'Netwerk' upgrade

Pagina: 1
Acties:

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-02 19:15
Ik zoek een?
Router + tweede acces point.

Wat is je budget?
Maximaal 200, absoluut niet meer en het liefst minder.

Heb je bepaalde voorkeuren?
Ja, de snelheid is belangrijk. En dan bedoel ik de reactie snelheid, mijn huidige Ubee modem reageert namelijk ontzettend traag op het opvragen van bijv. een webpagina. Ook is het bereik belangrijk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Thuislocatie

Het is dus de bedoeling mijn thuisnetwerk op de schop te gooien. Op dit moment zit ik met allerlei verouderde apparatuur. Wat ik het liefst zou willen zien is een 'samenwerkend' systeem zoals Apple dat doet mijn zijn Airports. Echter vind ik deze veel te duur in aanschaf. Als mijn budget het toelaat zou ik graag willen dat de router en het tweede AP dezelfde SSID hebben en dat mijn laptop, telefoon ed automatisch het sterkste signaal oppikken. Op dit moment heb ik twee verschillende merken hangen, waarbij het AP gewoon dezelfde SSID en wachtwoord heeft maar in de praktijk werkt dit niet zo geweldig.

Alvast bedankt!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:24
Even los van je apparatuur wat je zoekt, welke DNS servers gebruik je ?

2250 WP Zuid PVoutput

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-02 20:59
Eigenlijk wil je tweemaal dit, maar aangezien dat niet binnen je budget ligt: 2x Ubiquiti UniFi AP. Op je huidige modem de wifi uitschakelen en als router gebruiken.

Als je nog wat meer informatie geeft over jouw eisen, de omstandigheden en de locatie kunnen we nog een specifieker advies geven. Als we echter geen idee hebben hoe groot je huis is, welke snelheden je graag wilt halen op en wat voor apparaten je erop gebruikt is het lastig advies te geven. Hoe meer informatie je ons geeft hoe beter advies wij kunnen geven.

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-02 19:15
Balance schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:39:
Eigenlijk wil je tweemaal dit, maar aangezien dat niet binnen je budget ligt: 2x Ubiquiti UniFi AP. Op je huidige modem de wifi uitschakelen en als router gebruiken.

Als je nog wat meer informatie geeft over jouw eisen, de omstandigheden en de locatie kunnen we nog een specifieker advies geven. Als we echter geen idee hebben hoe groot je huis is, welke snelheden je graag wilt halen op en wat voor apparaten je erop gebruikt is het lastig advies te geven. Hoe meer informatie je ons geeft hoe beter advies wij kunnen geven.
Ik zal de situatie wat proberen te schetsen. De router staat voor in de woonkamer, dit wil ik eigenlijk ook zo houden omdat alles daar nu netjes en geordend is geplaatst. Voor de rest wil ik de kabel doortrekken richting de serre om daar een tweede AP te plaatsen richting de tuin. Tussen de router en het AP zal denk ik 15 meter zitten, maar wel met dikke muren en ruiten ertussen.

De snelheid, stja, ik heb een 90Mbit abonnement van Ziggo dus dat is allemaal niet zo speciaal. Wat voor mij belangrijk is, is dat de router snel reageert, het verbinden geen 10 min duurt en stabiel is. Een 5Ghz functie is natuurlijk mooi meegenomen.

Ik zal overigens jouw aangeraden router eens bekijken, bedankt!
MdO82 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:24:
Even los van je apparatuur wat je zoekt, welke DNS servers gebruik je ?
Op dit moment de standaard DNS server van Mac OSX.