Toon posts:

Goede microfoon voor omgevingsgeluid 3.5mm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een goede microfoon om omgevingsgeluid/leefgeluiden op te nemen.
Vooral lage tonen zoals gebonk en dichtslaande deuren.
Mijn buren maken er al 2 jaar een spelletje van om mij elke ochtend (5:00 uur) wakker te maken en tot laat in de middag te verblijden met gebonk...

Wat is je budget?
tot 100 euro maar als er betere oplossingen zijn voor meer sta ik er open voor

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Opnamen maken die als bewijs moeten dienen van hun asociale gedrag...

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik weet dat er directionele microfoons zijn en die lijken mij niet echt geschikt, maar ken mij er verder niet mee uit...
Wanneer ik opneem met mijn laptop hoor ik weinig boven het gezoem/geruis van de ventilatoren uit dus dat is ook geen optie.
Sommige headsets lijken extreem gevoelig, iemand hier ervaringen mee?

Welke vragen heb je hier nog over?
Denk dat het zo wel duidelijk is toch? Anders vraag maar...

bedankt alvast ;w

edit:
denk dat een goede geluidskaart of USB variant er van ook helpt ivbm gevoeligheid enz
iemand hier nuttige info over?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2015 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mogelijk maakte mijn buurman wat meer geluid in zijn dronken periodes, maar ik deed het altijd met een audiorecorder op mijn iPhone. Ging perfect.

Een andere optie is even zoeken op Samson of Behringer USB microfoons. Je hebt ze zeker voor onder de 100 euro. Condensator microfoons zijn extra gevoelig, dus nog meer resultaat. Doordat de USB microfoons hun eigen geluidskaartje hebben, heb je ook geen problemen met de ingebouwde geluidskaart van je laptop.