Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterA
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-05 23:05

Lumia 435 en Lumia 435 Dual Sim

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000573944.png

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/54e452ac089a3/54e452abe3984-Lumia-435-beauty-1-jpg.thumb.jpg

Intro

Op 14 januari 2015 heeft Microsoft de Lumia 435 aangekondigd. Windows Phone 8.1 en de Lumia Denim Update zijn al voor geïnstalleerd. Ik heb er recentelijk één aangeschaft in Griekenland en dit topic geopend om ervaringen te delen.

De eerste telefoon in de Lumia 400-series

De Lumia 435 is de eerste Lumia smartphone uit de 400-series. Windows 8.1 en de Denim update zijn voor geïnstalleerd. Functies als Cortana, Action Center, Word Flow en de mogelijkheid om folders aan te maken op het startscherm zijn mogelijk. Met dank aan de Denim update is ook de nieuwe Lumia Camera app aanwezig.

De Lumia 435 heeft een 2 MP camera, 4-inch WVGA LCD (800x480) display, 1.2 GHz dual-core Qualcomm Snapdragon 200 processor, 1 GB RAM en 8 GB geheugen (uit te breiden met een micro-SD kaart).

Er zijn twee varianten beschikbaar. De 3G Single SIM variant en de 3G Smart Dual SIM variant. Gedurende de maand Februari wordt het toestel gedistribueerd in geselecteerde landen in Europa, Asia-Pacific, India, the Middle East en Africa.

De verschillende kleuren zijn:
  • Wit
  • Zwart
  • Groen
  • Orange
Microsoft kondigt Lumia 435 voor 83 euro aan (Tweakers)
http://tweakers.net/nieuw...435-voor-83-euro-aan.html

De specificaties

• [b]Basics[/b]
  • 4" WVGA LCD (800x480) display
  • 1.2 GHz dual-core Qualcomm Snapdragon 200 processor
  • 1GB RAM
  • 8GB Intern geheugen
  • Uitbreidbaar geheugen a.d.h.v. MicroSD maximumgrootte: 128 GB.
  • 1560 mAh (vervangbare accu)

Camera achter
  • 5 MP Camera f/2.8
  • fixed focus
  • WVGA (800x448) video recording, 30 fps, recording format (MP4/H.264)

Camera voor
  • VGA 0,3 MP Camera f/2.7
  • still image capture, video call, video forwarding (480p)

Sensors
  • Omgevingslichtdetector
  • Accelerometer
  • Nabijheidssensor

GPS
  • A-GPS
  • Glonass
  • Cellular and Wi-Fi Network Positioning

Behuizing
  • 118,1 x 64,7 x 11,7 mm
  • 134,1 gr

Verbindingen
  • Bluetooth 4.0 met A2DP, AVRCP, GATT, HFP, OPP, PBAP 1.1
  • USB 2.0
  • Wi-Fi 802.11 b/g/n
  • DLNA, Lumia Beamer, Lumia Storyteller
  • GSM network: 850 MHz, 900 MHz, 1800 MHz, 1900 MHz
  • GSM max data speed DL: EGPRS 236.8 kbps
  • GSM max data speed UL: EGPRS 236.8 kbps
  • WCDMA network: Band 1 (2100 MHz), Band 8 (900 MHz)
  • WCDMA max data speed DL: 42.2 Mbps (Cat 24)
  • WCDMA max data speed UL: 5.76 Mbps (Cat 6)

Audio en video
  • H.263, H.264/AVC, MPEG-4, VC-1, Windows-video
  • AAC LC, AMR-NB, GSM FR, HE-AAC.
  • 3.5mm Ear Jack
  • Internetradio, FM-radio.

Miscellaneous

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=e5hA3TvTf7w]
Nog twee introductievideo's op Tweakers.
http://tweakers.net/video...duceert-de-lumia-435.html

Meer specs te vinden op de officiele pagina van Microsoft.
http://www.microsoft.com/...-dual-sim/specifications/

Stuur me even een bericht als je de TS wil helpen aanpassen.
Ik heb de layout van de Lumia 535 topic gebruikt. Met dank aan ImpaileR*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterA
Mochten er bepaalde dingen zijn die jullie graag getest zien worden, laat het me weten. Dan probeer ik er even naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Leuke telefoon en mooie openingspost!

