Nieuwe Videokaart en Voeding, maar wat?

Pagina: 1
Acties:

• JulioTFU
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-08-2021
Ik zoek een?
Upgrade van videokaart, of iets anders dat mij gaat helpen om beter games te kunnen spelen.
Wat is je budget?
€360.-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Ik hoor veel goeds over MSI kaarten.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige systeem is een 3 jaar oud systeem. Hieronder een lijstje met componenten:

Processor: Intel Core i3-2120 @ 3.3 GHz
Videokaart: ASUS GTX 550 Ti
RAM: 8,00 GB DDR3 1600 MHz
Moederbord: Asus P8H77-M
Voeding: 400W

Ik heb deze pc nu al drie jaar maar ik vindt dat de fps in games te wensen over laat. Ik wil graag mijn computer upgraden zodat hij weer een tijdje meegaat. Mijn broer zei dat ik dan eerst naar de videokaart moet kijken, maar weet niet zeker of mijn processor nog mee kan en of de voeding toereikend is. Hijzelf heeft een GTX 760 videokaart, waarvoor een minimale voeding van 500W staat. Dit zou dus betekenen dat ik de voeding ook moet upgraden, zonder dat ik zeker weet of het echt iets op gaat leveren. Dus hierbij de vraag, wat zouden jullie doen om deze pc te upgraden? Ik wil de nieuwere games kunnen spelen. (GTA V (als ie over 1 maand uitkomt), even als Call of Duty ofzo)

Ik heb op dit moment een dual-monitor set-up. (2x 1080p) Ik weet dat dit het gamen kan beinvloeden, dus ik zet de tweede monitor uit als ik aan het gamen ben.

Nogmaals ik weet niet eens of dit wel haalbaar is, dus daarom ben ik hier!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat heb je zelf al gevonden? Benchmarks van verschillende videokaarten die interessant zouden kunnen zijn, zijn natuurlijk snel te vinden.

Verder kan een 400W voeding best al genoeg zijn, ligt heel erg aan het merk en type, dus, welke hebben we het over?

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Ik zou zelf naar een moederbord + cpu combinatie gaan kijken.. ala 4460 en een moederbord.

En in de toekomst je GPU al dan niet 2e hands upgraden.

• JulioTFU
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-08-2021
Kast: AOpen M602
Voeding: AOpen Z400-12AAB

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
JulioTFU schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:37:
Kast: AOpen M602
Voeding: AOpen Z400-12AAB
Oef als ik zo kijk is dat een hele slechte MStech achtige voeding (http://www.ebay.nl/itm/56...-Z400-12AAB-/360954329078), die nooit de 400 watt echt gaat leveren. Die sowieso vervangen!

Luister maar naar The Mask. Ik dacht aan het design, onbekende merk en de prijs dat hij slecht was.

[ Voor 13% gewijzigd door Brogala op 19-02-2015 15:50 ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-02 18:41
Voor 360 euro kun je :

V&A aangeboden: Intel Core i5 3570K Boxed

Prima processor. Sneller dan de i5 4460. Upgrade naar quadcore vanwege de toch wel toenemende eisen van de uitkomende games. Tevens kan deze processor met gemak zware videokaarten aan.

+

V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost [RMA]

Prima videokaart voor deze prijs. Betrouwbare verkoper en garantie tot in 2016. Speel je alles op High/ultra mee.
Je kunt er op wat lagere settings ook op 3 schermen mee gamen :)

+

De voeding moet je zeker vervangen :

V&A aangeboden: Cooler Master V450 Semi-Modular

1 maand oud. Met bon erbij en prima verkoper. Fijne voeding.

Je kunt je i3 verkopen op V&A voor zo'n 4 a 5 10tjes (beginnen met 5 natuurlijk :) )

Dit zou al een hele mooie upgrade zijn voor jouw PC...maar... jouw kast support videokaarten van max. 26 cm lang.. Elke krachtige videokaart is langer dan dat..

Dan kun je 2 dingen doen. De kast de videokaart laten bepalen, wat betekent dat je kunt gaan voor een gtx 760 of r9 270 of..een andere kast kopen.
Voor zo'n 3 10tjes heb je al een behoorlijke kast waarbij de voeding netjes onderin komt te zitten, je 2 120mm casefans hebt voor die betere airflow en dus ruimte voor welke videokaart dan ook.

Dan zou je in totaal zo'n 330 euro kwijt zijn voor de i5, de GPU, de voeding en de kast.
Wanneer je je i3 idd voor een leuke prijs weet te verkopen en je legt dat bij het overgebleven geld dan heb je alweer bijna geld voor nog een fijne upgrade nl. een SSD van 256GB..of de bovenstaande upgrade wordt goedkoper.. :)

Ik heb nu gemikt op die i5 3570K omdat dit de meest betrouwbare verkoper met een redelijke prijs is.
Het is ook een erg goede processor maar je zou ook geholpen zijn met een andere i5.

Helaas staan er momenteel niet veel i5jes goedkoper in V&A. Je zou kunnen beginnen met een upgrade van de videokaart, de voeding en de kast en vervolgens loeren op een goedkopere i5. Zet dan alvast een "gezocht"advertentie in V&A waarin je vraagt om een i5 socket 1155 voor 100 euro.
i5 2400,2500(K),3470,3570(K) allemaal goed :)

Verwijderd

Brogala schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:59:
[...]

Oef als ik zo kijk is dat een hele slechte MStech achtige voeding (http://www.ebay.nl/itm/56...-Z400-12AAB-/360954329078), die nooit de 400 watt echt gaat leveren. Die sowieso vervangen!
En dat baseer je op?
Pagina: 1