• serdadu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
Beste mede tweakers..

Ik heb advies nodig. Ik het recentelijk een Sony W829 gekocht en gebruik de DLNA functie graag. Echter om mijn vriendin tevreden te houden wil ik ook subs kunnen gebruiken, en niet via de usb.
Het al via laptop wat met servers geprobeerd waaronder de Vuze functie. Mkv's moet ik converten anders vind de sony het niet in het netwerk.
Ik merk dat hierbij echter veel geluidsverlies/helderheid mee wegvalt. En daar kan ik weer niet mee leven.

Ik ben opzoek naar een goedkope oplossing. Ben aan het kijken bij v&a naar tweede hands htpc om van alles af te zijn.
Of hebben jullie een ander alternatief voor deze ellende.

Tevens wilde ik graag weten wat de eisen zijn voor als ik ook 3d wil afspelen op mijn tv.

Alvast bedankt

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-01 07:32
RPi 2 met Kodi?
Android Mediaspeler (AFTV, MXIII, MXq, etc) met Kodi (op sommigen is Openelec met Kodi te installeren)?
Intel Nuc?

• serdadu
Joster schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:49:
RPi 2 met Kodi?
Android Mediaspeler (AFTV, MXIII, MXq, etc) met Kodi (op sommigen is Openelec met Kodi te installeren)?
Intel Nuc?
Maar dan ben ik nog steeds afhankelijk van een usb/ of pc op het netwerk.

• Joster
Excuus. Omdat je aangaf gebruik te maken van DLNA ging ik er van uit dat je al een NAS had staan, my bad.

• serdadu
Joster schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 22:38:
Excuus. Omdat je aangaf gebruik te maken van DLNA ging ik er van uit dat je al een NAS had staan, my bad.
Gebruik het nu via laptop van mijn vriendin. Ben nu even die intel nuc's aan het bekijken. Ziet er aantrekkelijk uit!
Zeker aangezien het makkelijkte ontkoppelen is en eventueel als desktop gebruikt kan worden.

Nu alleen nog zien te regelen voor een mooi prijsje.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Synology in je netwerk, daar een schijf in en je media er op en mediaserver aan slingeren.

Lekker met je TV afspelen...

Je zult zien dat je nooit meer anders wil.

Gaat ook gewoon MKV en subs afspelen. Misschien op een Bravia niet (geen ervaring mee).

[ Voor 39% gewijzigd door albino71 op 18-02-2015 22:47 ]

Te koop....

• serdadu
albino71 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 22:42:
Synology in je netwerk, daar een schijf in en je media er op en mediaserver aanslingeren.

lekker met je TV afspelen...
bravia ondersteunt maar beperkt aantal formats :( lijkt via usb nog beste ondersteuning te bieden.

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Is dat zoveel anders dan andere tv's dan?

Ik heb ervaring met 2 Samsung Tv's, een Samsung Home Cinema en LG Tv's en dat gaat perfect.

Te koop....

• serdadu
moet mijn downloads converten en dan pakt hij de subs nog niet mee. alleen via usb pakt hij subs mee.

had eerst ook een samsung. werkt idd beter.

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Toch kan dat met je DLNA server te maken hebben.

Ik heb ook problemen gehad met de DLNA van bijv. een Fritzbox. Ook daar werden de subs niet getoond.
Wanneer ik precies dezelfde MKV (subs apart of er in) afspeel vanaf de DLNA van Synology, zie je netjes de subs.

Kun je niet testen oid?

edit: ik stuur je een DM

[ Voor 4% gewijzigd door albino71 op 18-02-2015 22:52 ]

Te koop....

• serdadu
albino71 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 22:51:
Toch kan dat met je DLNA server te maken hebben.

Ik heb ook problemen gehad met de DLNA van bijv. een Fritzbox. Ook daar werden de subs niet getoond.
Wanneer ik precies dezelfde MKV (subs apart of er in) afspeel vanaf de DLNA van Synology, zie je netjes de subs.

Kun je niet testen oid?

edit: ik stuur je een DM
geen synology gebruikers in de buurt. wel heb ik gewoon op de laptop meerdere programma's gebruikt. zonder succes. had in het sony topic ook al instructies gekregen om met mkv merge te werken. maar dat schoot ook niet echt op.

• Joster
Ik zou TV t.b.v. beeld, NAS t.b.v. opslag en Mediaspeler (RPi 2, Android Media player, NUC) t.b.v. afspelen content los gebruiken en laten doen waar ze voor bedoelt zijn. Als je DLNA en de mediaspeler van je TV gaat gebruiken loop je toch wel vaak tegen beperkingen aan. Al is het alleen maar omdat TV's niet altijd alles meer zullen blijven ondersteunen. TV's van 2012 en eerder zullen binnenkort Youtube al niet meer ondersteunen bijvoorbeeld (bron).

• jondezwaan
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-01 22:01
Sony heeft inderdaad maar beperkte functionaliteit m.b.t. tot DLNA i.c.m. diverse bestands formaten. Heb zelf een W705b en liep tegen hetzelfde probleem aan en heb ook (mede) om die reden een htpc samengesteld (tevens was m'n Mede8er overleden).