Ik vind vooral het formaat erg interessant, eindelijk weer een telefoon met een klein scherm en toch 1GB RAM. De 435 is tegelijk met de 532 aangekondigd, die zou ik bijna hebben gekocht. Af en toe mis ik het formaat van de HTC Radar. Het is alleen jammer dat de kleine telefoons ook met 'kleine' specs komen. Daarom heb ik een 635 gehaald.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:39
Ik zit er aan te denken om dit toestel als secundaire toestel aan te schaffen voor op vakantie, festivals en dergelijke. Als degelijke back-up telefoon, dus.

Misschien is dit een te wat algemene vraag, maar wat vind je van het toestel tot nu toe?

Ik heb zelf primair een Motorola Moto G. Wellicht is ook dit een te algemene vraag, maar weet je wellicht hoe de integratie met Google Apps (Mail, Calendar, Contacts) is?

Verder lijkt me dit (samen met de 532) een pracht toestelletje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:42
Gmail, google calendar en contacts werkt allemaal feilloos binnen WP. Gewoon makkelijk in te stellen in de standaard WP mail app en agenda app.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterA
@EdwardK123 Lijkt me een prima doelstelling voor dit toestel. Ik gebruik het toestel nu tijdens mijn uitwisseling. Binnenkort pop ik mijn Nederlandse SIM ook in het toestel, kan ik het Dual SIM gedeelte testen.

Ik gebruik het nu al zo'n twee dagen. Ligt uiteraard lekker in de hand, naar mijn idee werkt het OS gewoon vlot. Kan snel genoeg de camera benaderen, apps openen e.d. Toestel bevalt erg goed. Scherm doet het ok, zelfs in zonlicht.

Windows Phone 8.1 doet het gewoon heel degelijk, folderstructuur is fijn om te hebben. Google account is gewoon via instellingen in te stellen. Synchroniseren van mail, agenda, contacts gaat inderdaad feilloos zoals Bramv82 al aangaf. Ook even gauw een test gedaan met de agenda functionaliteit. Ik maakte een agendapunt aan, en deze kwam gewoon netjes in mijn agenda terecht (calendar.google.com).

Dat werkt dus allemaal prima. Belkwaliteit is gewoon in orde, het toestel ligt lekker in de hand. Misschien mis ik het cameraknopje aan de zijkant van het toestel, maar volgens mij is dat knopje er een beetje uitgefaseerd in de budgetlijn.

Accu gaat lang genoeg mee. Dit weekend festival hier in Patras, zal ik het even uitgebreid testen tegen drukte, festiviteiten e.d., kom ik er nog op terug. :)

App support begint ook langzaam mee te trekken. Kon uiteraard gewoon me Messenger, Whatsapp, Telegram apps e.d. installeren. Offline kaartensupport ben ik natuurlijk ook van te spreken binnen WP.

Maar prima toestel, heb hier 89 euro ervoor moeten neerleggen. Maar dat krijg je er meer dan zeker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Komt deze hier überhaupt wel uit? Of is hij alleen voor bepaalde markten. Lijkt me wel een leuk reservetoestel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Idd, dit is een handig toestel voor festivals, vakanties e.d. voor een mooi prijsje. Ziet er ook goed uit en heeft aardige specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:35

koekiemonster

want a cookie

Gekke vraag, maar hoe werkt Candy Crush in verband met de verslaving van mijn vriendin :)

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c812657
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:53
:) Dat zal geen probleem zijn. Die van mij speelde het op de 520........ :)

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-07 14:33
koekiemonster schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:10:
Gekke vraag, maar hoe werkt Candy Crush in verband met de verslaving van mijn vriendin :)
Hier ook. Mijn vrouw speelt het op een 630. Hou er wel rekening mee dat alleen de standaard versie in de store staat en niet allerlei afgeleide versies (vraag me er verder niet naar. Heb nog nooit Candy Crush gespeeld en wil dat zo houden...)

