Toon posts:

Data in eigen cloud

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik wil eigenlijk al m'n data van dropbox af hebben en hiervoor een vervanger hebben. De doelstelling is om een cloud in eigen beheer te hebben. Nu heb ik laatst het artikel gelezen van tweakers en in de NAS sector rondgeneusd, maar ik weet niet wat het beste is voor mijn situatie. Wat belangrijk is dat data altijd beschikbaar moet kunnen zijn (niet dat er een HD crasht en ik alles kwijt ben).

Wat komt er in deze cloud terecht?
- Bestanden studie, prive en werk.
- Veel foto's & een aantal films.

Wat wil ik ermee?
- Automatische synchronisatie van bepaalde mappen op meerdere computers.
- Automatische synchronisatie foto's en video's smartphone (OS BB10, maar ik kan Android sideloaden)
- Bestanden via een 'vreemde' computer via een web interface bereiken.
- Meerdere useraccounts.

Mijn gevoel zegt dat een NAS de oplossing is, maar ik ben benieuwd wat er allemaal mogelijk is.
Qua benodigde data is 500 GB meer dan zat. Films stream ik meestal of staan op een externe HD.

Alvast bedankt!

Rzz

Verwijderd

Owncloud al bekeken?

Data altijd beschikbaar is iets anders; dat is high availability. Een ZFS platform met HAST zou een mogelijkheid zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik begreep is dat met Owncloud er altijd een pc moet aan staan? Er kan namelijk niet altijd een PC aan staan in mijn situatie. Daarom dacht ik dat een NAS de uitkomst zou zijn, aangezien die aan je netwerk gekoppeld zit en in principe altijd bereikbaar is.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Een beetje gechargeerd is een NAS ook maar een pc. Er zijn ook mensen die uitgezocht hebben hoe OwnCloud kan werken op een NAS: http://doc.owncloud.org/s...stallation_appliance.html

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:58

Arjan A

Cenosillicafoob

Mijn owncloud staat op mijn thuisserver, zeg maar de NAS. Geen PC verder bij nodig.
Hij synct vanaf Android, ik kan vanaf de PC syncen, en daarna de PC uitzetten.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur