Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
[ Voor 65% gewijzigd door CH4OS op 18-02-2015 13:09 ]
Het grootste probleem is de enorme beperking in mogelijkheden door het gebrek aan buttons. De invoermogelijkheden zitten daardoor allemaal op het scherm en/of in de bewegingssensor, wat het aantal genres snel terugbrengt.
Een goede volledige FPS ga je niet vinden. Enkel on-rails shooters waarbij je zelf niet hoeft te bewegen.
Racegames zijn eigenlijk allemaal wel aardig (CSR Racing, Real Racing 3) en grafisch behoorlijk goed.
GTA is zelfs op de iPhones beschikbaar, maar ook daar zijn de controls onhandig.7
Dus ja, wat zoek je voor games dan?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Goede games? Nee die zijn er in mijn ogen niet echt op de mobiele markt. De grootte jongens zoals EA zijn wel degelijk aanwezig op de markt.Audione0 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:53:
Het volgende.
Gezien de hedendaagse smartphone's best snelle hardware onder de motorkap hebben, zeker de high-end modellen vraag ik mij echter af wanneer er nou goede mobiele games uitgebracht gaan worden voor dit platform?
Ik heb het dan over games van uitgevers zoals EA, Ubisoft, square enix en ga zo nog maar even door.
Of zijn die er al, alleen weet "ik"dit niet?
Om maar even een "leuk" voorbeeld te noemen:
http://www.ea.com/needforspeednolimits/ (cash cow)
Ik vind tegenwoordig de markt van games op elk platform erg achteruit gaan. Misschien komt het omdat ik ouder word maar tegenwoordig worden spellen zo snel achter elkaar gereleased dat je echt overspoeld word. Als ik kijk naar vroegah dan had je games zoals Quake en Unreal en daar moest je het mee doen. Je deed je best om zo goed mogelijk te worden in dat spel maar dat heeft nu geen zin meer omdat na 1 jaar toch alweer iedereen overgaat op versie 2 van het spel.
Mobiele games zijn niet anders. Ze proberen zoveel mogelijk te cashen via in-game purchases. Het gaat developers niet om een goede game te maken maar om zoveel mogelijk geld binnen te harken. Blijkbaar werkt de huidige strategie dus zie ik dit niet snel wijzigen.
Ik speel deze game en moet zeggen dat het best een aardige game is. Maar het hele cash-cow stukje gaat nergens over. Alsof EA de enige is die timers/energie in hun mobile games doen. Nagenoeg alle mobile games die ik spel hebben een dergelijk systeem. Danwel wachten tot iets klaar is, danwel een beperkte hoeveelheid acties die moeten opladen.Trixh schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:09:
[...]
Om maar even een "leuk" voorbeeld te noemen:
http://www.ea.com/needforspeednolimits/ (cash cow)
Ik heb het bij NFS:NL nog nauwelijks gemerkt, de oplaadtijd is relatief laag en je gaat een dergelijk spel echt geen uren zitten spelen. Kwartiertje hier, kwartiertje daar. Dat geldt eigenlijk voor alle mobile games: het zijn tussendoortjes.
I rest my caseAngeloonie schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:13:
[...]
Ik speel deze game en moet zeggen dat het best een aardige game is. Maar het hele cash-cow stukje gaat nergens over. Alsof EA de enige is die timers/energie in hun mobile games doen. Nagenoeg alle mobile games die ik spel hebben een dergelijk systeem. Danwel wachten tot iets klaar is, danwel een beperkte hoeveelheid acties die moeten opladen. Toegevoegd: Of echt geld er tegen aan smijten
Games zoals The Walking Dead zijn erg leuk. Ziet er graphics behoorlijk goed uit, en het speelt lekker. Natuurlijk valt deze game niet bij iedereen in de smaak.
Er komen ook steeds meer remake games in de store. Zoals Star Wars, Grand Theft Auto etc. Deze spellen zijn ook leuk om te doen maar ik snap best dat mensen deze vroeger al meer dan genoeg hebben gespeeld.

Welcome to Albion Online!
