Het is een rommeltje in de desktop behuizingen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:13
http://tweakers.net/categ...HRZYo6SVbSSsZmpqVJsbW0tAA

Dit is niet een desktop behuizing; pricewatch: Raijintek Metis Goud Window
Dit is niet een desktop behuizing; pricewatch: Sharkoon VS3-S Red Fan
Dit is niet een desktop behuizing; pricewatch: Inter-Tech E-M5 Black
Dit is niet een desktop behuizing; pricewatch: Lian Li PC-Q19 Zwart
Dit is niet een desktop behuizing; pricewatch: Cooler Master CM 690 III Window
Dit is niet een desktop behuizing; pricewatch: Corsair Carbide Air 240 Zwart

Wat ik hierboven heb genoemd is slechts een zeer klein deel van de kasten die in de desktop categorie staan terwijl ze daar niet horen. Dit is al meer dan tien jaar zo, die hele categorie mag nou eindelijk wel eens een keertje aangepakt worden. Een toren of htpc is geen desktop!

Een 'desktop' behuizing is een plat liggende behuizing, dus zoals deze;

pricewatch: Cooltek G3
pricewatch: Compucase 7K09B-U3
pricewatch: Origen AE S8 Zilver

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Hier mag inderdaad wel wat aan gedaan worden, ik zal morgen de behuizingen aangevinkt als desktop even nalopen.

Welcome to the League of Draven

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

De benaming desktop lijkt toch uit een ander tijdperk te komen. Tower stond op de grond, desktop lag onder je monitor. Tegenwoordig zijn er veel (kleine, hippe) kastjes die vaker op tafel komen dan onder de tafel, en de echt ouderwetse 'desktop' zie je praktisch niet meer (en als je er al één denkt te zien is het vaak eerder een HTPC behuizing, iets wat de Metis bijvoorbeeld ook wel is). Wat is dan de definitie van desktop?

Ik kan zo 1-2-3 geen betere oplossing bedenken, maar dat tower/htpc/desktop filter slaat m.i. al langer nergens meer op. 19" splitsen prima. Towers van HTPC splitsen prima. Maar hoe verder? Wat doe je met de nieuwe kubussen van tegenwoordig, kleine 'staande' Lian Li's, etcetera? Ik zou dat filter denk ik eerder omlaag duwen, en de filters op hoogte/breedte/lengte omhoog schuiven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:13
Kan ook. Of een filter introduceren 'Oriëntatie Moederbord', ofzo, met 'Liggend' en 'Staand' als opties.

[ Voor 5% gewijzigd door NitroX infinity op 19-02-2015 17:42 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
Ik heb voorlopig even de obvious dingen eruit gehaald, ik zal volgende week jullie input hier op HQ bespreken om te kijken hoe we dit beter kunnen gaan indelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Euphanasia
We hebben hier overlegt en we hebben de volgende nieuwe virtuele specificatie aangemaakt:

Tower = ATX, EATX, HPTX en de hoogte is groter dan de breedte.
HTPC = De breedte is groter dan de hoogte.
Small Form Factor = Alles met Mini, Micro, Nano en pico form factor.
Rack = Alles waar "Behuizing Rack afmeting" is ingevuld.

Desktops is hierbij komen te vervallen en onder gebracht bij één van deze vier.

Alles zou nu grotendeels goed moeten staan, maar mochten jullie nog veel fouten ontdekken of opmerkingen hebben horen we dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Klinkt goed. Enige opmerking die in mij op komt: zijn torentjes als pricewatch: Cooler Master Silencio 352 eigenlijk niet meer Tower dan SFF? Kleine mATX torens zijn natuurlijk Mini Towers, en een beetje super mainstream. Aan de andere kant, hoe veel mensen gebruiken dit filter? :D Ik ben er iig blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
Je kan dit nooit helemaal perfect krijgen. Je blijft altijd behuizingen houden die je in meerdere categorieën kan plaatsen en daar valt ook wel altijd wat voor te zeggen maar je moet ergens een lijn trekken.

Ik denk dat we op deze manier een goede grove scheiding hebben gemaakt mochten mensen echt een bepaald formaat willen hebben kunnen ze dat altijd ook nog met de hoogte/breedte filters doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Volgens mij ook. Top, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 16:21
volgens mij gaat er nog ergens iets mis met de indeling:
- onder Mini PC vind ik diverse ATX bakken tot 58 liter https://tweakers.net/behu...RsMJ0-_fTtohQhH3y4XzDVWr8

En verder vind ik het vreemd dat ik bij 'small form factor' ook kasten van >45L en >40cm hoogte vind waar toevallig geen atx mobo in past https://tweakers.net/behu...vuNbCLYx5iyssQna8pw9xa-wI
ik zou dat toch echt towers noemen maar dat is meer een keuze dan een error.

vond het geen eigen topic waard en mooi aansluiten bij deze oude thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Euphanasia schreef op donderdag 5 maart 2015 @ 10:11:
Je kan dit nooit helemaal perfect krijgen. Je blijft altijd behuizingen houden die je in meerdere categorieën kan plaatsen en daar valt ook wel altijd wat voor te zeggen maar je moet ergens een lijn trekken.
Kun je niet meerdere caregorieën aan een artikel hangen dan?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Rrob Het is een script dat oa kijkt naar de afmetingen, dat heeft zo te zien wat finetuning nodig. Ik durf niet te zeggen wanneer ik eraan toekom, ik hoop deze of volgende week.

@evilution Ja en nee. Volgens mij was het in 2015 nog een handmatige actie waar we per kast een vinkje moesten zetten wat het was. Maar inmiddels is het een script geworden zoals ik hierboven ook uitleg. En hoewel we daar technisch gezien tegenwoordig ook meerdere resultaten uit kunnen krijgen, moet ik even kijken welke edge-cases er bestaan en of dat wel handig is. Ik neem het mee in de fix die ik hopelijk deze of volgende week meepak.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 16:21
Volgens mij blijft het een lastig filter omdat je voorwaarden aan de verhoudingen én vormfactor én maat combineert.

[brainstorm]
Wordt het niet veel makkelijker om ipv categorie te gaan voor
'vorm' : open / rack / tower (hoger dan breedte) / HTPC (lager dan breedte) / overige (handmatig voor piramides, bollen en andere ongein die nu onder towers staan)
en dat aan te vullen met
'maat' daar zou je dan gewoon naar de liters kunnen kijken en van XS (<10L) tm XL (>50L) gaan. Of je kijkt eerst naar de grootste mobo maat die er in past en past op elke maat andere volumes toe (zodat een ITX only behuizing van 31 liter large heet maar een ATX behuizing van 31 liter juist (extra) small.
Pagina: 1