterspoiler opgezet om dat ie dan niet zo saai is, Google maar even :) het verbruik zal rond de 6-7 liter op de 100 km zitten

[ Voor 3% gewijzigd door blackspeedy op 20-02-2015 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdjuh
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-05 14:38
Heb zelf in jouw situatie gezeten ,voorkeur voor VW maar niet gek genoeg om voor hetzelfde geld, meerdere luxe opties daarvoor te laten vallen. Daar komt het vaak op neer bij VW, veel geld voor "weinig" auto.

Ik heb uiteindelijk voor een Peugeot 207 gekozen met destijds 90k op de teller.
Nu een jaar verder , en bevalt me prima!

http://link.marktplaats.nl/m900721248

A day without sunshine is like, you know, night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:11
Thenotorious schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:07:
Suzuki Swift 2006
Deze inderdaad, die Swift zijn echt leuke en goede wagens... dat specifieke aanbod ziet er sowieso heel erg aantrekkelijk uit: net iets meer dan een ton op de klok, leuke motor voor het formaat. Plus dat ze idd betrouwbaar zijn, goed sturen en ook niet duur in het onderhoud. Ik zou het bijna een no-brainer noemen...

De Hyundai Getz hier eerder genoemd is overigens ook een leuk wagentje, ook voor het geld wat ze er voor vragen. Die auto is van de betere generatie Hyundai, ze hebben toentertijd ineens een flinke stap gemaakt in afwerking en algehele bouwkwaliteit en daar valt deze al onder. Ook zal deze niet duur zijn in verbruik en onderhoud...

Maar de Swift lijkt mij wel de betere van de twee ondanks bijna 2x zoveel kilometers, dat is echt een potentieel klassiekertje, autohandelaren zijn niet voor niets zo gek op die Swift's.

[ Voor 30% gewijzigd door MicGlou op 20-02-2015 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
heuveltje schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:07:
[...]

De voorloper niets ? ( deze bv ?)
Hyundai Getz 1.4 1000Kg, 97 PK
Is ook het overwegen waard!
blackspeedy schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:08:
Zelf hebben wij een mitsubishi colt uit 2006, heeft 95 pk om 930 kg. Dat betekent vlot autootje en goedkoop in de wegenbelasting. We hebben een achterspoiler opgezet om dat ie dan niet zo saai is, Google maar even :) het verbruik zal rond de 6-7 liter op de 100 km zitten
Ook een aantrekkelijke auto. Het aanbod lijkt wat luxer als de Swift, vind de Swift daarin tegen wel stukken mooier.
ruurdjuh schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:09:
Heb zelf in jouw situatie gezeten ,voorkeur voor VW maar niet gek genoeg om voor hetzelfde geld, meerdere luxe opties daarvoor te laten vallen. Daar komt het vaak op neer bij VW, veel geld voor "weinig" auto.

Ik heb uiteindelijk voor een Peugeot 207 gekozen met destijds 90k op de teller.
Nu een jaar verder , en bevalt me prima!

http://link.marktplaats.nl/m900721248
Heb er ondertussen al twee in mijn bookmarks staan die ik mee ga nemen in mijn rondje Groningen / Friesland auto's kijken :)
MicGlou schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:13:
[...]

Deze inderdaad, die Swift zijn echt leuke en goede wagens... dat specifieke aanbod ziet er sowieso heel erg aantrekkelijk uit: net iets meer dan een ton op de klok, leuke motor voor het formaat. Plus dat ze idd best betrouwbaar zijn, goed sturen en ook niet duur in het onderhoud. Ik zou het bijna een no-brainer noemen... ik denk dat je voor het geld weinig beter zou kunnen vinden.
Ja, ik begin echt wel warm te lopen voor de Swift.
Het enigste wat ik zo jammer vind is dat het zulke kale auto's zijn, het voornemen was om iets luxer te gaan rijden, dat gaat het met een Swift niet worden. Daar tegenover staat wel een zeer betrouwbare auto die tevens ook een distributieketting heeft die niet vervangen hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Martijn19 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:22:
[...]

