eL_Jay schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:47:
[...]
Istats geeft 80C aan op de CPU bij 20% belasting (20 google chrome tabs, Sublime met wat files, activity monitor, terminal) en de MBPr is dan nog net aan te raken bij de 'hinge' van het scherm.
20% CPU belasting is wel hoog voor wat je open hebt staan. Ik vermoed dat Chrome jouw boosdoener is wat dat betreft (20 tabs vindt ik best veel eigenlijk en dan weet ik nog niet eens wat je in die tabs draait).
Maar je CPU temperatuur lijkt me niet vreemd bij die belasting.
En als je CPU al 80C is, dan is het logisch dat je hinge heet aanvoelt. Ik zou me daar niet zo druk over maken, eerder over hoge CPUbelasting bij wat je open hebt staan dus. Anyway: met Apple bellen/chatten kan verduidelijkend zijn.
Ik vermoed dan ook dat de BSOD veroorzaakt werd door oververhitting (istats returned alleen de temp als ik de command daartoe geef in terminal). Dus wellicht in een onbewaakt moment haalde hij wellicht 105 graden.
Ook hiervoor geldt: met apple contact opnemen lijkt me een goed idee.
Als je trouwens, makkelijk en zonder een scriptje te hoeven schrijven, constant je temp wilt monitoren kun je zoiets als
iStat Menus of
TG Pro aanschaffen, kun je ook makkelijk alerts instellen zelfs, daarvoor hoef je niet eens de terminal in. Kost wel weer wat

Windows laptops worden met gemak 90 graden maar die worden aan de buitenkant (muv exhaust) zelden zo heet dat je het niet aan wilt raken. Daarnaast heb je daarbij het gevoel dat de koeling ook wat doet (op basis van geluidsdruk).
Ik weet dat de fan in de MBPr fluisterstil is en pas goed hoorbaar bij hoge toeren. Zit er in die terminal iStat van je ook een fanspeed-meter? Bij een CPUtemp van 80C moet je fan toch wel zo'n 1800 rpm of meer draaien lijkt me. Dit ook aangeven bij Apple even anders.
Zoekopdrachten met de diverse foutcodes uit de panic report geven 0 hits op google.
Tja, ik wil niet in herhaling vallen, maar ook hiervoor zou ik zeggen: .... Apple bellen.
Als mijn machine zo nieuw was en ik het gevoel had dat er hardwarematig wat aan schort, foutmelding/reboot waar ik niks van kan vinden op internet, dan wist ik het wel: Niet zelf sleutelen, maar Apple bellen, zij hebben er meer verstand van dan jij en ik en menig ander (goedbedoelde) tweaker hier. Maak gebruik van hun kennis/kunde en natuurlijk van jouw garantie

Ik zou zeggen: Succes en hou ons op de hoogte.
[
Voor 1% gewijzigd door
Tio Nordin op 20-02-2015 13:57
. Reden: Link naar TG Pro toegevoegd ]
My gear: Laptop, camera en telefoon. Me happy ;)