[Win8.1] Probleem met dubbele driver installatie op HP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik heb Windows 8.1 op HP Touchsmart TM2 gezet.
Je kan het hier raden: het is hybrid met twee videokaarten Intel + AMD.

Vooral onder 8.1 is meteen groot probleem. Zodra ik AMD wil installeren gaat het spontaan resetten.
Ik maak al gebruik van aangepaste UnifL drivers. Het is wel wrang dat onder 8.0 nog goed gaat, UnifL installatie is daar goed gelukt.

Ik heb nog laatste Omega gepakt, welke speciaal is aangepast voor 8.1. Helaas helpt dat niet.
Na Intel installatie is nog goed. Maar AMD erop, klapt het gewoon uit.

En dus steek ik na diverse pogingen maar de witte vlag op.

Ik moet wel zeggen dat Win8.1 geheel nieuw is ingestalleerd. Er is bekend dat AMD vooral grote conflict is met hardware. De auto update van 8.1 ging het ook mis en komt in de boot loop terecht.

Na vele opstarten slaag ik erin drivers in safe mode te kunnen verwijderen. Hierna komt het niet meer in boot loop terecht en krijg ik eindelijk normale login voor de neus.
Omdat W8.1 niet toestaat om met UnifL 2.4 pakket (dat is nog WHQL) te updaten heb ik AMD driver geheel verwijderd met driver. Nu staat het daar als Microsoft Basic video driver met geel uitroepteken.
Ik krijg hierna niet meer driver erop, want het gaat al spontaan rebooten.
Ik heb reeds al driver auto-update uitgeschakeld om problemen te voorkomen.

Wie heeft ook zulke dingen meegemaakt en heb je ook UnifL gepakt? Welke pogingen heb je zelf gedaan om werkend te kunnen krijgen, switchbaar en HDMI kunnen gebruiken?

Iemand een oplossing voor mijn zware driver probleem?
Het verbaast me wel dat 8.1 niet lekker omgaat met HP hybrid systemen. Vooral spontaan reset is niet goed want zo wordt de driver niet afgemaakt.