Ja, ik begin echt wel warm te lopen voor de Swift.
Het enigste wat ik zo jammer vind is dat het zulke kale auto's zijn, het voornemen was om iets luxer te gaan rijden, dat gaat het met een Swift niet worden. Daar tegenover staat wel een zeer betrouwbare auto die tevens ook een distributieketting heeft die niet vervangen hoeft te worden.
Voor de klasse valt het met de Swift nog best wel mee vind ik persoonlijk, is misschien ook wel een beetje uitvoering aangelegen. Maar idd de uitvoering zoals in die aanbieding is wel de meest eenvoudige, maar het hoge plastic gehalte hoort nou eenmaal bij de klasse. Vind persoonlijk dat je niet zo snel die indruk hebt als je erin zit, het kan erger maar ik begrijp je punt... het was voor mij ook de overweging om toch een C klasse te kopen omdat ik iets meer een luxe gevoel wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:51
Martijn19 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:22:
[...]

Heb er ondertussen al twee in mijn bookmarks staan die ik mee ga nemen in mijn rondje Groningen / Friesland auto's kijken :)
207 is een fijne auto en rijdt erg lekker, maar kijk dan wel naar de 1.6 modellen
De 1.4 is een te klein blok voor het relatief zware auto, waardoor deze alsnog veel zal verbruiken

Met de 1.6 16v (prima blok en haast onsterfelijk) of de 1.6 VTI (wat zuiniger maar wel wat olie verbruik) komt de auto goed van z'n plek
Je zou ook nog kunnen kijken naar de 1.6 THP, met 150 pk komt zo'n 207 helemaal goed van z'n plek (zelf ook deze auto gehad)

Overigens, mocht het binnen het budget passen, kijk dan naar een uitvoering met JBL pakket ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ik zie dat je geen Punto wil, maar ook de nieuwere Grande Punto niet? http://ww3.autoscout24.nl/classified/264126326 (moeten alleen even nette velgen onder, deze wieldoppen zijn geen porem :) )

Checks all boxes: rijdt lekker, vrij zuinig en ik vind ze er nog steeds leuk uitzien.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
noes schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:39:
Ik zie dat je geen Punto wil, maar ook de nieuwere Grande Punto niet? http://ww3.autoscout24.nl/classified/264126326 (moeten alleen even nette velgen onder, deze wieldoppen zijn geen porem :) )

Checks all boxes: rijdt lekker, vrij zuinig en ik vind ze er nog steeds leuk uitzien.
Maar het is een Fiat en zeker als die wat ouder worden gaan ze rap achteruit... voor dat geld en je zou bijvoorbeeld moeten kiezen met die Suzuki Swift of zelfs die Hyundai Getz ernaast, dan had ik het wel geweten, dan viel de Fiat gelijk als eerste af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
FabianGTI schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:37:
[...]

207 is een fijne auto en rijdt erg lekker, maar kijk dan wel naar de 1.6 modellen
De 1.4 is een te klein blok voor het relatief zware auto, waardoor deze alsnog veel zal verbruiken

Met de 1.6 16v (prima blok en haast onsterfelijk) of de 1.6 VTI (wat zuiniger maar wel wat olie verbruik) komt de auto goed van z'n plek
Je zou ook nog kunnen kijken naar de 1.6 THP, met 150 pk komt zo'n 207 helemaal goed van z'n plek (zelf ook deze auto gehad)

Overigens, mocht het binnen het budget passen, kijk dan naar een uitvoering met JBL pakket ;)
Het lijkt erop dat ik voor een echt leuke 207 toch 1000 of 2000 euro bij het budget moet doen. Maar ik overweeg de auto wel :)
noes schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:39:

Het zal ook meer tussen de oren zitten. Hoewel ik niet ontevreden ben met de huidige Punto ben ik toch toe aan iets totaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-05 00:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

MicGlou schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:45:
[...]

.. zelfs die Hyundai Getz...
Moet ik het toch even opnemen voor die getz. hoezo zelfs ? :P

Ik heb er zelf ook 1, zelfde bouwjaar en uitvoering.
Die heb ik nu zelf een jaar of 5 (en 35K KM) en tot nu toe ben ik er nog zeer happy mee :)
airco, CV, electrisch ramen, verwarmde spiegels, en eigenlijk alle snufjes die ik wil behalve cruise control.
Rijd vlot, en ziet er imho best leuk uit (zeker met standaar spoilertje en LM velgen)
Tot nu toe nog 0 problemen mee gehad, behalve een gaatje in de uitlaat. ( En das te wijten aan mijn luiheid, ik rijd er eigenlijk voor 99% stukjes van minder dan 5 minuten mee.)

Enige probleem dat ik heb is dat ik de rode non-metallic variant heb (en alle waarschuwingen daarover genegeerd heb). En daar begint de verf op de plastic delen nu van te verweren :(
Maar dat probleem zul je met de andere kleuren niet hebben.