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 20:26
Krasloos schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:37:
Idd, dit is een handig toestel voor festivals, vakanties e.d. voor een mooi prijsje. Ziet er ook goed uit en heeft aardige specs.
zelfde gedacht hier... :)

no comment

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:06
Is dit toestel een geschikte opvolger voor mijn Lumia 520?

Het probleem met de 520 is momenteel dat het internetten niet altijd lekker gaat, Sommige sites lijken te zwaar te zijn en slaan dan vast waarna ik terug naar het hoofdscherm gegooid wordt.

Qua grote en gewicht is het verder een zeer fijn toestel dat goed te bedienen is met een hand, Op een groter toestel zit ik dus niet te wachten.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• PeterA
@Sato Heb je toevallig een paar voorbeelden van wat zware websites? Kan ik het even bekijken voor je.

Heb hiervoor de 520 gehad. De Lumia 435 is wel een stukje dikker en zal wat groter lijken, maar ligt nog steeds lekker in de hand.

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 21:18
Interessant toestel!

Hoop dat de dual sim hier uit komt. Zakelijk en prive nummer erin!

• PeterA
Is er hier trouwens iemand met Dual SIM ervaring? Is het voor mij ook mogelijk om meerdere exemplaren van Whatsapp en Telegram te installeren (mbt meerdere nummers)?

• Isane
PeterA schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:27:
Is er hier trouwens iemand met Dual SIM ervaring? Is het voor mij ook mogelijk om meerdere exemplaren van Whatsapp en Telegram te installeren (mbt meerdere nummers)?
Lijkt erop dat je maar één telefoonnummer actief kan maken in whatsapp. Wel jammer trouwens. Whatsapp ondersteunt helaas geen 2 telefoonnummers

[ Voor 12% gewijzigd door Isane op 19-02-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:06
PeterA schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 18:34:
@Sato Heb je toevallig een paar voorbeelden van wat zware websites? Kan ik het even bekijken voor je.
Ik weet eerlijk gezegd niet of het perse aan de sites zelf ligt of aan al die onnodige flash en advertentie meuk.
Voorbeelden heb ik helaas niet echt voor de hand, Zal het eens bijhouden.

Wat in elk geval gegarandeerd een crash naar het startscherm oplevert is vanuit een forum een link naar flickr aanklikken en vervolgens nadat de pagina is geladen de back knop indrukken. Vreemd genoeg is er niets aan de hand als ik die link in een nieuw tabblad open en dan na het inladen de back knop gebruik, dan kom ik gewoon weer terug waar ik gebleven was.

Maar aangezien je hiervoor zelf ook een Lumia 520 hebt gehad, Is de 435 een beter toestel of ontloopt het elkaar bijna niet?

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05 15:07
PeterA schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:27:
Een vriend van me heeft een 735 dual sim. Hij is er lyrisch over, maar dan vooral over de manier waarop Nokia/MS dual sim hebben geïmplementeerd. Whatsapp ondersteunt het niet, maar of dat aan 'gebrekkige' api's ligt of aan luie whatsapp programeurs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
fruitbakje schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:31:
[...]

Een vriend van me heeft een 735 dual sim. Hij is er lyrisch over, maar dan vooral over de manier waarop Nokia/MS dual sim hebben geïmplementeerd. Whatsapp ondersteunt het niet, maar of dat aan 'gebrekkige' api's ligt of aan luie whatsapp programeurs...
Het kan ook niet met de android of ios variant. Dus het ligt puur aan de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterA
Sato schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 03:56:
[...]

Ik weet eerlijk gezegd niet of het perse aan de sites zelf ligt of aan al die onnodige flash en advertentie meuk.

...

Maar aangezien je hiervoor zelf ook een Lumia 520 hebt gehad, Is de 435 een beter toestel of ontloopt het elkaar bijna niet?
Naar mijn idee werkt de 435 ietskes sneller dan de 520. Ook lijken de apps over het algemeen wat stabieler te zijn. (kan ook door de apps zelfe komen hoor). Daar waar ik bij de 520 nog regelmatig crashes meemaakte als ik de 9gag app draaide, heb ik daar nu helemaal geen last meer van.

