• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-07 15:56

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Ik heb sinds een amand die Nighthawk en het is een verademing.

Nu heb ik een 5Ghz adaptertje op mijn PC zitten en wilde een andere PC aansluiten met ook een adpatertje. Heb ik een goedkoop dingetje aangeschaft via ebay (AC en 2,4 en 5Ghz) maar krijg die niet aan de praat.

Op 2.4Ghz krijg ik hem wel aan de praat maar op 5Ghz niet. Heb al van alles geprobeerd, maar hij ziet mijn Netgear niet (wel andere routers -op2.4- Ghz, 5Ghz heb ik niet in de buurt zitten). In instellingen gezet op alleen 5Ghz, allen 2,4. Voorkeur voor 24 of 5. Helpt allemaal geen zier.

Wat kan ik nu nog doen?

5Ghz 2.4Ghz 802.11AC USB 3.0 Dual Wireless WiFi Soft AP Adapter Up To 1200Mbps
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/ODAwWDgwMA==/z/amMAAOSwj0NUkDfh/$_1.JPG

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-07 14:59
Welke kanalen heb je ingesteld op 5ghz?

Mijn telefoon ziet bijvoorbeeld de netgear ook niet als ik een hoog kanaal (in mijn geval 149) instel op 5ghz

Die hoge kanalen zie je trouwens volgens mij alleen maar als je de regio op US zet (zorgt voor beter bereik op 2.4 ghz).

Misschien dat jouw goedkope chinees dingetje juist jouw ingesteld kanaal niet ziet omdat dit kanaal in China niet werkt?

[ Voor 44% gewijzigd door Blackouts op 19-02-2015 19:18 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:24
Ding is Mediatek MT7612U (2x2:2) based trouwens, om een ander het Googlen te besparen.

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-07 13:02
Probeer inderdaad, zoals bramv82 ook aangeeft, eens de kanalen tussen de 36 en 48 in te stellen. Waarschijnlijk wordt het netwerk dan wel gevonden.

(en zet je locatie in je router op NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:33
bramv82 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:16:
Welke kanalen heb je ingesteld op 5ghz?

Mijn telefoon ziet bijvoorbeeld de netgear ook niet als ik een hoog kanaal (in mijn geval 149) instel op 5ghz

Die hoge kanalen zie je trouwens volgens mij alleen maar als je de regio op US zet (zorgt voor beter bereik op 2.4 ghz).

Misschien dat jouw goedkope chinees dingetje juist jouw ingesteld kanaal niet ziet omdat dit kanaal in China niet werkt?
NitSuA schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:01:
Probeer inderdaad, zoals bramv82 ook aangeeft, eens de kanalen tussen de 36 en 48 in te stellen. Waarschijnlijk wordt het netwerk dan wel gevonden.

(en zet je locatie in je router op NL)
Er is nogal een verschil tussen de 5GHz C-band kanalen zoals bramv82 noemt (die alleen in de VS vrij bruikmaar zijn) en de rest van de A en B-band kanalen. Een EU apparaat zou naast 36-48 ook overweg moeten kunnen met 52-64 en 100-140, waarbij die laatste 11 kanalen ook nog high-power (1W ipv 200mW zijn).

Neemt niet weg dat het zinnig is om bij wijze van test te kijken wat de non-DFS kanalen doen. Maar als die wel werken zou ik vooral kijken naar andere driver op de NIC of andere NIC.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-07 15:56

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Zal eens naar die drivers zoeken.

Die Router staat al op NL en kanalen 44 48 geprobeerd.

Ga deze week nog wel even verder experimenteren, laat wel weten wat de uitkomst is.

P.S.
Gelijk maar even gedaan. Landen instelling China en US geprobeerd. Diverse kanaalinstellingen geprobeerd. 5Ghz niet zichtbaar ;(

Wat me wel opvalt aan dat goedkope dingetje. Op die 2.4Ghz doet ie het beter (iets sneller) en stabieler dan de al goede TP-Link TL-WN822N die ik daarop aangesloten had. ;)

[ Voor 52% gewijzigd door MrMarcie op 22-02-2015 12:30 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Pagina: 1