Wel raar dat ik 5 jaar geleden er 4500 Euro voor heb betaald, en ze dat nu blijkbaar nog ongeveer dat kosten :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:51
Martijn19 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:00:
[...]

Het lijkt erop dat ik voor een echt leuke 207 toch 1000 of 2000 euro bij het budget moet doen. Maar ik overweeg de auto wel :)
Mhoa, moet te doen zijn met je budget

De Hyundai Getz vind ik persoonlijk een beetje een 'ouwelullenbak', maar meningen verschillen :P

Voor de rest zijn de Polo en Ibiza inderdaad gelijk qua techniek, het probleem met de Ibiza's is dat de afwerking niet altijd even goed is, waardoor de panelen nog wel een willen rammelen, daar lees je veel klachten over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
heuveltje schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:08:
[...]

Moet ik het toch even opnemen voor die getz. hoezo zelfs ? :P
Ik bedoelde het niet perse lelijk, vergeleken met de Swift ernaast want dat zijn echt top karretjes en is vrijwel altijd zo ongeveer het best besteedde geld in die klasse, samen met de Toyota Yaris... loop maar eens langs bij een goede vakgarage en vraag het maar eens, die zullen vrijwel allemaal beamen dat het heel solide auto's zijn.

Maar ik ben het ook wel eens met hierboven, De Getz is een wagentje met een beetje een bejaard karakter zullen we maar zeggen. Maar met weinig middelen wel wat vlotter ogend te krijgen door simpelweg de ramen achter wat donkerder te maken, kleine ingreep maar optisch toch een heel verschil.

[ Voor 10% gewijzigd door MicGlou op 20-02-2015 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Dus. Ik ben nog weer druk aan het kijken geweest. Dagelijks houd ik de Suziki Swift's in de gaten, als er een mooie voorbij komt een grote kans dat dat het wordt.
Wat ik mis aan de Swift is luxe. Een klasse groter kwam ik uit op de Mazda3. Stuk zwaardere auto's (1160), wel goedkoper in de aanschaf en er staan behoorlijk wat te koop met ruim boven de 200.000km (vind ik een goed teken).
Zijn er mensen die ervaring met zo'n auto hebben? Bijvoorbeeld deze leek mij wel wat, ruim onder budget, wat de extra wegenbelasting en verzekering weer goed maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Oef... die kleur! Smaken verschillen... ziet er verder zo op de foto's wel nog erg netjes uit.

Mazda is over het algemeen erg betrouwbaar, als de wagen een goede onderhoudshistorie heeft en al het nodige is gebeurd dan kan je daar niet snel een buil aan vallen en kan het aardig wat kilometers wegtikken.... qua betrouwbaarheid doorgaans gelijk aan Honda of Toyota. Stuurt meestal ook erg fijn en de 1.6 motoren zijn ook best vlot tegen het sportieve aan... maar ze lusten overigens wel een redelijk slokje als je van een beetje vlot rijden houdt.

Met die krappe 125.000 lijkt het mij een prima karretje... maar voor mij dan in een andere kleur :)

http://ww3.autoscout24.nl/classified/266606138?asrc=st|as

http://ww3.autoscout24.nl/classified/265886169?asrc=st|as

http://ww3.autoscout24.nl/classified/266272241?asrc=st|as

Als je dan toch naar een aziaatje kijkt... die Civic's rijden erg goed en zijn ook erg betrouwbaar.

Rij zelf ook Civic, alhoewel wat jonger en een compleet nieuwe generatie. Maar Honda rijden is doorgaans wel prettig, weinig onderhoudskosten, redelijk zuinig maar toch sportief rijden. Ik heb een 1.4i 95pk in een auto van 1200 kilo en hou van best vlot rijden wat redelijk hard werken is voor die 1.4 met dat gewicht, maar ik heb moeite om onder de 1:14 te komen :) Als ik rustig rij makkelijk 1:16 en als bijvoorbeeld die ouwe van mij erin zou rijden dan kan dat nog wel beter vermoed ik.