Albion Online takes you back to the roots of the MMO genre, putting competition and interaction between players first. You conquer and shape the world of Albion, and every action has consequences which can be felt throughout the world. Create your own cities and establish community and trade, then fight fierce battles over territory with rich spoils to be gained for victors.
Gameplay trailer:
Key Features:
Full Player-Driven Economy – All items and buildings in Albion Online are crafted by and bartered between players. Craft the best items and decide which price to sell them to other players at. No global marketplace means savvy players can make an industry of transporting goods to different markets around the world.
Expanded PvP System – Take part in massive open PvP battles and fight for the fame and honor of your guild. Don’t want to tie yourself down to anyone? Then why not become a feared, volatile mercenary, riding out into battle for others – for the right price.
Classless Character Customization – Be exactly who you want to be. With no class-restricted abilities or items, you are what you wear in Albion Online. Craft any number of combinations of spells onto your gear, then mix and match to create your perfect character with hundreds of different combinations possible. Want to be a healing wizard with tank-like armor and a mace in your main hand? It makes sense! Every combination will have its strengths and weaknesses, so experiment and find your true self!
Territory-based Guild Warfare – Find a loyal band of brothers and sisters and claim your patch of Albion – build your cities and camps out of over 50 different kinds of buildings and customizable skins, then wage war on your neighbors to oust them from their homes and expand your very own empire.
Cross Platform & One Massive World – The first true cross-platform MMO experience. Had enough of being glued to your PC when you game? Grab your iOS or Android tablet and pick up right where you left off, experiencing all the action from your sofa. In Albion Online, all players on every device play on one master server, in one massive world. The only question is – how will you play?
Deze game is nog in Alpha stage. Daarom zal het nog wel even duren voordat de game wordt gereleased. Misschien dat dit een game is die mensen graag willen spelen?
Officiele website: https://albiononline.com/
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
De games waar je min of meer ingezogen word die ook in de pc markt gebruikt worden.
Op de PS vita kan het toch ook?
Shooters kunnen ook, maar ik weet alleen niet of dit echt lekker te spelen is op een relatief klein scherm en snelle actie.
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Albion is een oud woord voor Groot-Brittannië, dus dat zal wel meevallen mag ik hopenCptChaos schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:44:
Ben benieuwd hoe lang dat stand houdt. Albion is namelijk ook de wereld waarin Fable zich afspeelt, dus kan best zijn dat daar iets van rechten op zitten, waardoor deze game uiteindelijk anders gaat heten.
Dat soort games kosten miljoenen om te maken en kosten dus ook veel voor de eindgebruiker (de gamer). En de appmarkt is verpest met prijzen van hooguit enkele euro's. Een spel dat eigenlijk €40 moet kosten voor €2 aan moeten gaan bieden, daar maak je geen winst mee, dus daarom blijven echt grote games uit.Audione0 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:31:
Ik doel op games zoals Mass effect, Final fantasy, of bijvoorbeeld Alan wake en Uncharted. Deze zijn volgens mij goed te doen op een smartphone/fablet/tablet.
De games waar je min of meer ingezogen word die ook in de pc markt gebruikt worden.
Shooters kunnen ook, maar ik weet alleen niet of dit echt lekker te spelen is op een relatief klein scherm en snelle actie.
The devil is in the details.
Ah, dat wist ik dus niet.Melkunie schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:19:
Albion is een oud woord voor Groot-Brittannië, dus dat zal wel meevallen mag ik hopen
Mobiele games zijn gericht op snelle, korte speelsessies. Daar komt nog bij dat de trend van "zoveel mogelijk microtransactions!" aan het doorzetten is, wat alle potentieel en reputatie voor de mobiele gamesmarkt volledig stukgemaakt heeft voor 'echte' gamers die ondertussen gewoon een 3ds/vita gekocht hebben voor mobiel gamen.Audione0 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:31:
Ik doel op games zoals Mass effect, Final fantasy, of bijvoorbeeld Alan wake en Uncharted. Deze zijn volgens mij goed te doen op een smartphone/fablet/tablet.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=921676
Onzin.boe2 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:13:
[...]