Waar je wellicht op kunt letten is dat je vriendin ook zelf de boel kan bedienen en dan is iets als XBMC (OpenElec) wel aan te raden. Persoonlijk heeft bij mij afspelen via lokale opslag de voorkeur, want vrouwen willen nogal eens vaker op de afstandsbediening drukken als iets niet direct begint (uiteraard afhankelijk van LAN). Heb zelf er nog een ODD bij ingedaan, zodat er ook af en toe een Dvd'tje gekeken kan worden.

Voor 3D content heb je volgens mij minimaal een Core i3 van Intel of een A6/A8 APU (AMD) nodig.

My 2 cts.

• serdadu
Bedankt voor de informatie allemaal. Denk dat ik voor een intel NUC ga. De desktop features staan me net wat meer aan. had inderdaad gelezen dat voor 3d je minimaal i3 nodig hebt.
Met de ssd heb ik wellicht wel wat minder opslag maar stream toch het meeste.

• serdadu
net een NUC besteld. krijg ik nu het aanbod van medetweaker 50miles.

V&A aangeboden: MSI FM2-A75MA-E35 + AMD A8-5600K + 4GB Kingston HyperX
met hdd en in pricewatch: LC-Power LC-1410mi

heb een NUC 2820 besteld met 120gb ssd en 4gb ram ....

Enig advies? :)

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

serdadu schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:49:
net een NUC besteld. krijg ik nu het aanbod van medetweaker 50miles.

V&A aangeboden: MSI FM2-A75MA-E35 + AMD A8-5600K + 4GB Kingston HyperX
met hdd en in pricewatch: LC-Power LC-1410mi

heb een NUC 2820 besteld met 120gb ssd en 4gb ram ....

Enig advies? :)
NUC gaat prima werken. Is veel zuiniger en stiller dan de aangeboden AMD.
Daarnaast is de WAF beter :)

Wel wat vraagjes...

Waarom de 120Gb ssd? Welk OS ga je er opzetten?

Heb je opgelet met het bestelde geheugen? Niet alles past er zomaar in.
Beste is om het even te checken op intel.com

Hoe ga je 'm bedienen?

[ Voor 50% gewijzigd door albino71 op 20-02-2015 00:28 ]

Te koop....

• serdadu
albino71 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 00:25:
[...]

NUC gaat prima werken. Is veel zuiniger en stiller dan de aangeboden AMD.
Daarnaast is de WAF beter :)

Wel wat vraagjes...

Waarom de 120Gb ssd? Welk OS ga je er opzetten?

Heb je opgelet met het bestelde geheugen? Niet alles past er zomaar in.
Beste is om het even te checken op intel.com

Hoe ga je 'm bedienen?
Haha de waf ja. Zat er aan de denken om gewoon windows erop te zetten. Is wat zwaarder maar mocht ik em als desktop gaan gebruiken...
120gb ssd is hier ook opgekozen en er is geen nas aan boord. Meer dan 120gb had ik even geen budget voor.
Geheugen heb ik gelet op de volt ja. Heb uit een ander nuc topic de items uitgekozen.

De zuinigheid van het apparaat keek ik niet echt naar maar meer naar vermogen. Zou ik meer met die setup aankunnen?

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-01 15:49
120gb SSD is prachtig voor je OS en een paar programma's maar een beetje magertjes voor opslag van video/audio. ga je dit nog steeds streamen vanaf de laptop? of dan toch een usb-schijfje er aan?

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Je had ook vanaf USB OpenElec kunnen draaien en dan een 2.5 inch hdd erin voor opslag.
Kostentechnisch hetzelfde.

Bedienen moet je ook nog even over nadenken.

Je kan 'm namelijk niet met de AB van je TV bedienen helaas.
CEC wordt niet ondersteund.

Je kunt een CEC module (pulse eight) aanschaffen, dan heb je wel een beetje een ultieme HTPC...

Te koop....

• hampeleman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-01 14:35
Ik heb zelf de RPI2 in huis en dit werkt prima met KODI erop. Via mijn NAS stream ik mijn films/series welke ik download zonder ondertiteling. Vervolgens download ik met de add-on opensubtitles de ondertitels voor de betreffende film/serie.
Works like a charm en dat voor 60 euro( inclusief behuizing RPI, SD kaart en draadloos toetsenbord)

[ Voor 13% gewijzigd door hampeleman op 20-02-2015 09:37 ]

• serdadu
spank_mojoo schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:06:
120gb SSD is prachtig voor je OS en een paar programma's maar een beetje magertjes voor opslag van video/audio. ga je dit nog steeds streamen vanaf de laptop? of dan toch een usb-schijfje er aan?
ik kijk en delete. sla nooit wat voor meer dan 7 dagen op. dus daar moet ik wel mee uit komen.
hampeleman schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:37:
Ik heb zelf de RPI2 in huis en dit werkt prima met KODI erop. Via mijn NAS stream ik mijn films/series welke ik download zonder ondertiteling. Vervolgens download ik met de add-on opensubtitles de ondertitels voor de betreffende film/serie.
Works like a charm en dat voor 60 euro( inclusief behuizing RPI, SD kaart en draadloos toetsenbord)
geen nas aanwezig :)

• hampeleman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-01 14:35
je zou op Kodi/XBMC tvaddons kunnen zetten en dan kunnen streamen maar dit werkt niet altijd even soepel omdat je afhankelijk bent van servers en niet compleet legaal(A)

• serdadu
maar waar haal ik nu meer voordeel uit qua gebruik

htpc van 50miles of de NUC?
Pagina: 1