Brom in speakers bij aansluiten apparatuur

Pagina: 1
Acties:

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:45
Situatie: Voorversterker, eindversterker met daaraan gekoppeld 2 speakers.

Wat gaat goed:
  • Muziek vanaf een usb stick vanaf de voorversterker
  • Muziek vanaf mobiel rechtstreeks aangesloten op de eindversterker (jack > 2xcinch)
  • Muziek afgespeeld van een cd/dvd/tv welke middels toslink is aangesloten op de voorversterker (geen geleidende verbinding)
Het gaat mis zodra ik randapparatuur middels analoge interconnects of sp/dif aansluit op de voorversterker. Op dat moment komt er een vrij luide brom uit de luidsprekers, onafhankelijk van het geluidsniveau. De brom treedt ook op als ik het randapparaat (bijv cd speler) en de voorversterker tegelijk aanraak, dus zonder interconnects ertussen. Het tegelijk aanraken van cd-speler en eindversterker levert geen brom op.

Wat heb ik allemaal geprobeerd?
  • Verschillende voorversterkers/randapparaten/kabels;
  • Ground loop isolators tussen alle verbindingen (cd speler>voorversterker / voorversterker>eindversterker);
  • Ongeaarde en geaarde stekkerdozen gebruikt voor de (ongeaarde) randapparatuur en voorversterker;
  • Stekkers andersom aansluiten;
  • Kabel van TV signaal verwijdert;
  • Power terminator om de (geaarde) eindversterker van zo zuiver mogelijke stroom te voorzien;
  • Stroom voor de voorversterker en randapparatuur als proef middels verlengkabel van 15 meter van andere groep betrokken.
De eindversterker staat op marmeren tegels, de overige apparatuur normaliter in een AV kast. Maar tijdens mijn 'tests' heb ik ook hierin van alles geprobeerd. Bierviltjes onder de apparatuur, beide op het marmer. You name it.

Weet werkelijk niet meer wat ik nog zou kunnen proberen. Kan geen enkele single point of failure isoleren. Heb alles proberen te lezen over aardlussen en dergelijke, maar mijn kennis van elektronica is helaas niet al te uitgebreid.

Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Apparatuur:
Voorversterker: Rotel RC-1570
Eindversterker: Audio Analogue Class A Power Amplifier
Speakers: Monitor Audio GX300

Als players de Denon DVD-3930 en de Sony BDP-S5000ES. Als extra 'voorversterker' de line-outs van een Denon AVR-2807.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:45
Opgelost! Ik gebruikte 2 naast elkaar geplaatste wandcontactdozen. Eén apart voor de eindversterker, één met verdeeldoos voor de rest van de apparatuur. Dit filmpje gezien en de eindversterker ook in dezelfde verdeeldoos gedaan. Weg brom!!

Topic kan dicht :) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel