Mogelijk opgelicht?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
Hallo,

Ik had gereageerd op een V&A over een 4790K.

Verkoper wil hem wel aan mij verkopen, na wat vragen toch besloten om hem over te nemen (ook al heeft deze tweaker geen v&a feedback) op goed vertrouwen 250 euro via paypal overgemaakt aangezien hij niet via zijn bank wou overmaken aangezien hij volgens hem al 3x gescammed was.

Voelde voor mij al een beetje raar aan, verkoper heeft volgens hem de cpu al opgestuurd maar na het vragen voor een Track & trace code aangezien je die tegenwoordig standaard krijgt geen reactie meer gehad.

Via paypal kan ik de overboeking niet annuleren aangezien ik het verzonden heb als familie betaling ipv voor goederen betalen.

Dit alles heeft nu als in een tijdsbestek van 2 weken afgespeeld, is er nog een enige vorm van mijn geld terug krijgen of is het ;w 250,- ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Ik ben er bang voor. Zo te zien is er genoeg vraag voor deze processorvoor 250 euro en dat scamverhaal gaat nergens over als je het mij vraagt...

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
ik zal na mn avond maal maar eens een belletje naar PayPal maken om te kijken of die mij verder kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-10 09:30
Geen afspraken gemaakt over de manier van verzenden ?
Je reactie mbt de track & trace code vind ik beetje vreemd.

Je geeft zelf al aan dat je het overmaken beetje vreemd vind, maar toch doe je het..
Zomaar even je geld via Paypal terugkrijgen is in dit geval echt niet te doen. (zou niet best zijn als dat zomaar kon)

[ Voor 25% gewijzigd door Hoyden op 18-02-2015 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt bekend deze methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:53

DukeBox

loves wheat smoothies

Oplichting valt natuurlijk niet goed te praten maar als je zelf al het gevoel hebt dat het niet klopt en dan toch doen is niet echt beste manier. Waarom niet een normale paypal gedaan dan ?

[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 18-02-2015 19:53 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
DukeBox schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 19:52:
Oplichting valt natuurlijk niet goed te praten maar als je zelf al het gevoel hebt dat het niet klopt en dan toch doen is niet echt beste manier. Waarom niet een normale paypal gedaan dan ?
Ik heb met een normaal paypal account betaald alleen niet voor goederen betaald maar als familie overschrijving aangezien er voor goederen er nog extra kosten aan zaten via paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
theuberdude14 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:06:
[...]

Ik heb met een normaal paypal account betaald alleen niet voor goederen betaald maar als familie overschrijving aangezien er voor goederen er nog extra kosten aan zaten via paypal.
Die extra kosten zijn er om je uit de penarie te halen als het mis gaat (zie het als een verzekering). Daar heb je bewust niet voor gekozen en dan is het (wat PayPal betreft) helaas peanutbutter natuurlijk. Áls ze helpen is het uit coulance.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

theuberdude14 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:06:
[...]

En nu heb je voor 250 euro geleerd waarom er extra kosten aan zitten.
Jammer, maar het is maar leergeld.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-10 09:59

mirno

私の名前はMirnoです

Vervelend zeg.
Via paypal vallen zulke dingen lastig te traceren ook, omdat het anoniem is.
Weet niet of het vermelden mag van een Tweaker in dit Topic, wellicht dat de moderators kunnen checken of diegene dan niet meerdere accounts hier op Tweakers heeft.

Had laatst ook al iemand zonder Feedback en die wou het via paypal, heb me daarom ook bedacht om het niet te doen (misschien gelukkig, misschien niet, was gerust een goede deal)

[ Voor 25% gewijzigd door mirno op 18-02-2015 20:18 ]

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
JackBol schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:15:
[...]

En nu heb je voor 250 euro geleerd waarom er extra kosten aan zitten.
Jammer, maar het is maar leergeld.
leergeld kun je het zeker noemen, ik baal er gewoon flink van dat mensen dit gewoon kunnen doen zonder zich schuldig te voelen. Geld is maar geld, tis gewoon vervelend dat ik op het moment geen werkend systeem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 20:14

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

theuberdude14 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:24:
[...]

leergeld kun je het zeker noemen, ik baal er gewoon flink van dat mensen dit gewoon kunnen doen zonder zich schuldig te voelen. Geld is maar geld, tis gewoon vervelend dat ik op het moment geen werkend systeem heb.
Mensen doen dit omdat ze toch al zo ver gezonken zijn dat ze het niet uitmaken wiens leven ze zuur maken. Bij een deal welke te goed is om waar te zijn zou ik de volgende keer gewoon 2 keer achter de oren krabben en vooral als je via zo'n betaal methode je betaling doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mirno schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:17:

Had laatst ook al iemand zonder Feedback en die wou het via paypal, heb me daarom ook bedacht om het niet te doen (misschien gelukkig, misschien niet, was gerust een goede deal)
Een nogal berucht persoon is de laatste tijd weer flink actief en wil via PayPal betaald worden.
Met wat praatjes over extra kosten probeert deze het zonder kopers bescherming te laten overboeken
Waarschijnlijk is een bankrekening openen te lastig geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:34:
[...]

Een nogal berucht persoon is de laatste tijd weer flink actief en wil via PayPal betaald worden.
Met wat praatjes over extra kosten probeert deze het zonder kopers bescherming te laten overboeken
Waarschijnlijk is een bankrekening openen te lastig geworden.
Ik weet ook niet of ik bij tweakers zelf een melding kan maken over deze user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Melding ervan maken is prima, Floppus is het best thuis in deze materie.

• Uberdude
melding gemaakt bij tweakers en een aangifte gedaan bij de politie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:18
Wel een ticket aangemaakt bij paypal of?

Geld terug krijgen bij paypal is meestal zo moeilijk nog niet eens, althans was eerder ging dat best makkelijk...

[ Voor 11% gewijzigd door Camo op 20-02-2015 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:03
Je kunt niet zomaar bij PP aankloppen en je geld terug eisen, aangezien je niet voor een goederen-betaling hebt gekozen.
Het nu wel zo melden is dus misbruik/fraude, en daar zal PP geen coulance voor bieden ben ik bang.

Ik ben ook ooit eens geld verloren via PP, wel via goederen, maar ik was net een paar dagen na de termijn waarin je dus een claim moet aangeven (werd aan het lijntje gehouden en had eigenlijk wel goed vertrouwen).
Kon wel alle details en bewijs aanleveren, maar enige wat ze konden doen was een notitie maken en in de gaten houden of het bij die persoon vaker voorkwam.

Dus, coulance? Denk het niet.
Leergeld? Heel zeker.

[ Voor 6% gewijzigd door NeutraleTeun op 20-02-2015 23:10 ]

Pagina: 1