[ Voor 20% gewijzigd door MicGlou op 23-02-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Hehe, ik houdt zelf wel van wat unieke kleur. Die gele was de enige leuke binnen korte rijafstand die ik zo kon vinden.
Kijk voornamelijk naar Aziaten om te zien of het echt zonder gezeur is (zal natuurlijk wel van de occasion zelf afhangen). Na Duits, Frans, Italiaans, nu dus maar eens Aziatisch :)
Ik zal de Civic ook meenemen in de zoekopdracht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:53

-tom-562

Oliesjeik

Zo'n Mazda 3 is wel kek, zo'n Civic vind ik eerlijk gezegd een stuk saaier (interieur is ook oubolliger).
Overigens is er technisch en qua rijden niks mis met zo'n Civic. Alleen ik vind ze zelf een stuk saaier qua exterieur en interieur

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:49
-tom-562 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:26:
Zo'n Mazda 3 is wel kek, zo'n Civic vind ik eerlijk gezegd een stuk saaier (interieur is ook oubolliger).
Overigens is er technisch en qua rijden niks mis met zo'n Civic. Alleen ik vind ze zelf een stuk saaier qua exterieur en interieur
Hoe saai de auto is hangt imo vooral de motor af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:58

Tomatoman

Fulltime prutser

Hoe saai de auto oogt heeft weinig met de motor te maken. Ook met een bloedsnel motorblok ziet bijvoorbeeld een Micra er nog steeds uit als een truttenschudder. Omgekeerd zijn er genoeg auto's die er van binnen en buiten best spannend uitzien, waarin je niet meteen het gevoel hebt dat je terug bent in de jaren '90.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Het Fantoom schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:37:
[...]

Hoe saai de auto is hangt imo vooral de motor af.
Nee hoor. In 99% van de tijd in Nederland maakt het motorblok geen zak uit

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
-tom-562 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:26:
En dat vind ik nou weer van die Mazda... dat is een wagen waren je zelden <50 jaar oud in ziet rijden. Alhoewel met dat kleurtje misschien weer net niet :+ Interieur ziet er wel goed uit en dat is dan wel weer waar je het meest van de tijd naar zit te kijken.

Gooi ik ff een ander model Civic in de mix :*)

http://ww3.autoscout24.nl/classified/263758940?asrc=st

Dit model heb ik overwogen om te kopen maar was net voor mijn neus weg, toen is het mijn huidige civic geworden. Heb er wel een proefrit in gedaan en is erg luxe rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik weet niet, maar een Mazda 3 of Mazda 6 ziet er niet bepaald oubollig uit :P
M'n zusje heeft zo'n 3 deurs Civic zoals jij postte, in het zwart met kekke velgen. Nette auto, maar IMO minder spannend als een Mazda 3. Rijdt voor de rest prima, en de wegligging is serieus goed (alleen met een 1.4 is het allemaal wat minder spannend natuurlijk als je echt gaat scheuren :P), maar het interieur vond ik echt helemaal niks.
Al met al, als je gaat kiezen tussen zo'n Mazda of Honda, dan gaat het uiteindelijk puur om eigen voorkeur en smaak. Technisch is het allemaal even betrouwbaar en goed.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
-tom-562 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:57:
[...]

Nee hoor. In 99% van de tijd in Nederland maakt het motorblok geen zak uit
Tot een bepaald vermogen maakt dat echt wel uit.
Een auto met 200pk is gewoon veel vlotter en leuker te rijden dan dezelfde met 100pk. Kunnen wat mij betreft geen andere 'opties' tegenop.

[ Voor 7% gewijzigd door Het Fantoom op 23-02-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654400

Suzuki Ignis Sport.

Qua sportiviteit een surplus, rijdt rondjes om je andere kandidaten. Een budget GTi, 1.5L met 110 pk bij 910 kg. Cultauto voor de kenners.

Zeer betrouwbaar ook, kijk wel uit voor schade-auto's.

Motor is bij lange na niet het enige wat bepalend is voor de fun-factor, dat is een wel HEEL beperkte kijk op auto's. Beste enkele indicatie voor hoe snel een auto is, is de verhouding tussen pk's en gewicht, dat wel.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 654400 op 23-02-2015 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
-tom-562 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 21:07:
Ik weet niet, maar een Mazda 3 of Mazda 6 ziet er niet bepaald oubollig uit :P
Je hebt de wagen uit de link bekeken? Dat is een echt seniorenmobieltje hoor, nog net geen bejaardenmobiel :+ Het interieur is een stuk moderner dan de Civic, maar van de buitenkant vind ik ze redelijk gelijk opgaan en mijn voorkeur valt dan in het voordeel van de Civic uit (zal mij zelfs niets verbazen als het op hetzelfde platform staat) En gelukkig maar dat smaken verschillen :)

Het latere model 3 en de huidige zijn wel heel strakke wagens :) En de huidige 6 vind ik zelfs heel erg mooi... daarvoor was het allemaal wel erg saai bij Mazda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 21:21
Misschien is een Ford Focus 1.6 (MK2) wat voor je? De 3 deurs vanaf 2005 zijn tussen de €4 en €5K volgens mij. Gewicht onder de 1149 kg. Zijn heerlijke auto's om te rijden. Futura/first/titanium zijn de luxere uitvoeringen..

