• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-01 18:25
Best tweaker. Mijn huisgenoot ondervindt het volgende probleem met zijn gloednieuwe laptop. Het llijkt erop dat de laptop constant tijdens het gamen automatisch overschakelt naar de igpu. Het begint goed en dan schakelt hij terug. Alles in nvidia instellingen gezet op de 850m gebruiken. Ook geprobeerd de drivers opnieuw te installeren. 3d mark bevestigd het probleem door een score neer te zetten van 780. Ook lijkt de gpu niet te heet te worden. Iemand enig idee? De energie instellingen staan op de juiste instellingen.

• WouterL
Lijkt me geen bevredigende oplossing dat de laptop slechts de nvidia vid card gebruikt voor het aansturen van de desktop..

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-01 00:51

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Accu eruithalen en op netstroom werken. :+
Ff serieus, ik denk dat je aan de energiebeheer van Windows of Nvidia moet klooien.

[ Voor 65% gewijzigd door MedionAkoya op 18-02-2015 22:41 ]

Trein?

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Door de oude drivers eraf te gooien met ddu, en nieuwe verse drivers te installeren, ziet windows soms gelijk al dat de goede gpu gebruikt moet worden. Probeer het eens!

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• WouterL
MedionAkoya schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 22:40:
Accu eruithalen en op netstroom werken. :+
Ff serieus, ik denk dat je aan de energiebeheer van Windows of Nvidia moet klooien.
Dit dus al gedaan! Alles staat op max!

• MedionAkoya
  • Laatst online: 24-01 00:51

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

igpu in BIOS uitzetten, je wil toch alleen de dedicated gpu gebruiken.

Trein?

• WouterL
Ik heb in het bios gekeken en de agent-utility tool ontbreekt. M.a.w ik kan de igpu in de laptop niet uitzetten..

• br00ky
  • Laatst online: 10:15

br00ky

Moderator Harde Waren
Misschien is het handig te noemen welke laptop het om gaat. Nu blijft het allemaal een beetje gissen wat er eventueel mogelijk is. Sowieso is je huidige topicopening vrij summier. Er is echt meer info nodig wil je nuttig advies krijgen.

• WouterL
br00ky schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:12:
[mbr]Misschien is het handig te noemen welke laptop het om gaat. Nu blijft het allemaal een beetje gissen wat er eventueel mogelijk is. Sowieso is je huidige topicopening vrij summier. Er is echt meer info nodig wil je nuttig advies krijgen.[/]
Je hebt helemaal gelijk. Zodra ik thuis ben zal ik wat meer informatie toevoegen. Het gaat in ieder geval op een Asus laptop in de N-series. Verdere informatie volgt.
Pagina: 1