Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ACCESS 2010} invoer wizzard

Pagina: 1
Acties:

• Marcelvdsteen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-11 18:28
Hallo Allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het klooien met een database. De database op zich staat en werkt. Ik kan alles met één formulier in vullen. Echter wat ik wil is een soort van wizzard gebaseerd invul formulier. Ok betere uitleg:

Bij maken nieuw record

Scherm 1 NAW gegevens (Verplicht)
Knoppen Volgende / Nieuw record / Klaar

Scherm 2 Persoonlijke gegevens
knoppen Volgende / Terug / Nieuw record / klaar

scherm 3 Extra informatie
Knop Terug / Klaar / Nieuw record

Kan ik dit in Access 2010 zelf maken of moet ik met Macro's / VB aan de slag?

Ik heb al diverse google avonden achter de rug maar krijg niet zo snel iets gevonden wat lijkt op wat ik voor ogen heb.

Wie geeft mij de juiste hint ?

Bedankt,
Marcellus

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Bedoel je dat je al je informatie in 1 platte database hebt opgeslagen? Want ik zou eerst eens gaan beginnen met normaliseren, dan krijg je logische tabellen die je met een sleutel prima aan elkaar kunt linken. Formulieren zijn dan een peulenschil.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Er is, vziw, geen ingebouwd hulpmiddel om wizard-style dialoog venster te maken. De gebruikelijke aanpak is een formulier met subformulieren e/o een tab-control, met een hoop VBA code ter validatie en navigatie tussen de verschillende stappen.

offtopic:
[quote]Herby schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:35:
Bedoel je dat je al je informatie in 1 platte database hebt opgeslagen? Want ik zou eerst eens gaan beginnen met normaliseren, dan krijg je logische tabellen die je met een sleutel prima aan elkaar kunt linken. Formulieren zijn dan een peulenschil.
[/quote]

Hoe je uit de beschrijving van een wizard functionaliteit een conclusie kunt trekken over de achterliggende tabelstructuur is mij een raadsel.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Marcelvdsteen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-11 18:28
Ik heb al diverse tabellen en de weet in de loop van tijd wel iets van Databases af ;) heb vroeger les gehad in Oracle SQL (1998 of zo). Maar dit is de eerste keer dat ik voor me zelf aan het pielen ben. Ik denk dat ik het ga kijken of ik mijn scripting / programming vermogen ook nog even terug kan halen en hopelijk kan ik dan met VBA aan de slag.

Mocht ik iets hebben gevonden dan doe ik hier ook een update voor wie ook zo iets wil.

Dus heren bedankt !