Succes met je keuze!

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een paar keer tijdens onderhoud aan mijn Mazda 626 een Mazda 3 meegehad als leenauto en dat vond ik toch wel een erg prettig sturend autootje :) De stoelen zijn stevig, bieden goede steun en je hoeft maar naar het gaspedaal te kijken of hij klimt in de toeren (was enorm wennen t.o.v. de wat logge 626). Hij stuurt ook lekker sportief.

In al die jaren dat we Mazda rijden hebben we nog geen enkel jaar meer dan 500 euro uitgegeven aan onderhoud. Dat is misschien mazzel hebben, maar dat lijken ook de ervaringen van andere Mazda-rijders te zijn. We hebben diverse jaren gehad waarin we alleen de kosten van een grote of kleine beurt hebben gehad. De uitschieters zijn natuurlijk nieuwe banden en de D-riem, maar verder is er nooit echt iets mis geweest :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Anoniem: 654400 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 21:27:
Suzuki Ignis Sport.

Qua sportiviteit een surplus, rijdt rondjes om je andere kandidaten. Een budget GTi, 1.5L met 110 pk bij 910 kg. Cultauto voor de kenners.

Zeer betrouwbaar ook, kijk wel uit voor schade-auto's.

Motor is bij lange na niet het enige wat bepalend is voor de fun-factor, dat is een wel HEEL beperkte kijk op auto's. Beste enkele indicatie voor hoe snel een auto is, is de verhouding tussen pk's en gewicht, dat wel.
Vind ze op het eerste gezicht wel leuk. Zal alleen nooit 1 kopen :+
Thecola schreef op maandag 23 februari 2015 @ 21:50:
Misschien is een Ford Focus 1.6 (MK2) wat voor je? De 3 deurs vanaf 2005 zijn tussen de €4 en €5K volgens mij. Gewicht onder de 1149 kg. Zijn heerlijke auto's om te rijden. Futura/first/titanium zijn de luxere uitvoeringen..

Succes met je keuze!
Is ook een auto die ik in de gaten houdt. Ben nog geen mooie hier in de buurt tegen gekomen. 3 deurs zijn wel behoorlijk schaars lijkt het.

Mijn Marktplaats en Autoscout email-zoekopdrachten staan aan, er komen dagelijks toch wel wat auto's langs die aan mijn eisen voldoen. Binnenkort maar eens wat in het echt bekijken. Ik heb er geen haast mee. Eind April moet de Fiat voor de APK en het liefst wou ik dan iets anders hebben. Het is geen noodzaak gelukkig waardoor ik een weloverwogen keuze kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-03 21:06

wickedm3n

Always having fun!

Als je iets aparts, betrouwbaar en zuinigs zoekt: de Smart forfour.
Deze is samen gemaakt met de Mitsubishi colt die al eerder genoemd is.
Neem minimaal de 1.3 met 95 pk of anders de 1.5 met 109 pk.
Gewicht ligt afhankelijk van motor en opties tussen 900 en 970 kg denk ik.
Altijd minimaal 1:15 rijden.
Betrouwbaar door de Mitsubishi motor.
Praktische verschuifbare en opklapbare achterbank.

In progress: VW kever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:42

Mx. Alba

hen/die/zij

Smart Forfour is een grappig auto'tje inderdaad. Maar ja, is vijfdeurs... ;)

Zelf rijd ik C30. Mooi driedeurs auto'tje - wel wat zwaarder dan het "target" van TS maar lekker eigenzinnig. Op Marktplaats staat bijvoorbeeld deze C30 1.8 uit 2007 voor €5.595... Iets boven je budget maar dat houdt in dat een iets oudere vast wel binnen je budget te krijgen zou moeten zijn. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-05 16:27

Sharky

Skamn Dippy!

De Swift komt een aantal keren langs, maar toen we laatst een nieuwe auto voor mijn vrouw zochten hebben we daar ook in gereden. Vond het maar een karig ding. Heel lawaaiig, geen gevoel in de pedalen, geen gevoel in de pook, rammelde en van die fragiele deurtjes. Vond het geen indrukwekkende auto. Uiteindelijk zijn we voor een 207 gegaan. Ook geen topmodel, maar voelde beter (en was completer) dan de Swift.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Ik ben nog steeds druk op zoek naar iets. De Swift wil ik nog steeds graag, maar ik haak toch echt af op de karige uitvoeringen.
Wou deze week eigenlijk een VW Polo kopen, voldeed aan al mijn eisen, maar was net verkocht...