Zal mekaar niet zoveel ontlopen.Misschien dat de camera van een iets slechtere aard is (video opname). Maar dit is ook een goedkoper toestel.

Accu lijkt wel langer mee te gaan, dats weer positief dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buur75
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 15:21
Ik hoop dat ik niet verkeerd zit hier, maar hoe komt het dat de 435 wel al verkrijgbaar is, en de Lumia 532 die toch op hetzelfde moment is geïntroduceerd nog steeds nergens te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 14:16
Voor het feit dat hij deze week te krijgen zou moeten zijn valt het vies tegen. T-Mobile verwacht hem zelfs pas 9 maart.

Ik vind het dus niet raar dat de 532 dan niet te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Hoop dat de groene variant binnenkort uit komt.

edit; oh de andere kleuren zijn ook nog niet te krijgen

[ Voor 38% gewijzigd door Isane op 03-03-2015 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354019

Welke apps heb je daarvoor gebruikt? Ik heb jaren google calendar gebruikt op Android en mijn PC. Wil dat graag zo houden.
Rob
bramv82 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:14:
Gmail, google calendar en contacts werkt allemaal feilloos binnen WP. Gewoon makkelijk in te stellen in de standaard WP mail app en agenda app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:42
Op Android heb ik ook altijd Google calendar gebruikt. Binnen de standaard agenda app van Windows Phone werkt dit perfect. Ook gedeelde agenda's.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 14:16
Een 435 voor mijn moeder gehaald, en wat bevindingen (zelf heb ik een 920).
De kostenbesparing zit hem voornamelijk in de buitenkant heb ik het idee. Het toestel zit in een soort van plastic behuizing en je drukt hem er echt uit (achter in het midden duwen) om bij de batterij te komen.
Dit is dat ook het enige wat enigzins goedkoop aan voelt, maar dat is hij ook (65 euro bij prepaid). Verder mist een camera knop aan de zijkant.

Verder dan dit is er eigenlijk niet veel te zeuren. NFC mist volgens mij ook, maar voor de rest is het allemaal super.
Hij reageert soepel, het scherm is best goed en tja wat wil je nog meer.
Voor het geld kan ik niet echt een betere smartphone bedenken.

Als je een andere kleur wilt is dan ook het enige wat je anders krijgt dat stuk plastic behuizing. Misschien dat je daar zelfs nog een iets betere variant van kunt krijgen op den duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je ook een oplossing om op het startscherm iets meer te zien dan 1 melding op de dag zelf? Natuurlijk kan ik doorschakelen naar de echte app, maar ik zou graag iets meer willen zien in een 'widget' . Verder kan ik me heerlijk uitleven op dit geweldige toestel.
Grtz Rob
bramv82 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:50:
Op Android heb ik ook altijd Google calendar gebruikt. Binnen de standaard agenda app van Windows Phone werkt dit perfect. Ook gedeelde agenda's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Kun je de cover omwisselen? Zo ja neemt de cover ook de volume knoppen etc mee?

Want ik wil graag een oranje ipv zwart

[ Voor 3% gewijzigd door Isane op 16-03-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-06 00:06

Speedpete

was barman

Knopjes zitten in de cover dus ja, die gaan mee. Heb zelf de 532 en ik begrijp van Microsoft dat de covers van de 532 en 435 identiek zijn.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met Calendar for Business kom ik een heel eind. Nu nog een adblocker...!
Anoniem: 354019 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:12:
Heb je ook een oplossing om op het startscherm iets meer te zien dan 1 melding op de dag zelf? Natuurlijk kan ik doorschakelen naar de echte app, maar ik zou graag iets meer willen zien in een 'widget' . Verder kan ik me heerlijk uitleven op dit geweldige toestel.
Grtz Rob

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolet
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-05 15:30
Zojuist de telefoon 2 uurtjes in handen. Besteld voor mijn vader. Geniaal ding!

Enige jammere vind ik de icoontjes onderin het beeld bij bijv de foto app, deze zijn erg klein. Is hier iets aan te fixen?

Verder iemand ervaring met de stevigheid? Is een hoesje noodzaak? Mijn vader is vrij lomp met zijn telefoons.