Mobiele games zijn gericht op snelle, korte speelsessies. Daar komt nog bij dat de trend van "zoveel mogelijk microtransactions!" aan het doorzetten is, wat alle potentieel en reputatie voor de mobiele gamesmarkt volledig stukgemaakt heeft voor 'echte' gamers die ondertussen gewoon een 3ds/vita gekocht hebben voor mobiel gamen.
Naast de korte speelsessie games met microtransactions die je noemt zijn er echt enorm veel goede premium games verkrijgbaar..
Veel mensen in dit topic leven nog in 2008 geloof ik...
[ Voor 107% gewijzigd door On_E op 20-02-2015 09:26 ]
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Mooie scherm, check
Grote publiek, check
Fysieke knoppen, nope.
Gamen op de telefoon zuigt waanzinnig hard omdat telefoons geen knoppen hebben en touchscreen controls gewoon niet lekker spelen. Natuurlijk zijn er wel Bluetooth controllers etc etc etc maar omdat dit niet standaard is wordt een game gemaakt met touchscreen controls als uitgangspunt.
En wat heeft de PS Vita wat een telefoon niet heeft? Juist. Knoppen.Audione0 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:31:
Dát is een van de grootste problemen. Ga jij maar een Uncharted spelen met enkel wat touchscreen controls. Dat werkt gewoon niet.
En nee, kom niet aan met extensie-cases voor de telefoon waarmee je buttons er bij krijgt, want die gaat niemand kopen.
Heb je die lijst zelf bekeken? Het zijn ofwel ports van bestaande pc games, ofwel duidelijke rip-offs van bestaande IP's. Leuk, dat je over "honderden, zoniet, duizenden" praat, terwijl al die titels in totaal nog niet aan honderd zullen komen. Nog altijd een mooi getal, maar laten we niet overdrijvenOn_E schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:24:
Waar ze blijven? Er zijn er honderden zo niet duizenden....
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=921676
[...]
Onzin.
Naast de korte speelsessie games met microtransactions die je noemt zijn er echt enorm veel goede premium games verkrijgbaar..
Veel mensen in dit topic leven nog in 2008 geloof ik...
[ Voor 20% gewijzigd door boe2 op 20-02-2015 11:59 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Wat mij betreft is het prima, voor "echte" games gebruik ik mijn PC of PS4.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ja natuurlijk heb ik die lijst bekeken, en daar staat bij lange na nog niet alles op wat je op een smartphone kunt spelen, plaatste het als voorbeeld van een heleboel leuke games.boe2 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:53:
[...]
Heb je die lijst zelf bekeken? Het zijn ofwel ports van bestaande pc games, ofwel duidelijke rip-offs van bestaande IP's. Leuk, dat je over "honderden, zoniet, duizenden" praat, terwijl al die titels in totaal nog niet aan honderd zullen komen. Nog altijd een mooi getal, maar laten we niet overdrijven.
Ports van PC games ja, is dat erg dan? Ik speel The Banner Saga op mijn iPhone en het speelt uitstekend, wat is daar mis mee?
Nogmaals, veel mensen in dit topic lopen in mijn ogen een aantal jaren achter.
Zie oa http://www.thedrowning.com/
Maar dat soort grote projecten kosten miljoenen, en de ervaringen tot nu toe zijn nog niet dat je die kosten er makkelijk kan uithalen met ingame purchases. en dat zodra je een reele prijs eropzet je er niet genoeg verkoopt...
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Verwijderd
Valt prima op te lossen met een Playstation 3 of 4 controller.Angeloonie schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:08:
enorme beperking in mogelijkheden door het gebrek aan buttons.
Werkt pirma op mijn Sony Xperia Z2
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
En daarnaast, als je een PS3 of PS4 controller heb, dan heb je dus waarschijnlijk ook de consoles. Waarom ga je dan in godsnaam op de mobile gamen?
Omdat het een prima platform is voor games misschien?Angeloonie schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:54:
Zodra je extra hardware moet gaan aanschaffen wordt het kansloos. Dus nee, dat is geen oplossing.