Ik blijf voorlopig gewoon rustig kijken en wie weet besluit ik het budget iets omhoog (6 of 7k) te doen, moet wel leuk blijven als student. Voorlopig rijdt de Punto nog.
Mx. Alba schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:14:
Smart Forfour is een grappig auto'tje inderdaad. Maar ja, is vijfdeurs... ;)

Zelf rijd ik C30. Mooi driedeurs auto'tje - wel wat zwaarder dan het "target" van TS maar lekker eigenzinnig. Op Marktplaats staat bijvoorbeeld deze C30 1.8 uit 2007 voor €5.595... Iets boven je budget maar dat houdt in dat een iets oudere vast wel binnen je budget te krijgen zou moeten zijn. :)
De goedkoopste c30 op heel Marktplaats lijkt het wel, leuke auto's, maar 1200kg en toch behoorlijk aan de prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Budget iets verhogen betekent een veel leukere auto.

Polo is VAG en VAG = niet heel betrouwbaar en hopeloos prijzig voor wat je krijgt. Wel een vooruitgang t.o.v. je huidige Punto ;-)

Auto kopen via Marktplaats zou ik niet snel doen. Ga altijd voor een fatsoenlijke occasion bij een niet geheel malafide handelaar. De allergoedkoopste occasion is nooit een goede occasion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Anoniem: 654400 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:47:
Budget iets verhogen betekent een veel leukere auto.

Polo is VAG en VAG = niet heel betrouwbaar en hopeloos prijzig voor wat je krijgt. Wel een vooruitgang t.o.v. je huidige Punto ;-)

Auto kopen via Marktplaats zou ik niet snel doen. Ga altijd voor een fatsoenlijke occasion bij een niet geheel malafide handelaar. De allergoedkoopste occasion is nooit een goede occasion.
Van een particulier koop ik niet. Bijna het complete aanbod op Marktplaats zijn autobedrijven.

En tuurlijk, meer geld betekend een leukere auto. Maar kwam deze week dus al de "perfecte" auto tegen, helaas net verkocht. Wie weet komt er binnen een paar weken weer iets langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je een auto perfect vindt voor je er in gereden hebt, hem getest en kritisch bekeken hebt, dan zijn je maatstaven veel te laag vrees ik. Dan is het oppassen geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Anoniem: 654400 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:19:
Als je een auto perfect vindt voor je er in gereden hebt, hem getest en kritisch bekeken hebt, dan zijn je maatstaven veel te laag vrees ik. Dan is het oppassen geblazen.
Dat snap ik ook...

Puur qua opties, model, historie etc.. bedoel ik dan. Ik ga geen proefrit maken in een Daewoo Matiz, hoe fijn die ook rijdt en hoe mooi die er ook uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Je mag me hypocriet noemen, maar het is toch een Grande Punto geworden. Koste wel ietsjes meer, maar heeft alles wat ik zoek in een auto. Recensies over dit model zijn goed te noemen en de zoektocht naar een Duitser begon wel te vervelen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SLMTc4u.jpg

Een Grande Punto uit 2008.

[ Voor 4% gewijzigd door Martijn19 op 18-03-2015 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:26

Polycom

Poes van goud

Hoeveel heb je ervoor betaald? Ik ben ook van plan een punto te gaan halen.. Hoor wel vaak over deze auto dingen over een slecht distributiesnaar. Ik vind overigens persoonlijk dit het mooiste karretje wat je rond de 5/6K kan krijgen maar dat is natuurlijk persoonlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
PuDy schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:15:
Hoeveel heb je ervoor betaald? Ik ben ook van plan een punto te gaan halen.. Hoor wel vaak over deze auto dingen over een slecht distributiesnaar. Ik vind overigens persoonlijk dit het mooiste karretje wat je rond de 5/6K kan krijgen maar dat is natuurlijk persoonlijk..
Deze was 5500 ex afleverkosten. Zit net een nieuwe distributieriem op (6 maand geleden).

edit: Vind het zelf voor dit geld toch een van de mooiste auto's, een Polo is minstens 2 jaar ouder en vaak met minder opties.
De Grande Punto's verkopen niet zo snel als de Duitse concurrenten Polo en Corsa en zakken wat sneller in prijs heb ik gemerkt. Maar goed, ik koop dan ook geen auto voor de afschrijving, die 5500 is verloren en wat ik er over een aantal jaar voor weer krijg zie ik dan wel weer.

