Amerikaanse Radio omzetten naar Europees.

Pagina: 1
Acties:
  • 800 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag voor het de meer techneuten hiero :)

Lang verhaal kort maken. Kan een auto radio kopen die standaard in mijn auto hoort. Deze radio is echter Amerikaans en kan dus waarschijnlijk alleen skyradio ontvangen.

Is het ontvangst bereik zo aan te passen doormiddel van niet te moeilijk solderen dat deze geschikt is voor de Europese markt ?

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Als je eens wat meer info over die radio geeft.

In de US worden ook nog geregeld AM only apparaten verkocht, dan kan je het FM-systeem wel vergeten.

Zover ik het weet, en da's me nog niet vergeneoeg, zijn alleen de start en eind frequenties iets verschillend, maar lopen de banden en modulaties grofweg gelijk met die in europa.

Bovenstaande geld voor een mw/lw/fm ontvanger.
sw en andere banden moet je soms de hele radio voor verbouwen en dan is het goedkoper om er zelf een te laten bouwen.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Begin er maar niet aan, dit is niet te doen. Kan wel maar zal zeker duurder worden dan een nieuwe radio..

Success..

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 06:44
Het enigste wat denk ik kan verschillen is de stapgrootte in het AM gebied. In nl is dat net ff kleiner dan in amerika

FM maakt niet veel uit dacht ik
maar omdat ze in amerika volgens mij nog veel AM gebruiken zou dat misschien prob kunnen zijN???

Verwijderd

Ik heb eens in een review gelezen dat er niet veel verschil zat in het FM gedeelte. De enige opmerking die ik heb onthouden was dat je RDS wel kan vergeten. Maar ja, dat gebruik ik toch nooit. Volgens mij was het mp3.com...ofzo een site iig.

Verwijderd

Wij hebben een americaanse auto en FM doet het gewoon prima hoor. De stappen zijn wel wat groot maar ik denk dat het aan het model radio ligt (Er ligt een Alpine in). Ik weet niet hoe het met het AM gedeelte zit, maar wie luistert daar nou naar ;)

Verwijderd

Het probleem is dat de meeste Amerikaanse radio's alleen met oneven stappen na de punt werken: dus alleen skyradio (100.7) kan je ontvangen... :(

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik heb zelf een Amerikaanse auto naar Nederland gehaald en het werkt echt ok hoor. Ik heb hem nu niet meer en kan dus niet kijken, maar het klopte wel met die oneven stappen geloof ik, maar dat is afhankelijk van de radio. Toch maakt het niks uit omdat radio's meestal automatisch finetunen, al zie je dat niet op je scherm.

Verwijderd

precies kip, dat was het idd..Ik dacht dat het aan alpine lag, maar dat is dus normaal daar? Stoopid Americans! :)

• Capo
  • Niet online
Op vrijdag 15 juni 2001 12:20 schreef KIP het volgende:
Het probleem is dat de meeste Amerikaanse radio's alleen met oneven stappen na de punt werken: dus alleen skyradio (100.7) kan je ontvangen... :(
Ja dit is dus het probleem.

Maar of ik dan iets om kan gaan solderen.

Ben ook even op i-net aan het kijken.

het gaat om een radio uit ong. 1992. Dus al wat ouder.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:37

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Wat is de reden om per se voor deze radio te kiezen? Wil je 'em hebben wegens de originaliteit? Anders kan ik me niet voorstellen dat je er niet iets anders inhangt :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Capo
  • Niet online
Het is idd omdat deze origineel is.

De originele radio is dubbel din. oftewel is een bak van een radio. 2 radio's op elkaar.

Zo'n gat zit er ook. Nu zit er dan wel dikke radio in en ishet netjes gemaakt maar origineel is veel leuker.

Het mag best wat moeite kosten.
Pagina: 1