Kan niet wachten hij krijgt hem maandag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, mooi toestel he!
Ik heb een bumper (voor Nokia 435) besteld bij tvc-mall.com ergens in China. Ik heb 2,5 dollar betaald inclusief verzendkosten en had een dikke week later de bumper via de (lucht)post. Klopt voor 99% en dat vond ik voldoende. Ik had een paar weken daarvoor een andere gsm -zonder bumper- kapot laten vallen. Ik vind een bumper toch wel het minste wat je aan voorzorg kunt treffen. Een klaphoesje vind ik onhandig in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 541413

De Lumia 435 is bij de Kijkshop momenteel te koop voor €59 met een simlock van T-Mobile. Een prima prijs voor een reserve toestel lijkt mij. Weet iemand hoe het met de simlock zit? Vaak blijkt de simlock er helemaal niet op te zitten, vandaar. Dat laatste is voor mij namelijk doorslaggevend.

Alvast bedankt voor mogelijke antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelenboz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-12-2024
Gisteren bij Mediamarkt een Lumia 435 gehaald. Inclusief Lebara sim kaart met €15.- beltegoed voor €59.-. Sim kaart kan naar mijn oudste dochter.

Voor wat Ik er mee doe, zoals velen, bellen,appen en een beetje surfen vooral, meer dan prima. Wilde Windows eens proberen met oog op de Windows 10 release. Dus ben benieuwd. Maar tot nu toe simpel, effectief, eenvoudig in te stellen en te synchroniseren. Heb even niks meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:22
Broer blijkt een 435 te hebben en vroeg of ik, Nexus 5 owner, kon helpen 8)7 :)

Als hij de calendar start komt er alleen een zwartwit calendar-icoontje in beeld en daar blijft het bij.
Soft reset deed niets, lijkt het althans. Onzeker of reset ook echt gelukt is.
Calendar deed het wel altijd, zegt hij. Wat kan ik proberen?

/zelf weinig Windows Phone-kennis, baaje dankie, lieve tweakers... _/-\o_

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Doane schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 18:43:
Broer blijkt een 435 te hebben en vroeg of ik, Nexus 5 owner, kon helpen 8)7 :)

Als hij de calendar start komt er alleen een zwartwit calendar-icoontje in beeld en daar blijft het bij.
Soft reset deed niets, lijkt het althans. Onzeker of reset ook echt gelukt is.
Calendar deed het wel altijd, zegt hij. Wat kan ik proberen?

/zelf weinig Windows Phone-kennis, baaje dankie, lieve tweakers... _/-\o_
Nog nooit over dit probleem gehoord.

Misschien eerst eens kijken of hij wel de laatste versie van de app heeft?
Daarna kijken of er misschien niet een Phone-update beschikbaar is.

Daarna nog eens een soft-reset doen.
Nog steeds het probleem hierna, dan zou ik overgaan op een harde reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Anoniem: 541413 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:13:
De Lumia 435 is bij de Kijkshop momenteel te koop voor €59 met een simlock van T-Mobile. Een prima prijs voor een reserve toestel lijkt mij. Weet iemand hoe het met de simlock zit? Vaak blijkt de simlock er helemaal niet op te zitten, vandaar. Dat laatste is voor mij namelijk doorslaggevend.

Alvast bedankt voor mogelijke antwoorden.
Ik ben hier ook wel benieuwd naar, heeft iemand hier ervaring mee? Van de T-Mobile prepaid Lumia 535 weten we het inmiddels wel dat je zonder problemen een andere simkaart er in kunt stoppen, ik ben er vrij zeker van dat het bij deze ook zo is maar het zou wel fijn zijn om het zeker te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naizzen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:50
Frietsaus schreef op zondag 14 juni 2015 @ 13:44:
[...]

Ik ben hier ook wel benieuwd naar, heeft iemand hier ervaring mee? Van de T-Mobile prepaid Lumia 535 weten we het inmiddels wel dat je zonder problemen een andere simkaart er in kunt stoppen, ik ben er vrij zeker van dat het bij deze ook zo is maar het zou wel fijn zijn om het zeker te weten.
Vandaag op de gok van geen simlock gekocht. Mijn t-mobile abonnement sim werkt gewoon. Zou nog een provider lock kunnen zijn. Morgen met andere sim proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-06 09:46
naizzen schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 00:57:
[...]