[ Voor 29% gewijzigd door Martijn19 op 20-03-2015 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-05 15:50

Snuffel

Vroem!

@ PuDy: Als je een Punto diesel koopt dan heb je een distributie ketting ipv snaar.
Ergo: nooit vervangen. Scheelt in onderhoud :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martijn19 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:40:
Je mag me hypocriet noemen, maar het is toch een Grande Punto geworden. Koste wel ietsjes meer, maar heeft alles wat ik zoek in een auto. Recensies over dit model zijn goed te noemen en de zoektocht naar een Duitser begon wel te vervelen.

Een Grande Punto uit 2008.
Hypocriet, waarom? Het zijn jouw euro´s en een auto kopen is ook een kwestie van emotionele binding.

Mooie auto, veel plezier ermee :)
Snuffel schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 07:53:
@ PuDy: Als je een Punto diesel koopt dan heb je een distributie ketting ipv snaar.
Ergo: nooit vervangen. Scheelt in onderhoud :)
In theorie gaat een distributieketting even lang mee als een motorblok. Bij BMW dieselmotoren is dat echter lang niet altijd zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-05 08:20
Veel TSI'tjes van VAG hebben ook een ketting en daar zijn het verleden ook vaak problemen mee geweest.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Anoniem: 654400 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:01:
[...]

Hypocriet, waarom? Het zijn jouw euro´s en een auto kopen is ook een kwestie van emotionele binding.

Mooie auto, veel plezier ermee :)
Omdat ik dit topic opende om een auto te zoeken met de gedachte; alles behalve een Punto ;)
Maar thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:50

DropjesLover

Dit dus ->

Volgens de RDW staat ie nog niet op je naam.
Wel een 1.4, ik heb in de 1.2 gereden met 4 personen er in en dat was geen pretje, maar goed.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
DropjesLover schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:58:
Volgens de RDW staat ie nog niet op je naam.
Wel een 1.4, ik heb in de 1.2 gereden met 4 personen er in en dat was geen pretje, maar goed.
Nope, volgende week ophalen, dan op naam.

1.4 8v viel me mee, ik neigde naar de 1.4 16v met 95pk, maar voor mezelf is deze ook prima. Wij hebben thuis een grotere auto als wij met meer man op stap moeten.
Ik rijd 95% autowegen, dus max 100 km/u. Gaat helemaal goed komen :)
Het is ook maar voor school op en neer, altijd beter dan de bus.

[ Voor 5% gewijzigd door Martijn19 op 19-03-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:57
Mooie auto, ben wel gecharmeerd van dit model.

Heb ooit een 5 deurs met 1.2 8v meegekregen bij de garage als leenauto. Dat ding vond ik echt gevaarlijk traag met invoegen op de snelweg en dergelijke. Vol doortrekken in de versnellingen en nog amper vooruit komen. Dat was toen ik een Doblo 1.9 JTD als auto van het werk had. Die Doblo ging als de brandweer en was erg comfortabel. Veel personenwagens reed je makkelijk kwijt en deze bestelwagen haalde ongeveer 190 km/h. Alleen de wegligging was beroerd. Voordat ik die Doblo had zou ik nooit een Fiat overwegen maar tegenwoordig wel. Prima wagens wat mij betreft.

Edit: ik vermoed dat een eerdere berijder van de Doblo dat ding ooit heeft gechipt. Volgens specificatie zijn ze niet zo extreem snel :)

[ Voor 10% gewijzigd door GH45T op 19-03-2015 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
GH45T schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:50:

Heb ooit een 5 deurs met 1.2 8v meegekregen bij de garage als leenauto. Dat ding vond ik echt gevaarlijk traag met invoegen op de snelweg en dergelijke. Vol doortrekken in de versnellingen en nog amper vooruit komen. Dat was toen ik een Doblo 1.9 JTD als auto van het werk had. Die Doblo ging als de brandweer en was erg comfortabel. Veel personenwagens reed je makkelijk kwijt en deze bestelwagen haalde ongeveer 190 km/h. Alleen de wegligging was beroerd. Voordat ik die Doblo had zou ik nooit een Fiat overwegen maar tegenwoordig wel. Prima wagens wat mij betreft.

