Radiator vervangen van een AIO, mogelijk en zo ja hoe?

Pagina: 1
Acties:

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:55
Ik zit er aan te denken om een AIO te kopen maar de radiator te vervangen, is dit mogelijk en zo ja hoe?

Ik ben op dit hele idee gekomen door twee Corsair H55's te kopen, 1 voor de CPU en 1 voor de GPU met een Kraken G10.

Ik heb al wat dingen opgezocht, zoals: aio radiator replacement en H100i radiator replacement. Maar kan niks concreets vinden.

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Ik denk niet dat er genoeg ruimte in een AIO is om radiatoren toe te voegen, misschien als je de radiator buiten de behuizing laat dat het gaat lukken maar in bouwen gaat niet i.v.m. ruimte te kort.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Als je de slangen op de radiator aansluitingen krijgt moet het lukken, alleen zal je ook een reservoir moeten inbouwen voor het vullen/ontluchten.

• 3L3ktr1k
revertive schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:05:
Ik denk niet dat er genoeg ruimte in een AIO is om radiatoren toe te voegen, misschien als je de radiator buiten de behuizing laat dat het gaat lukken maar in bouwen gaat niet i.v.m. ruimte te kort.
Dat ligt aan de kast die je neemt, maar dat was mijn vraag niet, mijn vraag was of het mogelijk is om een radiator te vervangen?
AktiveHate schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:07:
Als je de slangen op de radiator aansluitingen krijgt moet het lukken, alleen zal je ook een reservoir moeten inbouwen voor het vullen/ontluchten.
Hoezo zou je dat perse moeten doen, hoe doen ze het dan bij Corsair, CM, NZXT etc.?

[ Voor 28% gewijzigd door 3L3ktr1k op 19-02-2015 19:08 ]

Verwijderd

Het kan vast wel, maar waarom? Hetgeen waar je het meeste voor betaalt gebruik je dan niet, het is een hoop gedoe, en ze zijn er niet op gebouwd. Ik zou zeggen dat een custom loop maakt.

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
3L3ktr1k schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:07:
Dat ligt aan de kast die je neemt, maar dat was mijn vraag niet, mijn vraag was of het mogelijk is om een radiator te vervangen?
Je vraagt of het mogelijk is om een Corsair watercooling systeem is in te bouwen in een AIO, ik zeg dat dit waarschijnlijk niet gaat passen aangezien AIO's vaak geen extra ruimte heeft voor radiatoren.. En bij een all-in one koop je doorgaans geen kast maar een beeldscherm met computer erachter.

Maar het antwoord dat je wilt ja dat kan gewoon aansluiten op het moederbord.

• 3L3ktr1k
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:11:
Het kan vast wel, maar waarom? Hetgeen waar je het meeste voor betaalt gebruik je dan niet, het is een hoop gedoe, en ze zijn er niet op gebouwd. Ik zou zeggen dat een custom loop maakt.
Door mijn lichtelijke autisme zou ik het fijn vinden als het blok op mijn CPU hetzelfde zou zijn als op de GPU en omdat de H55 lekker goedkoop is :p.
revertive schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:12:
[...]

Je vraagt of het mogelijk is om een Corsair watercooling systeem is in te bouwen in een AIO, ik zeg dat dit waarschijnlijk niet gaat passen aangezien AIO's vaak geen extra ruimte heeft voor radiatoren.. En bij een all-in one koop je doorgaans geen kast maar een beeldscherm met computer erachter.

Maar het antwoord dat je wilt ja dat kan gewoon aansluiten op het moederbord.
We hebben het over andere AIO's denk ik, ik heb het over All In One waterkoeler, en jij over de PC's ;).

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 14:30

BaRF

bijna kerst

Kun je dan niet gewoon ergens zo'n blokje scoren ipv een hele aio set te kopen? :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• 3L3ktr1k
BaRF schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:16:
Kun je dan niet gewoon ergens zo'n blokje scoren ipv een hele aio set te kopen? :)
Dat is een andere optie idd :)!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-09 19:47

BTU_Natas

Superior dutchie

3L3ktr1k schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:14:
Door mijn lichtelijke autisme zou ik het fijn vinden als het blok op mijn CPU hetzelfde zou zijn als op de GPU en omdat de H55 lekker goedkoop is :p.
GOEDkoop en waterkoeling gaan niet samen. Dit gaat of een dure oplossing worden, of je gaat ducktape en tie-rips gebruiken.

succes
Pagina: 1