Vandaag op de gok van geen simlock gekocht. Mijn t-mobile abonnement sim werkt gewoon. Zou nog een provider lock kunnen zijn. Morgen met andere sim proberen.
Als het goed is zijn geen enkele Nokia/Microsoft toestellen simlocked. Als hij dat wel was dan zou een abbonement simkaart ook niet moeten werken, ook al is het T-Mobile.

Anyway, heb het toestel voor mijn oma gekocht voor 59 euro (ging nog 10 euro vanaf) en moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Toestel voelt sneller aan als mijn oude l520 en de prijs is echt super!

Ze is er erg blij mee en zeker omdat het toestel lekker duidelijk is. Heb alle belangrijke apps een grote tile gegeven zodat ze in ieder geval niet ernaast kan drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naizzen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:50
Blijkt te kloppen, zojuist Telfort sim zonder problemen kunnen gebruiken. Alleen een t-mobile logootje valt mee te leven voor dat geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
vali schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:25:
[...]

Als het goed is zijn geen enkele Nokia/Microsoft toestellen simlocked. Als hij dat wel was dan zou een abbonement simkaart ook niet moeten werken, ook al is het T-Mobile.
Kleine correctie :) : Bij bijv. Vodafone werkt een abonnement sim idd niet in een prepaid gelockte telefoon, maar bij T-Mobile hadden prepaid telefoons, indien gelockt, altijd al een enkele (netwerk) lock, je kon er dus probleemloos een abo-simmetje in gebruiken.
Dat een T-Mobile abo-sim erin werkt, wil dus niets zeggen, maar wanneer een Telfort sim het doet, is de telefoon simlockvrij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
naizzen schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:06:
Blijkt te kloppen, zojuist Telfort sim zonder problemen kunnen gebruiken. Alleen een t-mobile logootje valt mee te leven voor dat geld :)
Dank voor het proberen. Ik heb het er toch maar niet op gegokt en ben voor de Mediamarkt Lebara versie gegaan voor €59,-. Deze is simlockvrij en zonder logo's of wat dan ook. Wel stom, want de Lumia 532 was bij Kruidvat in de aanbieding voor ook 59 geloof ik, maar daar kwam ik na de aankoop pas achter. Maakt ook niet uit verder, het is een reservetoestel in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-07 12:23
Mijn vriendin heeft sinds gisteren een lumia 435, en ondertussen alle klaarstaande updates gedaan. Ook bij de store staan geen updates (het gedeelte'mijn downloads'blijft vreemd genoeg leeg hoewel er al een aantal apps geïnstalleerd zijn)

Desondanks kan er geen gebruik gemaakt worden van Word Flow, wat volgens de specificaties wel moet kunnen.
Iemand een idee wat er misgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-06 09:46
BeArt schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:21:
Mijn vriendin heeft sinds gisteren een lumia 435, en ondertussen alle klaarstaande updates gedaan. Ook bij de store staan geen updates (het gedeelte'mijn downloads'blijft vreemd genoeg leeg hoewel er al een aantal apps geïnstalleerd zijn)

Desondanks kan er geen gebruik gemaakt worden van Word Flow, wat volgens de specificaties wel moet kunnen.
Iemand een idee wat er misgaat?
Je bedoelt het swypen op het toetsenbord? Welke taal staat het toestsenbord? Zover ik weet kan het bijvoorbeeld niet als hij op belgisch staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
vali schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:43:
[...]

