M'n computer valt steeds uit...

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 17:30
Hoi...

Ik heb een AMD K6-2 533@550Mhz en een asus p5a-b mobo-tje een WD schijfje cyberdrive cd-spelertje Geforce 2MX je Sitecom netwerk kaart en modempje... en een SB 128...

Toen ik net relaxt op Tweakers zat te kijken viel m'n computer uit en begon weer op nieuw op te starten... nou kan gebeuren... dus ik wachten weer op internet en naar 10 minuten... weer... dus ik haal m'n UPS er tussen weg want misschien lag het daar aan... nog een keer proberen dus... valt ie weer uit! WTF!!!???:'( weet iemand waar dit aan kan liggen of wat de oorzaak hier van is... alle kabeltjes zitten vast...

Verwijderd

Voeding te zwak of kapot. Had ik ook. Ben ik net lekker aan het surfen valt hij ineens uit of start hij ineens opnieuw op. Gewoon even een andere voeding erin zetten.

• Slagroom
Ok dank you:) Ff kijken wat ik nog heb liggen... hmmmm :)

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:44
Heb ik hier ook wel is, m'n voeding is voldoende (standaard 300 watt a-open). Blijkt dus dat er lelijke pieken bij ons in de stroom zitten. Zelfs de magnetron wordt er af en toe misselijk van.

Hangt nu zo'n meet geval van Essent in de meter kast. Ben benieuwd.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op Thursday 14 June 2001 23:44 schreef The - DDD het volgende:
Heb ik hier ook wel is, m'n voeding is voldoende (standaard 300 watt a-open). Blijkt dus dat er lelijke pieken bij ons in de stroom zitten. Zelfs de magnetron wordt er af en toe misselijk van.

Hangt nu zo'n meet geval van Essent in de meter kast. Ben benieuwd.
Volgens mij pieken in de "spanningen"... als de stroom te hoog werd, zouden de stoppen moeten klappen/uitschakelen ofzowiets dergelijks.

C:\>_

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

als je een UPS tussen stopcontact en pc hebt zitten dan worden altijd de spanningspieken opgevangen en weggefilterd, dit komt omdat de spanning over 2 spoelen loopt, 1 om van 220v, 12v te maken en een 2e die exact het tegenovergestelde doet. hierbij wordt de spanning gewoon gelijk verdeeld, en blijft deze dus ongeveer gelijk, kan ietsje schommelen, maar niet veel.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Verwijderd

Eventjes terug naar je originele kloksnelheid ?

• Interstice
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

Ik heb het zelfde Vuile knaken probleem.

Zomaar ineens niet al te lang na het opstarten, Floep pats boem uit.

Ik ben net gewisseld naar een 300 watt voeding, eerst een 235 watt voeding, Toen had ik het probleem nog niet.

Maar als ie eenmaal loopt blijft ie het wel doen...

Some one please help us out?

Voeding brak?

Btw
ik heb 1333 amd 266fsb
abitkt7a zonder extra drivers
idle temp 42

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Slagroom
Kan het ook aan de temp. liggen dan? M'n proc. is 55 graden en m'n mobo 40 is dit een beetje hoog? nee toch?

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:29
sommige moederborden hebben opties in de bios dat ze je computer uitzetten boven een bepaalde temperatuur, volgens mij niet op een P5B, maar misschien iets om te controleren?

Ik heb het ook gehad met een Pentium II die ik als brand computer gebruikte om CD's te fikken, nou dat werd dus op een gegeven moment bijna letterlijk :)
Ik had de voeding eerder al opengemaakt om hem beter te koelen (ik dacht dat het daar aan lag), maar na een paar maanden na het open maken, kwam ik een keer mijn kamer binnen en hing er een gigantische chemische stank. Toen ik mijn PC open maakte, bleek er een gloeiend hete spoel naar beneden gevallen te zijn via de bovenkant van een casefan en een stekkertje dat op de onderkant van mijn videokaart lag. Je kon het spoor helemaal volgen, gelukkig bleek alleen de voeding aan vervanging toe te zijn (duh!) :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Mijn vader heeft hetzelfde probleem ook gehad. Hij is erachter gekomen wat het was. Iedere keer als de pc namelijk een schokje kreeg (stootje tegen de tafel), starte die opnieuw op.

Probleem: los contact in de voedingsconnector. Een pinnetje was losgeraakt.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mmmmm, meestal kunnen er een aantal oorzaken zijn.
1. Of de voeding is te zwak, trek alles wat niet nodig is er uit.
2. De voeding is niet te zwak, maar slaat uit omdat deze te warm wordt. Stof zal dan de boosdoener zijn, dus effe los halen en schoonmaken (denk aan de koeler).
3. Voeding is wel okay, maar toch valt de pc uit, dan kan er idd ergens iets niet goed contact maken, dus effe de belangrijkste punten nalopen.
4. Ergens in de pc maakt een hardware onderdeel kortsluiting, waarschijnlijk je mobo.

And The Only One

Verwijderd

Windows opnieuw installeren misschien?

Verwijderd

Heb je toevallig IE6 erop zitten. Ik heb al een paar keer gehad dat mijn computer spontaan opstart als ik een link aanklik. Maar ja dat heb ik ook met alle Adobe produkten en ik ben er ook nog steeds niet achter wat dat is. Had mijn vorige computer ook al.... vreemd...

• Interstice
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

Sinds ik mijn voedingskabel er even iets beter op heb gedrukt is het probleem niet meer voorgekomen. Thanks people

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:53

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Op zaterdag 16 juni 2001 17:07 schreef Interstice het volgende:
Sinds ik mijn voedingskabel er even iets beter op heb gedrukt is het probleem niet meer voorgekomen. Thanks people
Nog even als mosterd na de maaltijd: Het zelfde probleem heb ik ooit eens gehad maar dan niet met één PC maar met 3 PC's tegelijk!
Wat was het probleem: ergens in de kabel naar de stekkerdoos zat een schakelaar en die maakte slecht verbinding. ;)

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Verwijderd

Op vrijdag 15 juni 2001 08:56 schreef Monstar.nl het volgende:
Kan het ook aan de temp. liggen dan? M'n proc. is 55 graden en m'n mobo 40 is dit een beetje hoog? nee toch?
Ja, precies op de kop van de spijker.
55 is kantje boord voor die K6-2 en 40 voor het systeem is veels te veel.

Greetz,
Hooi. :Y)

PS Ik heb als 2e machine ook een P5A met K6-2 , maar dan 500. Zit maar een 200 W voeding van een minder merk.... Maar de CPU blijft onder de 45 graden.

Verwijderd

O,
je kunt in de BIOS dus wel de temp controle en bewaking van de CPU uitzetten. Dan piept 'ie niet meer, maar loopt gewoon vast en gaat booten en zo.. yep..

:+
Pagina: 1