Google analytics - het grote verdwenen sessies mysterie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Ookami
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08-2020
Ik probeer eens in de zoveel tijd altijd even een overzichtje te maken van de Google analytics statistieken. De afgelopen weken ben ik hiermee begonnen voor vorig jaar. Liep allemaal vlekkeloos, totdat ineens een hele lading sessies niet meer in mijn gedragsstroom staan.

Kan het helemaal niet verklaren. Als ik kijk bij de hoeveelheid sessies dan staat er nog steeds netjes 13k, maar als ik in de gedragsstroom kijk zie ik er nog maar 3-4k. Staan verder geen filters aan. Heb geen segmenten toegevoegd of iets dergelijks en het lijkt ook alleen maar in de gedragsstroom te gebeuren. Ik zie wel dat onafhankelijk van de tijdsperiode er data mist. Uitloggen, herinloggen etc helpen allemaal niks. Kon via google geen zinnige antwoorden vinden, dus hopelijk heeft één van jullie een idee.

Alvast bedankt!

• Demonitzu
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Gebruik je soms analytics.js, maar met trackingcodes voor ga.js?

TekkenZone - Dutch Tekken Community

• Ookami
Moet heel eerlijk toegeven dat ik hier heel nieuw in ben. Iemand anders heeft de site gebouwd en het enige wat ik doe is voor marketing doeleinden alles in de gaten houden. Met andere woorden totale php noob ;)

Site is Wordpress gebaseerd met de Yoast plugin voor analytics. Voor zover ik kan zien klopt UA code tussen wat is ingevuld is in Wordpress en wat er in google analytics staat. Volgens mij is de tracking code inderdaad wel ga.

Wat ik niet kan verklaren is dat de site en dus ook google analytics al drie jaar goed werken en dat van de één op de andere dag er niks meer van klopt. Heb vervolgens alle plugins nog ge-update, maar dit mocht ook niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:46

ITsEZ

parttime all-rounder

Als ik dit zo lees zou het enige zijn wat ik kan bedenken zijn dat bepaalde data wordt weggelaten, dit gebeurt als je erg veel data hebt om te verwerken.
https://support.google.co...192?hl=en#SessionSampling

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 11:48

André

Analytics dude

Het zou sampling kunnen zijn, maar dat zou je dan niet moeten zien als je een periode analyseert waarin minder dan 500.000 sessies geweest zijn.

Je hebt geen segmenten aan staan?

Wat ook zou kunnen is dat je diverse meetfouten op de site hebt staan. Als er ergens een event wordt afgevuurd zonder een voorafgaande pageview heb je wel een sessie maar zul je deze niet terug zien in de behavior-flow, omdat er geen pagina's bekeken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookami
Thanks voor de input. Zoveel data is er niet. Over 2014 gaat het over 13.6k sessies. Helft hiervan in nl rest erbuiten. heb voor de vergelijking even alleen Nederland erin gezet, maar als alle landen aanstaan geeft dit hetzelfde scheve beeld.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xQaVRiu.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/S3zsyYr.png

Meetfouten zouden natuurlijk kunnen, maar wel heel gek dat die dan ineens ontstaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 11:48

André

Analytics dude

Ik heb een aantal accounts bekeken, en zelfs de accounts met meer dan 100.000.000 sessies per maand laten in dat rapport ongeveer hetzelfde zien. Die komen dus nagenoeg overeen.

Weet je zeker dat je niet ergens een meetfout online hebt staan? Of dat je naar de verkeerde data zit te kijken?

Ps. check de 404's binnen je pagina's, de homepage probeert 4 bestanden te laden die er niet zijn, andere pagina's 3.
Pagina: 1