DIY AIO worthwhile?

Pagina: 1
Acties:

• 2econd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-02 18:24
Ik zoek een DIY AIO Barebone
Met de huidige koele en low power processoren van Intel - en de dure poor spec AIO computers: waarom niet een eigen AIO bouwen i.p.v. ergens een onhandig klein kastje plaatsen met dezelfde warmte hindernissen.

Wat is je budget?
voor de barebone, waarbij de voeding en monitor natuurlijk is geincludeerd, zo'n 300 euro. Maar ik zie dat je zonder veel moeite goedkoper uit kan zijn

Waarom DIY AIO?
Zoals bij elke AIO gaat het meestal om het besparen van ruimte en cosmetische aspecten. Een DIY zou een stuk goedkoper moeten zijn, geeft zelfbeschikking t.a.v. hardware en mogelijkheid om in de toekomst te upgraden i.p.v. het hele gevaarte overboord te mikken.

Belangrijke vraag?
Ik zie dat er sinds 2012 weinig op de markt is gekomen. Veel is uitverkocht. Er zijn daarnaast nauwelijks reviews te vinden (op een paar installatieguides na) waardoor ik vermoed dat het niet bepaald een veelvuldig afgenomen en succesvol product was. De hamvraag is waarom?! Zijn de monitoren zo slecht?

De systemen die ik heb gevonden zijn (niet op tweakers bekend anders had ik ze graag toegevoegd):

Loop LP 2150
LG 22AM33NB
Wibtek A23

Hier een voorbeeldje van een Loop die wel op tweakers stond - maar het betreft er een met een wat mij betreft onnodige touch screen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Loop LP-2151T€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Kan iemand mij overtuigen absoluut niet, of juist wel, voor een DIY AIO te gaan. Wat mij momenteel het meeste tegenhoud is dat de weinige verkopers die er zijn niets over de specs van de monitor posten (wat ik echt absoluut niet begrijp!)

Daarnaast ben ik benieuwd, waarom denken jullie dat de DIY AIO zo enorm gefaald heeft? Zou het een comeback maken met de groeiende populariteit van de AIO, de komst van de Thin Mini ITX en de top TDPs van de Intel processoren?

Ik ben benieuwd ;)

I'm thinking about getting metal legs. It's a risky operation, but it'll be worth it (J.P.)

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:48
Als het om besparen van ruimte gaat, waarom niet bijvoorbeeld een Antec ISK 110 Vesa die je achter je scherm kan hangen?
Dan ga je alleen wel over die 300 euro heen, als je tenminste nog een scherm nodig hebt.

• 2econd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-02 18:24
Hoi FoxLenny!

300 euro is exclusief verdere componenten. Ik zat zo te rekenen dat het kopen van een scherm plus voeding (vooral als het i.c.m. met een pico adapter moet) plus behuizing sowieso wat geld aftikt. Voor bijna datzelfde bedrag heb je een AIO DIY.

De reden om niet voor een VESA te gaan is bovenstaand verhaal plus dat de looks van een VESA AIO, ahum, doet denken aan een Borg uit startrek druk bezig met opladen (en nee ik heb het niet over 7 of 9 ;)

[ Voor 4% gewijzigd door 2econd op 19-02-2015 10:20 ]

I'm thinking about getting metal legs. It's a risky operation, but it'll be worth it (J.P.)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:37

Thomg

Aww yiss

AIO is gewoon een VESA kast build, zo simpel als dat.

De ANTEC ISK 110 Vesa is erg aantrekkelijk omdat er al een voeding bij zit.