Gezocht: dataset

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cariolive23
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Naar aanleiding van dit topic probeer ik de open data van de RDW te downloaden, maar dat lukt met geen mogelijkheid:
  • maximale snelheid ~400Kb/s
  • minimale snelheid 25Kb/s
  • na 2 dagen wordt de verbinding verbroken en kan ik opnieuw beginnen
Ik heb hier een stabiele 100Mbit verbinding, geen enkel probleem mee om bijvoorbeeld een CentOS-ISO van een paar GB te downloaden. Dat is met een paar minuten gefixed.

Heeft iemand ergens nog een cvs-bestandje met daarin deze data?

Ps. Wellicht in het verkeerde forum, maar omdat het gerelateerd is aan een topic in programming, toch maar hier neergezet: Zelfde doelgroep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal kan je eenvoudigweg d.m.v. zekere download managers al dan niet automatisch downloads hervatten.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foeijonghaai
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-10 11:04
Het is 4,1GB in totaal. Overigens als ik het bzip, dan blijft er 250MB over.

Mij is het wel gelukt op een zondagavond. Ik haalde 700KB/s.

Als je je e-mailadres doorgeeft, wil ik wel een WeTransfer (voor de bzip) aanzetten.

[ Voor 18% gewijzigd door Foeijonghaai op 18-02-2015 14:22 ]

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:26

JJ93

Error 418

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:11:
Je kan met een download manager het downloaden meestal toch (automatisch) hervatten?
Bij deze dataset helaas niet.
Het heeft mij ook een aantal dagen gekost voordat ik alles in z'n geheel kon downloaden.

Ik heb nu niet een bijster snelle verbinding (op kamers) dus via Foeijonghaai lijkt mij het handigste. Als je mij nog een PM kan sturen met je bevindingen zou het leuk zijn 8)

Ondertussen alles genormaliseerd maar met elke keer een COUNT(*) er bij blijft het vrij traag (aantal sec). Volgende week vakantie dus ik ga aan de slag met ElasticSearch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 14:21

qless

...vraag maar...

Heeft er iemand voor mij ook deze dataset? Ongeloofelijke slome en onbetrouwbare download op datamarket...

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:55
Klinkt als een toepassing voor BitTorrent?

Ze mogen trouwens wel incrementele updates aanbieden, als het een groot bestand op een trage server is die "dagelijks geactualiseerd" wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom de set van de RDW? Er zijn genoeg andere datasets te vinden.
Zo kun je bij wikipedia downloaden (wordt ook als torrent aangeboden), en als je zoekt op big data datasets vind je ook een hoop :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 14:21

qless

...vraag maar...

Ik wil deze dataset, ik vindt alleen de manier van aanbieden onhandig omdat microsoft er niet in slaagt een betrouwbare en snelle download aan te bieden...waar volgens mij de RDW nog voor betaald ook!

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• jarno837
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-07 20:01
Hallo mensen,

Voor een project vanuit school wil ik ook data van de RDW gebruiken maar het lukt me niet te krijgen via Microsoft Azureen via de nieuwe pagina van de RDW zelf kan maar maar maximaal 1000 records downloaden.

Daarom vraag ik via deze topic evenof iemand deze data heeft en kan delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
jarno837 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 18:53:
Hallo mensen,

Voor een project vanuit school wil ik ook data van de RDW gebruiken maar het lukt me niet te krijgen via Microsoft Azureen via de nieuwe pagina van de RDW zelf kan maar maar maximaal 1000 records downloaden.

Daarom vraag ik via deze topic evenof iemand deze data heeft en kan delen?
Heb je die pagina ook gelezen?
LET OP: Deze dataset wordt uitgefaseerd en vanaf 1 december 2015 niet meer aangeboden en/of bijgewerkt. Wij verzoeken u over te stappen naar de nieuwe, meer uitgebreide Voertuig Open data-set, vindbaar via opendata.rdw.nl en data.overheid.nl

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• jarno837
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-07 20:01
Ja dat had ik gezien daarom zit ik met het probleem dat je via opendata.rdw.nl alleen 1000 records kan dowladen waarbij je ook niet kan filteren welke

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:11
Indien je de tijd genomen zou hebben om eens goed rond te kijken dan had je onder export staat een knopje "SODA API" met daaronder "API-documenten" zien staan. De pagina's daarachter zijn vrij handig.

Zodra je de api door hebt kun je er zo 21GB aan json uit halen en 7,4GB aan csv.
Pagina: 1