Ongecodeer tv signaal van Fiber op je netwerk

Pagina: 1
Acties:

• BestevaerNL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-01 12:41
Tweakers!

Wie heeft er ervaring met het verkrijgen van een ongecodeerd dvb-c signaal (van Fiber) op je netwerk via een Synology NAS?

Ik wil namelijk het ongecodeerde HD signaal van Fiber op mijn netwerk krijgen. Zodoende kan ik overal een tv met een raspberry PI (oid) met Kodi plaatsen en het tv signaal oppikken.

Ik weet dat ik een dvb-c tuner met usb nodig heb om deze aan te sluiten op de usb 2.0 poort van de NAS. Tevens heb ik de dvb-link software nodig op mijn NAS.

Maar ik wil graag weten of iemand dit aan de praat heeft gekregen voordat ik over stap van UPC/Ziggo naar Fiber.

Input is welkom!

ps. Welke NAS raden jullie aan om voor deze setup? De DS214+ of de DS214play?

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:14

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik heb een HDHomerun icm DVBLink draaien op mijn Netgear ReadyNAS 102 en dit draait zonder problemen met een RPI v2 en Kodi 14. De ReadyNAS 102 heeft mindere specificaties dan de Synology, dus ik denk dat dit geen probleem zal zijn.

Houd er wel rekening mee dat alleen NPO1 t/m NPO3 in HD wordt uitgezonden. De resterende zenders zijn allemaal SDTV.

Mijn Neo Geo MVS collectie

• BestevaerNL
nwagenaar schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:34:
Ik heb een HDHomerun icm DVBLink draaien op mijn Netgear ReadyNAS 102 en dit draait zonder problemen met een RPI v2 en Kodi 14. De ReadyNAS 102 heeft mindere specificaties dan de Synology, dus ik denk dat dit geen probleem zal zijn.

Houd er wel rekening mee dat alleen NPO1 t/m NPO3 in HD wordt uitgezonden. De resterende zenders zijn allemaal SDTV.
Bij fiber is ook het HD pakket ongecodeerd (wat de dame van de servicedesk mij vertelde). Dus hier ga ik vooralsnog van uit. Ik zou dus meer zenders in HD moeten kunnen ontvangen.

Kan je een link plaatsen waar ik die HDHomerun wat meer kan onderzoeken?

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:14

nwagenaar

God, root. What's the differen

BestevaerNL schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:49:
[...]
Bij fiber is ook het HD pakket ongecodeerd (wat de dame van de servicedesk mij vertelde). Dus hier ga ik vooralsnog van uit. Ik zou dus meer zenders in HD moeten kunnen ontvangen.

Nee, dat is niet correct van die mevrouw (of je moet in een speciale locatie zitten). Controleer even je te ontvangen zenders via http://www.fiber.nl/zenderlijst/, selecteer je dorp/stad en klik dan op Zenders Analoog & DVB-C.

Nogmaals: de standaard zenders zijn allemaal in SDTV. De enige uitzonderingen zijn dus NPO1, NPO2 en NPO3. In sommige provincies hebben ze ook nog een extra zender in HD (in mijn geval TV Oost HD). De meeste SDTV zenders worden uitgezonden in MPEG2, de rest in H264 (inclusief de HD zenders).

De HDHomerun is een network tuner. https://www.hdhomerun.net/product.aspx

Mijn Neo Geo MVS collectie

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-01 11:34
Ik heb het hier ook aan de praat met telfort glasvezel op een Synology DS213+ icm DVBlink.

Werkt op zich prima. een NAS in de play variant heb je niet nodig.

Hier heb ik wel veel aan gehad:
http://nl.hardware.info/r...shop-je-nas-als-tv-server

Ik heb deze tuner in de nas zitten. (let op, deze moet in een USB 2.0 poort. Geen 3.0.)

http://www.buydvb.net/dvb...sb-dvbc-tv-stick-p-3.html

[ Voor 47% gewijzigd door Blackouts op 19-02-2015 19:10 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:52
Sorry voor het inhaken, maar kun je ongecodeerde dvb-c eigenlijk alleen via glasvezel krijgen?
Heb al jaren dvblink draaien op de syno met dvb-s+dvb-t, geen glasvezel hier...

• Blackouts
Nee hoor, de ongecodeerde kanalen op de kabel en uit de lucht (dvb-t) en sateliet kun je ook gewoon ontvangen. Alleen bij Ziggo zijn dat er niet zo veel. Dan moet je werken met een smartcard reader

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-01 11:35
ASW1 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:52:
Sorry voor het inhaken, maar kun je ongecodeerde dvb-c eigenlijk alleen via glasvezel krijgen?
Heb al jaren dvblink draaien op de syno met dvb-s+dvb-t, geen glasvezel hier...
Ongecodeerde DVB-C is naast een handjevol glasvezel aanbieders (voor zolang het duurt nog Fiber, Stipte, Solcon en bestaande klanten van Telfort/Vodafone glasvezel - geen nieuwe) uiteraard beschikbaar via kabel (daar staat tenslotte de C voor) zoals UPC/Ziggo/Caiway e.d.
bramv82 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 21:27:
Nee hoor, de ongecodeerde kanalen op de kabel en uit de lucht (dvb-t) en sateliet kun je ook gewoon ontvangen. Alleen bij Ziggo zijn dat er niet zo veel. Dan moet je werken met een smartcard reader
Bij Ziggo is vanaf 1 april (en in sommige gebieden nu al) 30+ SD zenders en NPO 1,2,3 in HD ongecodeerd via DVB-C te ontvangen zonder smartcard reader. Ofwel direct met je tv of een DVB-C decoder zonder smartcard. Zie ook de wijzigingen en dan specifiek 'Te bekijken zonder smartcard'.

• BestevaerNL
Ik vergeet te vragen hoe jullie het signaal van het netwerk op jullie TV krijgen.

Mijn opstelling zal uiteindelijk met een minix 8-h plus Android PC met Kodi draaien. Gebruiken jullie ook iets vergelijkbaars? Raspberry PI, android pctje of iets anders met Kodi?

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:52
Ik gebruik een android boxje met kodi. Dat werkt ook geweldig i.c.m. de youtube tv app gecast vanaf mobiele apparaten (dus buiten kodi om, draait op android) Voor netflix schijnt android minder te zijn, maar ik gebruik het niet.

• Blackouts
Hier ook.Een HTPC en een RPI beide met openelec

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:37
BestevaerNL schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:49:
[...]

Dit is alleen in Harderwijk zo, waar het signaal van CAI Harderwijk meegeleverd wordt.
Pagina: 1