Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
gewoon een beetje surfen, mailen, films kijken (netflix), muziek luisteren, voo school bezig , aantekeningen maken, word etc. .

Wat is je budget?
Redelijk weinig, mijn budget ligt tot de 400 ong.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik reis veel, ik ben ook student. Daarom wil ik een 11,6 inch laptopje, graag ook een lichte.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil dus GEEN netbook of notebook of iets met Touchscreen. Dit vind ik 3 keer niks. Ik zat te denken aan iets als Asus x205ta of Samsung Chromebook, ideaal alleen jammer dat de samsung op chrome draait. Het liefst gewoon windows 8.
Ook wil ik dat de internet er wel snel op is.

Nog een klein vraagje. Wat kan jemeer met een chromebook dan met windows, en andersom?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2015 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 14:17

BertV

Handgemaakt

De F205 van Asus draait op windows 8.1, Ik zie dit ook als een vervanger van mijn oude 15,6 laptop.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De F205 heeft toch een touchscreen? Anders is dat wel een goede optie inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:28

DukeBox

loves wheat smoothies

Tab s met keyboard dock een optie ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 14:17

BertV

Handgemaakt

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 22:18:
De F205 heeft toch een touchscreen? Anders is dat wel een goede optie inderdaad.
nee, geen touchscreen. Wel een stapel nadelen die absoluut logisch zijn met een prijs van 219,-
Geen USB3.0, spiegel scherm met lage resolutie, kleine SSD 32GB, geen monster CPU. (Maar nog steeds sneller dan mijn huidige middenklasse 2008 zaken laptop)

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:45
Wat is het probleem met een touchscreen? Dat het er op zit betekent toch niet dat je het moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Deze ziet er ook interessant uit: pricewatch: Acer Aspire Switch 10 (Atom Z3735F) 64GB

Onder de 400 euro, maar wel een stuk duurder dan de modellen die je zelf voorstelt. De resolutie van het scherm is erg hoog voor deze prijsklasse, wel touchscreen maar zoals wappie al opmerkte hoef je het niet te gebruiken.

[ Voor 37% gewijzigd door Luit op 21-02-2015 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:54
Ik ben zelf erg tevreden met de Asus f205. Heb hem nu een kleine maand in gebruik voor werken in de trein en bus en dat werkt super. Samen met de hp stream 11 denk ik nu de beste keuze voor een minilaptop in dit prijssegment, vooral ook door de meegeleverde Office 365 licentie.
Ik keek eerst ook naar Chromebooks maar persoonlijk vind ik een Windows/Office laptopje een veel betere deal dan het toch beperkte Chrome OS. Over je vraag wat je meer kan met het ene of andere OS: de opties met Windows zijn veel groter dan op Chrome OS aangezien je in principe alle Windows software kan draaien. Maar Chrome schijnt dan wel weer wat sneller te zijn op simpele hardware.

Windows 8.1 draait overigens ook heel soepel op de F205 vind ik.
Wat ik me trouwens afvroeg (off topic): weet iemand of je straks ook de F205 kunt upgraden naar win 10?

[ Voor 18% gewijzigd door Citroentjuh op 22-02-2015 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even ter verduidelijking;
De Asus F205 is de Asus X205TA.
Althans, dat stickertje zit er bij mij op ;)
Betreft de variant in de pricewatch die je enkel in het blauw kunt kopen.
Pagina: 1