MB met integrated graphics - is dit upgradebaar?

Pagina: 1
Acties:

• 2econd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-02 18:24
Dag medetweakers!

Ik kan een mooie All In One kopen waarbij een moederbord is ingebouwd. Processor, RAM en SSD moet ik zelf installeren.

Er staat alleen op de site dat Intel HD4000 geïntegreerd is! Na een vraag aan de webshop krijg ik inderdaad het antwoord dat de GPU ingebouwd is. Maar als ik nu een CPU installeer met b.v. HD4600 dan is dit niet mogelijk?

Het betreft dit moederbord
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-H81TN€ 79,50€ 79,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 79,50

Volgens deze site zit hier inderdaad (integrated graphics) in.

Mijn vraag bij deze aankoop is: kan ik de moederbord GPU upgraden met een betere CPU GPU? b.v. HD4600?

Alvast bedankt!

I'm thinking about getting metal legs. It's a risky operation, but it'll be worth it (J.P.)

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Lijkt me niet, ik zie geen pci-express slot.
Zal daarom wel zo goedkoop zijn, al vind ik het moederbord los niet heel goedkoop.
De GPU zit trouwens in de processor.
Er zit wel een mini pci-express slot op, maar daar kan geen videokaart op denk ik.

[ Voor 32% gewijzigd door Soldaatje op 19-02-2015 19:03 ]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:06
Lekker deskundige webshop.

Nee, er zit geen GPU geïntegreerd in het moederbord maar in de CPU. Dus als je er eentje met HD4600 neemt dan kan dat ook.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
PCI-E zit erop, zei het met minder lanes. En inderdaad, de geintergreerde GPU is afhankelijk van welke CPU je erin doet.

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01-2025
Soldaatje zat niet op te letten en dacht dat een HD4600 in een pci-express slot ging..

Maar hcQd heeft gelijk

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
revertive schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:03:
Soldaatje zat niet op te letten en dacht dat een HD4600 in een pci-express slot ging..

Maar hcQd heeft gelijk
Ik zat ook aan deze te denken van Ati, maar het was inderdaad iets te snel van mij. :)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:37
Apart verhaal. Een HD4000 zit namelijk in sommige Ivybridge processors, socket 1155 dus. Dit is socket 1150. Dan is het dus Intel Graphics, HD4200, 4400 of 4600. Niet dat er groot verschil zit tussen 4000 en 4000+

Ik weet niet met welke processor de Aio komt, maar upgraden voor extra GPU-speed is meestal nauwelijks nuttig

• 2econd
Misschien is dit beter ;)

De website van de All In One aanbieder. Scroll wat naar beneden de er staat dat er HD4000 in zit. Lees ook de vraag die ik heb gesteld aangaande het product en de reactie van de webshop daarop.

http://www.laptopplus.nl/faq/23-6-inch-wibtek-a23-l5-full-hd

I'm thinking about getting metal legs. It's a risky operation, but it'll be worth it (J.P.)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:37
Het is dus niet HD 4000, maar "iets van HD 4000".

Beetje gekke omschrijving ook, onboard GPU, maar verwisselbare CPU!?
Ja, die wisselt dus ook gewoon afhankelijk van de CPU.

Alleen de Celerons hebben HD Graphics, dat zijn 10 computeunits, de rest HD 4400 en 4600 (deze laatste 2 schelen iets in kloksnelheid) heeft er 20. Die ondersteunen iij Quicksync en beeldverbeteringen (voor film) die de HD Graphics niet kent.

Zie: Wikipedia: List of Intel graphics processing units
Hier:
http://www.notebookcheck....raphics-4400.91979.0.html
staat info over de HD 4400 en wat voor performance je kunt verwachten.

• 2econd
Thanks voor info allen! Ik ben gerustgesteld. Had mij bijna op de stok laten jagen ;)
Blij dat er altijd tweakers met gouden inzichten

Pagina: 1