Edit: ik vermoed dat een eerdere berijder van de Doblo dat ding ooit heeft gechipt. Volgens specificatie zijn ze niet zo extreem snel :)
Ik lurk een beetje mee. Maar moest gniffelen over de Doblo. Mijn moeder heeft ooit een Doblo gehad, als boodschappenwagen (hoge instap) en omdat er een fiets achterin paste. Maar wat een drama was dat inderdaad, die wegligging :o

Die punto vind ik wel interessant overigens. Zelf ga ik binnenkort 45k per jaar rijden en dat lijkt me niet het meest voordelig in een kia picanto op benzine (auto vriendin).

Die grande punto is een leuke bak, veel plezier ermee. En bedankt voor je terugkoppeling, altijd leuk om te weten wat het geworden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:10
Een kennis van me heeft eenzelfde model in het zwart. Een prachtige auto met redelijk wat PK en een geweldig dashboard. Ook leren sportstoelen en climate control.
Welke versie heb je van de Grande Punto?

Geen slechte keuze hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Fleximex schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:43:
Een kennis van me heeft eenzelfde model in het zwart. Een prachtige auto met redelijk wat PK en een geweldig dashboard. Ook leren sportstoelen en climate control.
Welke versie heb je van de Grande Punto?

Geen slechte keuze hoor ;)
Hij stond te koop als het Dynamic model, dus de goedkoopste als ik mij niet vergis. Maar er zullen ongetwijfeld behoorlijk wat opties aangevinkt zijn, er zit namelijk airco, cruise control, elektrisch panoramadak , spoiler, sideskirts, lichtmetalen velgen, lederen stuurwiel/pook en meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Dat was toen ik een Doblo 1.9 JTD als auto van het werk had. Die Doblo ging als de brandweer en was erg comfortabel. Veel personenwagens reed je makkelijk kwijt en deze bestelwagen haalde ongeveer 190 km/h.
12,4 seconde naar 100, dat zijn inderdaad brandweerwagen specs. :D
Dan heb je nogal een stuk snelweg nodig om op die 190 uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 15:10
Het Fantoom schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:36:
[...]

12,4 seconde naar 100, dat zijn inderdaad brandweerwagen specs. :D
Dan heb je nogal een stuk snelweg nodig om op die 190 uit te komen.
Och, 12,4 seconden is nog niets, mijn auto gaat op benzine in 14,0 seconden naar de 100, en ik rij op lpg :D. Ik mag blij zijn als ik dat binnen 16 seconden haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Heb ooit een 5 deurs met 1.2 8v meegekregen bij de garage als leenauto. Dat ding vond ik echt gevaarlijk traag met invoegen op de snelweg en dergelijke. Vol doortrekken in de versnellingen en nog amper vooruit komen.
Exact ook mijn ervaring :P

Maar vind Punto's nog steeds op een aubergine lijken, niet mijn ding.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNdz
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-01 13:15
Een Polo is toch een beetje.... ja een polo :P
Is zo saai, zie je veel en door populariteit eigenlijk te duur voor wat je er voor krijgt.

In jou budget is een fiesta of mazda 3 misschien de verstandigste keuze
Al zou ik persoonlijk in het segment waarin je kijkt toch misschien kijken voor een alfa 147 of (nieuwere) punto. Bijv.

http://ww3.autoscout24.nl/classified/260965327?asrc=st|as
http://ww3.autoscout24.nl/classified/268256919?asrc=st|as (alleen diesel helaas)

Gewoon omdat ik het persoonlijk leukere auto's vind om naar te kijken. Maar dat is natuurlijk puur smaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

NielsNdz schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:59:
Een Polo is toch een beetje.... ja een polo :P
Is zo saai, zie je veel en door populariteit eigenlijk te duur voor wat je er voor krijgt.

In jou budget is een fiesta of mazda 3 misschien de verstandigste keuze
Al zou ik persoonlijk in het segment waarin je kijkt toch misschien kijken voor een alfa 147 of (nieuwere) punto. Bijv.

http://ww3.autoscout24.nl/classified/260965327?asrc=st|as
http://ww3.autoscout24.nl/classified/268256919?asrc=st|as (alleen diesel helaas)

Gewoon omdat ik het persoonlijk leukere auto's vind om naar te kijken. Maar dat is natuurlijk puur smaak
Euhm, keuze is al gemaakt, en ook alfa's zijn (terecht) afgeraden...

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNdz
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-01 13:15
DropjesLover schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:21:
[...]

Euhm, keuze is al gemaakt, en ook alfa's zijn (terecht) afgeraden...
....... hmmm typisch gevalletje van reageren op een pagina terug?? :X

En ben het niet eens met het afraden van een alfa. Reden voor aanraden was namelijk niet de betrouwbaarheid ;)
Pagina: 1