Ik ben weer begonnen om via VOIP te kunnen bellen thuis. Hiervoor een 2e hands fritzbox 7170 (annex a) op de kop getikt. Nu wil ik hier cheapconnect op instellen maar de fritzbox geeft aardig wat kuren.
Situatie
Ziggo modem (bridge), daar achter hangt een TPLink router, met de fritzbox aan 1 van de LAN poorten aangesloten. De kabel gaat op LAN1 naar binnen. De fritzbox wil ik alleen gebruiken om een analoge telefoon op aan te sluiten.
Laatste FW staat op de fritzbox.
Probleem
Als ik de settings invul van CheapConnect dan krijg ik een 'Error: Error found on page' zonder uitleg wat er fout is.
internetnr: +314etcetc
username: 314etcetc
registrar: sip.cheapconnect.net
Volgende pagina: Cable line without fixed line
Klik ik daarna toch nog op Next klik gaat de fritzbox rebooten en hij komt uiteindelijk (na een paar minuten) weer terug online. Als je dan gaat kijken bij telefoon nr's staan er een stuk of 6(!) met allemaal vage characters (!#$% etc). Deze kan ik ook niet meer verwijderen.
EDIT: nog een keer gedaan nu krijg ik dit:

Heeft iemand een idee hoe ik dit normaal zou moeten instellen of het probleem kan diagnosticeren?
Situatie
Ziggo modem (bridge), daar achter hangt een TPLink router, met de fritzbox aan 1 van de LAN poorten aangesloten. De kabel gaat op LAN1 naar binnen. De fritzbox wil ik alleen gebruiken om een analoge telefoon op aan te sluiten.
Laatste FW staat op de fritzbox.
Probleem
Als ik de settings invul van CheapConnect dan krijg ik een 'Error: Error found on page' zonder uitleg wat er fout is.
internetnr: +314etcetc
username: 314etcetc
registrar: sip.cheapconnect.net
Volgende pagina: Cable line without fixed line
Klik ik daarna toch nog op Next klik gaat de fritzbox rebooten en hij komt uiteindelijk (na een paar minuten) weer terug online. Als je dan gaat kijken bij telefoon nr's staan er een stuk of 6(!) met allemaal vage characters (!#$% etc). Deze kan ik ook niet meer verwijderen.
EDIT: nog een keer gedaan nu krijg ik dit:

Heeft iemand een idee hoe ik dit normaal zou moeten instellen of het probleem kan diagnosticeren?
[ Voor 6% gewijzigd door PoweRoy op 18-02-2015 23:11 ]
[This space is for rent]