Office 365 voor zakelijke markt: Maken geen backups?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-07 22:13

nlboy

Alles kitz?

Topicstarter
Beste Tweakers,

Voor een kennis help ik af en toe hun adviseren met ICT-zaken. Zij zijn een nieuw stichting (non-profit) begonnen en ik heb toen geadviseerd om een Office 365 pakket af te nemen bij een erkende Microsoft partij, zodat je overal toegang hebt tot je documenten, mails, etc. Tot nu toe ging dat goed en zij waren zeer tevreden.

Helaas heeft een gebruiker een fout gemaakt. Ze hadden twee laptops waarvan eentje niet meer hoeft te worden gebruikt. Hij had toen alle mails uit alle mapjes (meer dan 100) weggegooid en daarna de mapjes los verwijderd. Maar hij dacht toen dat alles 'lokaal' werd opgeslagen i.p.v. dat het synchroniseert wordt. Dus alle mails staan in de prullenbak.Gelukkig zijn de mails en lege mapje beschikbaar, maar de hele structuur is naar de knoppen.

Nu heb ik toen een verzoek gedaan bij de erkende Microsoft partij of zij de mailbox kunnen terugzetten voor een bepaalde datum. Ze hebben dit toen aangevraagd bij Microsoft en Microsoft geeft aan dat dit niet mogelijk is.

Kortom het lijkt nu dat Microsoft totaal geen backups maakt van de mailboxen. Klopt dat? Dit was bijvoorbeeld een gebruikersfout, maar als een hacker of iemand anders dit bewust doet. Wat dan?

Samengevat: Mails uit mapjes verwijderd, daarna mapjes verwijderd. Niet mogelijk om deze structuur te herstellen in Office 365?

Graag jullie advies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:22
Microsoft biedt geen mogelijkheid tot mailbox level restores, enkel item level. Folders terughalen is dus geen optie.

EDIT: Verkeerd verwoord eigenlijk. Ik bedoelde niet 'enkel item level, daarom geen folders', want dat staat los van elkaar. What's in the name. Hoe dan ook is het terughalen van folders geen optie. ;)

[ Voor 46% gewijzigd door The Realone op 18-02-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-07 22:13

nlboy

Alles kitz?

Topicstarter
The Realone schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:39:
Microsoft biedt geen mogelijkheid tot mailbox level restores, enkel item level. Folders terughalen is dus geen optie.

EDIT: Verkeerd verwoord eigenlijk. Ik bedoelde niet 'enkel item level, daarom geen folders', want dat staat los van elkaar. What's in the name. Hoe dan ook is het terughalen van folders geen optie. ;)
Duidelijk, dus eigenlijk is het verstandig om zelf ook een wekelijks back-up van de lokale outlook PST bestand te maken? Aangezien je anders bij een eventuele hack (of iets anders) alsnog je levels kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:22
Als je daar echt behoefte aan hebt wel ja. Echt praktisch is het niet. Sowieso heb je normaal gesproken geen PST tenzij je deze zelf iedere keer aanmaakt vanuit Outlook.