• Stanmy
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-02 15:16
Hallo,

Ik heb een vraag over mijn Steelseries headset.
Deze werkt op mijn laptop super en op de destop erg slecht.
Zoals ik begrepen heb, komt dit door de geluidskaart?

Kan iemand mij een redelijk goedkope geluidskaart aanbieden waarmee ik dit verbeter?
Ik kwam zelf een van steelseries tegen, maar ik weet niet of dit helpt?:

http://hoesjesonlinestore...nal-sound-card-white.html

Ik hoor het graag van jullie!

Thanks!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Schopje naar CAA.

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 21:55
Eerst een vraag, wil je perse extern? Ik zou een intern kaartje kiezen. Ik heb zelf al jaren een Club 3D Agrippa DTS kaart, met veel aansluitingen en instellingen. Ook bijvoorbeeld digitaal coaxiaal en optisch, erg handig als je veel wilt aansluiten in de toekomst.

Die jij hebt gekozen ziet er een beetje shabby uit, ik zou een bekender merk kiezen en iets meer betalen, zeg 20-30 euro.

Intern (let op formfactor!):
pricewatch: Asus Xonar DG (PCI)
pricewatch: Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio PCI Express (PCI-e X1)

Als je extern wilt:
Ik zou eentje met direct USB-Apparaat kiezen, zonder extra snoertje ertussen. Deze gaan alleen maar sneller kapot als je er een keer hard aan trekt of iets dergelijks.

pricewatch: Terratec Aureon Aureon Dual USB
pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card: net als een interne kaart, lekker veel aansluitingen voor de toekomst!

[ Voor 14% gewijzigd door luuksnijmegen op 19-02-2015 15:18 ]

• SmokingAces
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
luuksnijmegen schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:15:

Als je extern wilt:
Ik zou eentje met direct USB-Apparaat kiezen, zonder extra snoertje ertussen. Deze gaan alleen maar sneller kapot als je er een keer hard aan trekt of iets dergelijks.

pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card: net als een interne kaart, lekker veel aansluitingen voor de toekomst!
Deze Sweex heb ik aangeschaft nadat ik problemen had met mijn geluid via het moederbord, deze was ook kapot/bagger. En extern werkte voor mij beter dan intern, ik verbind regelmatig mijn mobiel eraan en dat werkt perfect.
Geeft het geluid fijn en goed weer, zoals het bedoelt is en vooral voor die prijs, why not?

PADDAP - E-commerce - Conversieverhoging

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 21:55
Als hij het goed doet kun je hem inderdaad overwegen, ik heb er nooit van gehoord

Edit: ik las verkeerd, ik dacht dat het over de eerste kaart ging die TS postte.

[ Voor 35% gewijzigd door luuksnijmegen op 19-02-2015 15:48 ]