• Ruben11
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-01-2020
Hallo mensen,

Ik was met mijn raspberry bezig tot op een geven moment mijn internet niet meer werkte.
Wanneer ik nu de kabel in de poort doe gaan het groene en het oranje lampje elke seconden een keer knipperen. iemand enig idee wat dat betekent en of het te fixen is?

Ruben

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-03 15:13

flipkipse

Google it

Ruben11 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:06:
Hallo mensen,

Ik was met mijn raspberry bezig tot op een geven moment mijn internet niet meer werkte.
Wanneer ik nu de kabel in de poort doe gaan het groene en het oranje lampje elke seconden een keer knipperen. iemand enig idee wat dat betekent en of het te fixen is?

Ruben
Stroom er af, stroom er weer op?

Is je kernel niet kapot gegaan?
Want hij moet eerst de kernel in laden voordat de ethernetpoort aangestuurd wordt.

Certified Google Teacher.

• Ruben11
Hmm ik gok dat het dan inderdaad aan de kernel moet liggen, want ik heb al wat herinstallaties geprobeerd, en zodra de pi eenmaal stroom heeft gaat ie al knipperen

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-02 12:48
Gebruik je wel een voeding die genoeg vermogen kan leveren? Als ik een te lichte voeding gebruik zie ik dat gedrag ook wel eens.

26779

Met cyth.... de rpi2 liefst met een 2A voeding gebruiken. De 'oude' versies minimaal 1A, liever meer.

• Ruben11
cytherea schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:42:
Gebruik je wel een voeding die genoeg vermogen kan leveren? Als ik een te lichte voeding gebruik zie ik dat gedrag ook wel eens.
Vermogen kan het niet in liggen, die is voldoende, ik gebruik momenteel een 2A voeding.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ruben11 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:46:
[...]

Vermogen kan het niet in liggen, die is voldoende, ik gebruik momenteel een 2A voeding.
Da's maar relatief. 't Is de vraag bij hoeveel Volt die 2 ampere geleverd wordt.
Anyway, mijn rPi heeft 't ook een tijdje gedaan en dat bleek aan een los contact in de voedingskabel te liggen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

26779

Voor een (micro)USB is dat standaard 5V... :)

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:18
26779 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:30:
Voor een (micro)USB is dat standaard 5V... :)
Ja, da klopt, maar bij een slechte kwaliteit voeding kan het zo zijn dat wanneer en vermogen gevraagd wordt de spanning minder wordt..

Kom je onder een bepaalde grens dat zal de rpi "raar" gaan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben11
Ik heb verschillende kabels geprobeerd, zelfde probleem. En het is zowieso wel vreemd dat de pi het de eerste weken wel normaal heeft gedaan op alle voedingen... dus ik gok dat het wel ergens intern moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04 19:42
En je kan op de niet-werkende kabel wel een ander apparaat (laptop) aansluiten? ;)

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben11
Ximon schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:27:
En je kan op de niet-werkende kabel wel een ander apparaat (laptop) aansluiten? ;)
Ja dat gaat ook gewoon goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yes!
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-05 23:19
Topic is oud, maar de afloop is niet bekend, dus haak ik toch maar even aan:

Ben benieuwd of je het hebt kunnen oplossen.
Ik zit met hetzelfde probleem. 1 van mijn 3 pi's vertoond na 7 maanden ineens ook hetzelfde gedrag. Heeft 24/7 aangestaan. Zelf vermoed ik dat het een hardware probleem is. sd kaart + usb + voeding werken prima i.c.m. 1 van de andere pi's. ;(

The answer is Yes! The question is the question?

Pagina: 1