Xpenolgoy update

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views

• Elkristo78
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb een xpenology nas geinstalleerd met versie nanoboot_xpenology_5.0-4482_bootloader_X64
Deze draait sinds een 6tal maand stabiel, maar de laatste dagen loopt hij af en toe eens vast.
Ik heb de log al eens bekeken maar niet echt iets nuttig gevonden.

Is het veilig om een update (dsm 5.1 5022) te installeren op een xpenology?
Ik heb ergens gelezen dat dit uw systeem om zeep kan helpen.

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-01 15:25

stuffer

Ondertietel

Ik weet niet in welk geval het goed of fout zou kunnen gaan omdat het om een niet ondersteund systeem gaat.

Je zou het voor de test eens in virtualbox kunnen proberen om daar jou versie op te kunnen zetten en dan te upgraden. Dan weet je in ieder geval wat je tegenkomt. Maar wat nog belangrijker is een backup van je config en belangrijke data.

Zelf draai ik het namelijk om. Op de Synology NAS draait bv ook mijn mailserver.

Om te kunnen restoren gebruik ik 1x per jaar een XPenology in virtualbox om de config op terug te zetten en de data. Zodat ik weet of dat werkt (of niet)

Succes!

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Verwijderd

Hoi Elkristo78,

Basic vraagjes op het forum waarvoor onvoldoende eigen onderzoek is verricht, zijn niet toegestaan op dit forum. In je user notes lees ik dat je op dit punt eerder bent opgevallen. Aangezien je al langer dan 10 jaar lid bent - ook al heb je weinig posts - wordt er wel van je verwacht dat je inmiddels weet hoe het hier werkt.

Tip: XPenology heeft een eigen forum waar je ook op kunt kijken.

Dit topic is gesloten.