Je bedoelt het swypen op het toetsenbord? Welke taal staat het toestsenbord? Zover ik weet kan het bijvoorbeeld niet als hij op belgisch staat.
Dat bedoel ik inderdaad, en je hebt meteen ook de oplossing gegeven.
Bedankt!
Alleen jammer dat het hierdoor nu qwerty is, maar daar zal ze wel aan wennen waarschijnlijk. En wie weet doet Microsoft ooit het nodige om ook Nederland (Belgisch) te ondersteunen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedOfShadows
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:48
BeArt schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:21:
Bij downloads staan enkel de apps die op dat moment worden gedownload. Als je op dat scherm naar rechts swipet, zie je de geïnstalleerde downloads. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-06 21:45
Ik zit er over te denken om deze telefoon aan te schaffen als 2e telefoon om Windows 10 op uit te proberen. Heeft iemand al ervaringen met het installeren van Windows 10 op de 435?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-06 17:18
Na aanleiding van boven staande berichten over de T-Mobile simlock heb ik de stoute schoenen aan getrokken en een lumia 640 met T-Mobile simlock gekocht. Dat simlock zit er dus idd niet op.
Bron: Ik tik dit bericht nu op die 640 met een Vodafone 4g simkaartje er in:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-06 18:44
Goofman schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:38:
Ik zit er over te denken om deze telefoon aan te schaffen als 2e telefoon om Windows 10 op uit te proberen. Heeft iemand al ervaringen met het installeren van Windows 10 op de 435?
Helaas wel, build 166 resulteert in een bootloop op mijn Lebara Lumia 435. Dit is een bekend probleem, al schijnen er internationaal toch ook wel 435's te zijn waarop het wel lukt. Nieuwe build zou dit gaan oplossen, maar de 512 build wordt alleen geïnstalleerd als een update van build 166. Kortom, dat gaat hem dus niet worden.

Iemand hier waarbij het wel gelukt is om build 166 te installeren. Heb al de suggestie uitgeprobeerd om met een lege (geen app updates, alleen windows insider) de update te starten. Het is blijkbaar een probleem dat met de storage space indeling te maken heeft (blijkbaar zou de 435 origineel maar 4Gb storage hebben)

[ Voor 7% gewijzigd door troftnom op 14-08-2015 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 09:41

ZeroCode

Woopie

Ik heb net een nieuwe Lumia 435 en probeer WhatsApp hierop te krijgen. Opzich gaat het downloaden en installeren goed, maar als ik whatsapp opstart dan sluit hij zichzelf af. Ik heb de verificatie procedure al gehad en beland in het scherm waar je je profiel mag invullen. Op dat moment sluit whatsapp zich en kan ik het weer opnieuw proberen.

Iemand enig idee hoe ik een foutmelding of logfile oid kan zien? Dit is echt lastig oplossen zo.

Een soft-reset heeft geen nut en ik heb hem net ook teruggezet naar fabrieksinstellingen maar ook dat bied geen oplossing.

Werkt weer zie edit.

[ Voor 14% gewijzigd door ZeroCode op 16-09-2015 22:29 . Reden: Uit het niets werkt hij vandaag. Geen idee wat het is. ]

• troftnom
De recentste build van de windows 10 preview werkt trouwens wel weer op de Lumia 435. Functioneert ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Via de officiële insiders app de preview van Windows 10 gedownloaded. En nu zit de telefoon in een startloop en komt er niet meer. De gangbare aanwijzingen om een softwarereset te doen werken niet. Het toestel blijft zichzelf aan en uitschakelen. Crash ..!! (anders dan troftnom, die wel blij is).

Zijn er hints, methoden en/of tips waarmee ik het probleem kan gaan oplossen. Desnoods rijd ik ergens heen om een flash te halen, maar dan zou ik ook in de flashmode moeten kunnen komen.

Ik hoor graag van jullie.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

troftnom schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:32:
[...]

Helaas wel, build 166 resulteert in een bootloop op mijn Lebara Lumia 435. Dit is een bekend probleem, al schijnen er internationaal toch ook wel 435's te zijn waarop het wel lukt. Nieuwe build zou dit gaan oplossen, maar de 512 build wordt alleen geïnstalleerd als een update van build 166. Kortom, dat gaat hem dus niet worden.

Iemand hier waarbij het wel gelukt is om build 166 te installeren. Heb al de suggestie uitgeprobeerd om met een lege (geen app updates, alleen windows insider) de update te starten. Het is blijkbaar een probleem dat met de storage space indeling te maken heeft (blijkbaar zou de 435 origineel maar 4Gb storage hebben)

Hoe ben je uit de loop gekomen?