En daarnaast, als je een PS3 of PS4 controller heb, dan heb je dus waarschijnlijk ook de consoles. Waarom ga je dan in godsnaam op de mobile gamen?
Volgens mij is het vrij simpel:
Mobile games: tussendoortjes voor als je je even verveelt, op de WC zit, in de trein zit etc. Max 30 min achter elkaar hetzelfde spel. Een spel moet zonder enige accessoires goed werken op de telefoon, ergo: weinig controls mogelijk.
Bijna iedereen heeft wel een gameconsole/PC staan waar ze de échte games op gaan spelen. Enkel bepaalde succesvolle mobile-games zijn daar niet voor ontwikkeld waardoor je die op je mobile zou kunnen spelen. Ga je serieus met een PS3-controller Uncharted op je Sony Experia Z2 zitten spelen terwijl je dus al een PS3 hebt? Lijkt mij sterk..
Helemaal mee eens.Angeloonie schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:10:
Want FPS games spelen veel lekkerder op een mobile dan op een PS/Xbox?
Mobile games: tussendoortjes voor als je je even verveelt, op de WC zit, in de trein zit etc. Max 30 min achter elkaar hetzelfde spel. Een spel moet zonder enige accessoires goed werken op de telefoon, ergo: weinig controls mogelijk.
Bijna iedereen heeft wel een gameconsole/PC staan waar ze de échte games op gaan spelen. Enkel bepaalde succesvolle mobile-games zijn daar niet voor ontwikkeld waardoor je die op je mobile zou kunnen spelen. Ga je serieus met een PS3-controller Uncharted op je Sony Experia Z2 zitten spelen terwijl je dus al een PS3 hebt? Lijkt mij sterk..
En die mensen die echt in de trein willen gamen ofzo, die nemen gewoon een laptop mee.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Waar heb ik het over FPS games?Angeloonie schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:10:
Want FPS games spelen veel lekkerder op een mobile dan op een PS/Xbox?
Ik speel rustig een potje Kingdom Rush, 80 Days, Wizard Academy, The Banner Saga, Out There of Monument Valley om er een paar te noemen terwijl ik thuis op de bank zit en ik ook mijn PS3 of PS4 of PC op had kunnen starten..
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten maar naar mijn idee mis je als gamer die de smartphone links laat liggen een heleboel leuks.
[ Voor 6% gewijzigd door On_E op 20-02-2015 13:18 ]
De TS heeft het over FPS games, Third Person Shooters als Uncharted en Mass Effect.On_E schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:17:
[...]
Waar heb ik het over FPS games?
Ik speel rustig een potje Kingdom Rush, 80 Days, Wizard Academy, The Banner Saga, Out There of Monument Valley om er een paar te noemen terwijl ik thuis op de bank zit en ik ook mijn PS3 of PS4 op had kunnen starten..
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten maar naar mijn idee mis je als gamer die de smartphone links laat liggen een heleboel leuks.
De games die jij noemt zijn iderdaad prima te spelen op de bank, maar het gaat hier om de vraag van de TS over "grote" games op de mobile. Daar ging mijn redenatie over waarom die er simpelweg niet gaan komen.
Ik speel zelf ook erg veel mobile games, maar dit zijn allemaal andere typen games dan op de PC. Ik ga geen GTA op de iPhone spelen als ik GTA V kan spelen. Maar spellen als Kingdom Rush, God of Light, Cut the Rope etc. vermaken mij prima. En ja soms ook in plaats van PC als ik daar zin in heb, maar meestal op de WC of onder werktijd (of beide
[ Voor 17% gewijzigd door Angeloonie op 20-02-2015 13:21 ]
Een game als 80 Days, Kingdom Rush of Monument Valley is toch gewoon een ''grote'' game?Angeloonie schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:19:
[...]
De TS heeft het over FPS games, Third Person Shooters als Uncharted en Mass Effect.
De games die jij noemt zijn iderdaad prima te spelen op de bank, maar het gaat hier om de vraag van de TS over "grote" games op de mobile. Daar ging mijn redenatie over waarom die er simpelweg niet gaan komen.
