Meteor JS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-02-2024
Hi folks,

Volgende week heb ik de mogelijkheid om deel te nemen aan een workshop over Meteor JS. Heb er vandaag even naar gekeken het ziet er zeker interessant uit, maar is het de moeite er veel tijd in te steken? Is het een blijver, veelgebruikt? Heb vanuit mijn omgeving namelijk tot op heden niemand er over gehoord.

Vandaar mijn vraag, iemand hier die er ervaring mee heeft? Is het aan te raden?

[ Voor 7% gewijzigd door Ronnyrr op 18-02-2015 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 12:52

edwinjm

Webdeveloper

JavaScript-frameworks zijn heel erg in beweging. Twee jaar geleden was AngularJS superhip, nu lijkt het alweer over zijn hoogtepunt heen en is React.js de keus van de dag.

Hoewel de verschillende frameworks best van elkaar verschillen, hebben ze ook veel overeenkomsten: templates, modules, databinding, routers enzovoorts.

Het kan zeker geen kwaad energie te steken in een framework omdat je dan kennis en ervaring opdoet die later ook in andere frameworks van pas kunnen komen.

Overigens is Meteor.js interessant omdat daar de back- en frontend sterk samenwerken en op dat gebied heeft Meteor nog weinig alternatieven. Je kunt er snel krachtige websites mee ontwikkelen.

[ Voor 16% gewijzigd door edwinjm op 18-02-2015 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Ik heb het laatst gebruikt om snel een prototype voor een mobiele app in te bouwen en vond het erg relaxt werken. Heb vooral ervaring met Ruby-on-Rails en veel minder met JS (en JS-frameworks), dus kan het misschien niet echt goed op waarde schatten, maar ik was wel onder de indruk hoe snel je iets werkends hebt.

Belangrijkste vraag die je jezelf moet stellen is denk ik, of je in de (nabije) toekomst veel met JS-frameworks wilt gaan doen. Als je dat wilt doen en je hebt nog geen enkele ervaring, dan is het denk ik zeker leuk om je in Meteor te verdiepen. Het is nog niet zo volwassen als andere web-frameworks die al lang bestaan, maar er worden een hoop packages voor ontwikkeld en er is al een versie 1.0 uit nu.

Zeker in JS-land volgen frameworks zich snel op, dus het is moeilijk hier een voorspelling over te maken. Ik denk dat het echter geen kwaad kan je in een of meer frameworks te verdiepen, er iets eenvoudigs in te bouwen en kijken hoe het bevalt.