Z87-GD65-GAMING twee beeldschermen onboard aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• twaldus
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-12-2025
Hallo,

Z87-GD65-GAMING moederbord.

Er zit een vga, dvi en hdmi uitgang op het moederbord.
Het lukt mij niet om zowel met de vga als de dvi tegelijk beeld te krijgen op twee monitoren.
Alleen de vga werkt dan. De dvi niet.
Wat kan de reden daar van zijn ?

de mazzel,
Thijs

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-02 19:48
Heb je al met AMD catalyst control gekeken om het tweede scherm aan te zetten? dit doet hij namelijk niet altijd automatisch.

-

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dat gaat niet helpen op een bord met Intel HD GPU ;)

@ twaldus:

Zoek even uit welke aansluitingen er gecombineerd zijn. Meestal is dat dvi met hdmi, maar zou zomaar vga met dvi kunnen zijn, en dan is het dus 1 echte poort naar 2 connectoren.

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-02 19:48
AktiveHate schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:03:
Dat gaat niet helpen op een bord met Intel HD GPU ;)
Mijn excuses, was even in de war. Is er geen soortgelijk programma voor Intel? en heb je geen GPU om het aan te sluiten? |(omdat je een Gaming moederbord hebt)

-

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
AktiveHate schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:03:
Zoek even uit welke aansluitingen er gecombineerd zijn. Meestal is dat dvi met hdmi, maar zou zomaar vga met dvi kunnen zijn, en dan is het dus 1 echte poort naar 2 connectoren.
Zou inderdaad heel goed kunnen dat er een soort interne DVI-VGA adapter in zit, dan kun je die twee dus niet tegelijk gebruiken. Probeer het eens met hdmi ipv dvi. Als dat niet op je monitor zit, probeer het op je TV en als dat werkt kun je een hdmi-dvi adaptertje kopen.

Een soortgelijk probleem, laatst probeerde ik hdmi, dvi en displayport tegelijk te gebruiken met Intel HD4000, werkte ook niet. Het blijkt dat er maar 2 pixelklok generatoren zijn en daarom kan hij maar 2 displays tegelijk aansturen.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Kijk even of je de 'intel graphics and media control panel' hebt geinstalleerd, daar zou je een en ander in moeten kunnen stellen.

http://www.intel.com/cont...ator-driver-overview.html

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• twaldus
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-12-2025
Blijkt inderdaad dat VGA en HDMI wel samen werken. VGA en DVI niet. Even de HDMI-kabel van de televisie geleend.
HDMI-kabel kopen en dan is het probleem dus opgelost. Iedereen bedankt voor de input.
de mazzel,
Thijs
Pagina: 1