Ik speel zelf ook erg veel mobile games, maar dit zijn allemaal andere typen games dan op de PC. Ik ga geen GTA op de iPhone spelen als ik GTA V kan spelen. Maar spellen als Kingdom Rush, God of Light, Cut the Rope etc. vermaken mij prima. En ja soms ook in plaats van PC als ik daar zin in heb, maar meestal op de WC of onder werktijd (of beide)
Maar misschien dat ik de term ''groot'' dan anders definieer.
Angry Birds is ook groot, maar dat bedoelde de TS niet

https://itunes.apple.com/us/app/ag-drive/id789356890?mt=8

https://itunes.apple.com/ph/app/vainglory/id671464704?mt=8

https://itunes.apple.com/us/app/shadowmatic/id775888026?mt=8
[ Voor 49% gewijzigd door On_E op 20-02-2015 13:47 ]
Een plaatje zegt niets natuurlijk (zowel hier als in game).
[ Voor 3% gewijzigd door Fly-guy op 20-02-2015 13:48 ]
Ingame screenshot.
Maar een filmpje dan maar:
YouTube: AG Drive - iPhone & iPad - HD Gameplay Review
Ook een mooie :

YouTube: Oceanhorn | iOS iPhone / iPad Gameplay Review - AppSpy.com
Maar goed, mijn punt is nu vast wel duidelijk.
[ Voor 31% gewijzigd door On_E op 20-02-2015 13:50 ]
Je snapt niet wat ik bedoel. Ten eerste laat jij alleen 1 plaatje zien zonder te zeggen waarom het spel zo goed is. Graphics hebben maar een kleine bijdrage, dus ik zou wel wat meer info willen waarom jij die game zo goed vindt.On_E schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:48:
[...]
Ingame screenshot.
Maar een filmpje dan maar:
YouTube: AG Drive - iPhone & iPad - HD Gameplay Review
Ook een mooie :
[afbeelding]
YouTube: Oceanhorn | iOS iPhone / iPad Gameplay Review - AppSpy.com
Ten tweede spelen, zoals ik al zei, graphics (voor mij) maar een hele kleine rol in het "goed zijn" van een spel. Dus wederom is een (inderdaad) mooie screenshot (al dan niet in game) van weinig nut zonder meer info.
Dus, voor mij, is je punt verre van duidelijk
Ik reageerde op iemand die het over grafisch hoogstaande games had, vandaar dat ik even wat games plaatste met mooie graphics...Fly-guy schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:53:
[...]
je snapt niet wat ik bedoel. Ten eerste laat jij alleen 1 plaatje zien zonder te zeggen waarom het spel zo goed is. Graphics hebben maar een kleine bijdrage, dus ik zou wel wat meer info willen waarom jij die game zo goed vindt.
Ten tweede spelen, zoals ik al zei, graphics (voor mij) maar een hele kleine rol in het "goed zijn" van een spel. Dus wederom is een (inderdaad) mooie screenshot (al dan niet in game) van weinig nut zonder meer info.
Daar heb je inderdaad gelijk in, die richting had ik niet gedacht, ik dacht dat het ging om gewoon goede spellen, waarbij graphics niet per se de hoofdrol hoeven te spelen. De reactie boven je had ik niet gezien als reden voor je post.On_E schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:53:
[...]
Ik reageerde op iemand die het over grafisch hoogstaande games had, vandaar dat ik even wat games plaatste met mooie graphics...
[ Voor 21% gewijzigd door Fly-guy op 20-02-2015 13:55 ]
Geeft niks.Fly-guy schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:54:
[...]
Daar heb je inderdaad gelijk in, die richting had ik niet gedacht.
Heb je ooit wel eens op een echte handheld gespeeld?
Ja hoor.boe2 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:34:
Tja, de screenshots tonen het probleem al: Grote, eenvoudige knoppen om met je touchscreen te bedienen, resulterend in lompe/primitieve controls.
Heb je ooit wel eens op een echte handheld gespeeld?
Natuurlijk zijn er games waarbij touchscreen controls niet goed werken maar er zijn er net zoveel waarbij het wel werkt...