Toon posts:

GTX 970 installatieprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik heb vandaag een GTX 970 geinstalleerd. Het was mijn eerste keer en na een beetje hulp te zoeken bij vrienden/internet leek het vrij eenvoudig.

Nu zit de kaart erin maar wanneer ik mijn PC opstart geeft hij horizontale strepen over gans mijn scherm tot aan het windows opstart scherm, daarna geeft hij enkel zwart en gaat mijn monitor in power saving mode.

Heb ik mijn kaart verkeerd aangesloten/kapotmgemaakt? Of is er een andere mogelijkheid?
Ik wil ook nog vermelden dat ik met rode horizontale strepen in windows geraakte tot ik de drivers geinstalleerd heb, na het opstarten met de nieuwe drivers geeft hij niets meer.

Alvast bedankt!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 11:58

AzzKickah

06-CENSORED

Kabel van videokaart naar de monitor wel fris/goed aangesloten aan beide kanten?

• Yerap
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09-2023
Zijn een aantal dingen die je zou kunnen proberen.
Zou beginnen bij de oude videokaart aansluiten en je bios updaten. nieuwe kaarten werken soms alleen op de nieuwste bios versies.
Nieuwe kaart er in, controleer ook de extra stroom aansluitingen op de achterkant van de videokaart soms 1 of zelfs twee extra stroom kabels nodig om voldoende stroom te krijgen voor beeld.
Werkt het hiermee nog niet dan opstarten in veilige modus en daar alle videodrivers verwijderen. Herstart en normaal opstarten. Meeste softwarematige problemen zijn zo op te lossen.

Wat je ook nog kan controleren is of je voeding wel voldoende stroom geeft voor deze videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude videokaart heeft het volledig opgegeven en daar kan ik dus niks meer mee aanvangen. Wat ik wel zie is dat de aansluitingen op de achterkant van de kaart iets te hoog liggen waardoor ik de hdmi kabel er niet volledig in kan krijgen. De aansluitingen liggen net iets te hoog waardoor er een stuk metaal voor zit.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ja, nou.. daar ga je dus al. 8)7

De HDMI kabel moet goed ingeklikt zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja nu ik het zie lijkt het me idd een probleem. Maar ik kan op geen manier hem er juist in krijgen, dat metalen plaatje zit in de kast zelf en ik kan de videokaart niet lager hangen.

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-12-2025
Is het niet zo'n afdek plaatje wat je gewoon los kan halen?

• Yerap
op de meeste kaarten worden de aansluitingen wel redelijk op de juiste plek geplaatst zodat de kabels passen, zou je anders een foto kunnen maken of kunnen vertellen welke kast en videokaart je gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Ok mijn hdmi kabel is het probleem niet meer, maar wat nu gebeurt is. Ik krijg een rood scherm dan zegtie initalizing... bios versie 1.1 en geeft hij een constante biep toon.

Ik ben mijn PC echt kapot aan het maken zeker?

• Yerap
heb je een onboard videokaart? dat je vanuit daar je bios kan updaten.

Als je videokaart goed hebt aangesloten gaat je pc niet kapot. hij geeft alleen een signaal dat er iets niet klopt en mijn vermoeden is nog steeds je bios.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:16

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Draai gewoon de 2 schroeven los waarmee de kaart vastzit in je kast, daarna heb je paar mm speling, als je de schroeven aandraait en je houdt de kaart niet vast, schiet hij altijd omhoog, en komen de pci slots van de kast ervoor te zitten.. 8)7

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 18:28:
Ok mijn hdmi kabel is het probleem niet meer, maar wat nu gebeurt is. Ik krijg een rood scherm dan zegtie initalizing... bios versie 1.1 en geeft hij een constante biep toon.

Ik ben mijn PC echt kapot aan het maken zeker?
Zo komt het allemaal wel over to be honest....

Post eens even een paar foto's van het geheel. Ik ben nu wel heel benieuwd.

Verwijderd

Topicstarter
Ok hehe bedankt allemaal het is gelukt. Mijn eerste probleem was dat mijn videokaart niet volledig in mijn PCI-E zat. Ik heb die er nog iets verder ingedrukt waardoor het goed klikte. Het probleem daarna was dat ik met een kapotte HDMI-kabel aan het werken was omdat de HDMI-uitgang op de verkeerde plaats zat. Nu heb ik dus een andere kabel geprobeerd en het lukte. Bedankt voor de hulp, het was een goede les voor mij!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:30

Thomg

Aww yiss

Voor de volgende keer... Als je het niet zeker weet... Foto's...

Alhoewel jij soms geen problemen ziet kunnen wij mogelijke cruciale fouten meteen herkennen...
Pagina: 1