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 354019 op 20-10-2015 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• troftnom
Je moet de windows device recovery tool gebruiken van hier: http://www.microsoft.com/...ingleTopic&topic=FA142987

De allerlaatste versie heb ik er zelf trouwens nog niet op staan, er is recent een nieuwere uit gebracht, ik draai nog de voorgaande.

Update: inmiddels de laatste versie er op staan, werkt prima, geen last van een bootloop gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door troftnom op 22-10-2015 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

troftnom schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:04:
Je moet de windows device recovery tool gebruiken van hier: http://www.microsoft.com/...ingleTopic&topic=FA142987

De allerlaatste versie heb ik er zelf trouwens nog niet op staan, er is recent een nieuwere uit gebracht, ik draai nog de voorgaande.

Update: inmiddels de laatste versie er op staan, werkt prima, geen last van een bootloop gehad.
Is gelukt!!!
Ik wacht wel met installeren van W10 tot de officiele release uit is. Het kost anders te veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik kreeg net van mijn ouders een telefoontje dat ze een popup krijgen met een viruswaarschuwing die steeds terug komt: Zoiets als dit:

https://www.gebruikershan...-620/500558/antwoord.html

Is er een manier om dit te blokkeren?
Ik heb nu geschiedenis laten wissen, dat lijkt wel te helpen. Maar is tijdelijk vrees ik.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Wazig verhaal op die link. Kan je wat duidelijker het probleem omschrijven?
Als je PC een popup geeft dat er een virus op je telefoon zou zitten dan kan je er mijn inziens gerust vanuit gaan dat je malware op die PC hebt zitten. Die telefoon zal er weinig mee te maken hebben (nog nooit van een WM virus gehoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-06 15:29
Iemand al Windows 10 (Mobile) op de L435 gezet?

Hier lukte het zonder problemen, al heb ik wel de indruk dat alles net iets minder vlot gaat dan voorheen. Niets wereldschokkends weliswaar, het was al geen snelheidsmonster om te beginnen, al doet hij (nog steeds) alles wat ik er van verwacht op een aanvaardbare snelheid.

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertX
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-07 16:03
De Lumia 435 van mijn zoon heb ik vrijwel direct na het verschijnen van de W10M bijgewerkt en dit is zonder problemen gegaan. Vervelend vind ik wel dat het in twee stappen gaat, ofwel: het is een langdurende procedure, zeker omdat er geen al te vlotte processor in zit.
Zoals het pubers betaamt heb ik hem in het begin wat horen mopperen, maar nu gebruikt hij hem volgens mij weer naar volle tevredenheid.
Het blijft een schitterend toestel voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
Sinds enkele dagen kan mijn schoonvader zijn Hotmail-mails niet meer synchroniseren op zijn Lumia 435 met Windows Phone 8.1

Mijn vriendin, met dezelfde telefoon en dezelfde Windows-versie, kan dat nog wel met haar eigen e-mailadres (ook @hotmail).

Enige verschil dat ik zie is dat de ene zijn mails synchroniseert via eas.outlook.com (wat dus niet meer werkt) en de andere via een dub...-hotmail-server.
Ik heb de eas.outlook.com daarop al eens gewijzigd in de hotmail-server, maar dat blijft foutmeldingen geven.

Als ik de account instel op mijn Android, werkt het wel zonder problemen (met dezelfde eas.outlook.com)

Kan dit te maken hebben met de recente wijzigingen ivm ActiveSync, waardoor Windows Live Mail 2012 ook niet meer ondersteund werd?
Of kent iemand hier een andere mogelijke oorzaak van?

Ik heb de Lumia al teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar dat heeft niet geholpen. Het account @hotmail.com kan niet bijgewerkt worden.
Momenteel ben ik de Lumia aan het updaten naar Windows 10 Mobile, misschien helpt dat?

//edit: de update naar Windows 10 Mobile blijkt te helpen, alles werkt terug.

[ Voor 3% gewijzigd door BeArt op 25-07-2016 10:54 ]

Pagina: 1