Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2x Ziggo UBEE EVW3200 Bridge Mode

Pagina: 1
Acties:

• SerSam1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-11 21:08

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist een tweede ubee uvw3200 binnen. Ik wilde eerst een kabel naar beneden trekken naar de andere 3200 alleen lukte dit niet. |:(

Ik heb een 2de (identiek) gekocht om een wireless bridge tussen beide in te stellen. Deze optie zit ingebouwd alleen ik snap niet echt hoe het nou te werk gaat.

Verder wilde ik dit doen aangezien ik Wake on Lan ging gebruiken zodat ik mijn PC op School kan aan zetten enz..... :)

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 11:09

WeirdEye

Eindbaas

Je kan maar 1 modem tegelijk hebben bij ziggo. Je kan er wel een router of accespoint achter zetten.

Daar zijn handleidingen genoeg over te vinden.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 17:54

lier

MikroTik nerd

Voor zover ik terug kan vinden is de UVW3200 niet als wireless bridge te configureren (weet je zeker dat je dat wil bereiken?)!

Wat heb je tot nu toe gedaan en waar loop je tegenaan?
@Weirdeye: de meeste wireless routers/modem zijn als accesspoint te configureren.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
laat maar zitten het is toch gelukt om een utp kabel door de grond te krijgen alleen moest ik de stekker eraf knippen helaas. Aangezien ik nog moet wachten op zo'n knijptang om connectoren erop te zetten heb ik de draadjes maar met kroonsteentjes vast gezet.

alleen nu als ik bijvoorbeeld een torrent aan het downloaden ben zie ik nogal wat kb's verloren gaan. Komt dit doordat ik kroonsteentjes heb gebruikt?

Ping is wel goed en heb een downloadsnelheid van bijna 10mb's. Online gamen gaat ook prima. Maar het blijft natuurlijk beter om straks met die tang een verse connector erop te zetten toch?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
Nee, 8P8C connectors zijn een Chinees complot om meer export naar Europa te verwezenlijken. Je kunt beter Duitse kwaliteitskroonsteentjes kopen.

...

Natuurlijk werkt het beter met de juiste connectors, ik verwacht niet dat je kroonsteentje aan de relevante netwerkstandaarden voldoet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je meer hulp wilt moet je zoals lier zegt toch echt aangeven wat je met die twee modems wilt. In ieder geval geen Wireless Bridge...

Networking 101:
Een wireless bridge is een apparaat wat als station verbindt met een access point en die verbinding bedraad verder zet. Typische toepassing is als je een schuur hebt met een LAN erin. Dmv een wireless bridge kun je zonder draad de LAN in de schuur verbinden met LAN in een huis als je daar een AP hebt staan.

Deze modems kunnen ofwel als NAT-router danwel als (wired!) bridging modem werken. Niet als wireless bridge.

Oslik blyat! Oslik!

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
dion_b schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 01:35:
Als je meer hulp wilt moet je zoals lier zegt toch echt aangeven wat je met die twee modems wilt. In ieder geval geen Wireless Bridge...

Networking 101:
Een wireless bridge is een apparaat wat als station verbindt met een access point en die verbinding bedraad verder zet. Typische toepassing is als je een schuur hebt met een LAN erin. Dmv een wireless bridge kun je zonder draad de LAN in de schuur verbinden met LAN in een huis als je daar een AP hebt staan.

Deze modems kunnen ofwel als NAT-router danwel als (wired!) bridging modem werken. Niet als wireless bridge.
Ik begrijp dat het niet mogelijk is maar vind het toch erg vaag waarom er dan Bridging bij staat onder het venster Wireless in de instellingen. Maarja blijkbaar werkt het niet met 2 UBEE's.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

SerSam1 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:29:
[...]Ik begrijp dat het niet mogelijk is maar vind het toch erg vaag waarom er dan Bridging bij staat onder het venster Wireless in de instellingen. Maarja blijkbaar werkt het niet met 2 UBEE's.
't Ding kan wel als bridge werken, maar dan alleen bedraad.
En hij heeft wireless aan boord, maar daar kannie dus niet naar bridgen.
Capice?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:47:
[...]
't Ding kan wel als bridge werken, maar dan alleen bedraad.
En hij heeft wireless aan boord, maar daar kannie dus niet naar bridgen.
Capice?
Ja snap het maar waarom heeft ziggo de optie bridge dan onder wireless instellingen geplaats?
Pagina: 1