Na wat onderhoud te hebben gedaan krijg ik steeds volgende error bij het booten:
reboot and select proper boot device
Windows staat op mijn Samsung Evo 840 SSD, daarnaast had ik er ook een WD Green 1TB en een optische drive inzitten. Volgende zaken heb ik reeds ondernomen:
Bij de POST zie ik de SSD trouwens gewoon staan en ook in de BIOS wordt hij duidelijk gedetecteerd. Ik begin te denken dat mijn MBR voor één of andere reden naar de vaantjes is..?
Suggesties?
EDIT: ondertussen enkele dingen aan het proberen met de MBR:
reboot and select proper boot device
Windows staat op mijn Samsung Evo 840 SSD, daarnaast had ik er ook een WD Green 1TB en een optische drive inzitten. Volgende zaken heb ik reeds ondernomen:
- Boot order gecheckt en SSD staat als primary device
- Enkel de SSD aangesloten, de rest losgekoppeld
- Andere controller op het moederbord (meerdere getest)
- Andere SATA-kabel
- Andere stroomkabel
- IDE ipv AHCI-modus in BIOS aangezet en omgekeerd
- Van Windows DVD geboot > repair > maar bij dit scherm krijg ik niets te zien, geen partitie te bespeuren. Ik kan via deze weg wel gewoon alle bestanden zien die op de schijf staan
Bij de POST zie ik de SSD trouwens gewoon staan en ook in de BIOS wordt hij duidelijk gedetecteerd. Ik begin te denken dat mijn MBR voor één of andere reden naar de vaantjes is..?
Suggesties?
EDIT: ondertussen enkele dingen aan het proberen met de MBR:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| BOOTREC /FIXMBR The operation completed successfully. BOOTREC /FIXBOOT Element not found. BOOTREC /REBUILDBCD Scanning all disks for Windows installations. *hier ziet hij mijn Windows installatie wel degelijk op mijn C-schijf staan* [1] C:/Windows Add installation to boost list? Y Element not found. |
[ Voor 24% gewijzigd door SanderH_ op 19-02-2015 13:10 ]