[HELP] Retro Nintendo project Raspberry Pi

Pagina: 1
Acties:

• speedfan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-10 20:24
Beste tweakerleden,

Wij houden van lanparties en spelen graag op console's, alleen het aansluiten en opruimen was altijd een drama. Mijn vriend en ik willen graag een emulatormachine bouwen. Wij hebben al het nodige onderzoek gedaan maar we zijn er nog niet helemaal over uit. We hadden al bedacht om Nintendo en Playstation te scheiden. Waarmee we willen beginnen is het bouwen van een Nintendo emulator die NES, SNES, N64, Gamecube,etc kan draaien. Echter lopen wij hier al vast. We hadden dit zover bedacht:

Optie 1
Raspberry pi met bluetooth support voor Wii controllers draaiend op Emulationstation. Wij wouden geen Retropie gebruiken omdat er meer consoles in zitten dan wij nodig hebben. Behalve één: de Gamecube! Wie kan er nou zonder Mario Kart Double Dash?

Pluspunten:
Makkelijke inbouw
Klein
Mooi interface

Minpunt:
GEEN GAMECUBE SUPPORT! ;w

Optie 2
Ik heb nog een hardmodded Wii over. Deze heeft support voor gamecube spellen en voor oudere platforms. Maar inbouw in een andere case kan nogal een drama worden omdat het bord zo compact is. (solderen etc) Ook weten we nog niet hoe we de CD-drive moeten inbouwen. Of het een aluminium of houten behuizing wordt, wordt nog over gesteggeld. (Wi-Fi ontvangst, decals, modulair) Maar we willen van de sensorbalk af en het lelijke Wii interface.

Pluspunt:
Ondersteunt elk platform

Minpunt:
Sensorbalk
Wii interface en navigatie
Inbouwen CD-drive

Graag horen we jullie ideeën. Wij hebben nog genoeg vragen waar onze kennis en onze googleskills tekort komen. :P

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Over de case: zoek eens een aantal episodes van de BenHeck show op.

Over de keuze Wii vs Pi vs (imho) PC: Wil je een Cube, dan heb je een vlotte PC nodig. Kun je met de N64 toe, dan is een Pi voldoende.

De Wii is natuurlijk de voordeligste optie. Sensorbalk is geen verplichting. DVDdrive kun je volgens mij weglaten als je de goede software gebruikt. Nadeel is het aansluiten van beeld, een Wii doet max 480p op Component video (geen VGA of andere handige dingen).

Simpelste is gewoon een Wii onder de woonkamerTV zetten. Niks kastjes knutselen of dingen uitvinden.