Toon posts:

Alternatief voor WD TV ('grainy' beeld mkv)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een Western Digital TV mediaspeler gekocht en aangesloten, en nu blijkt dat het voldoet aan al mijn eisen (WiFi, via computer kan ik inloggen op de externe harde schijf die aangesloten is op de mediaspeler, redelijke interface etc.).

Echter, als ik een mkv bestand, wat ruim 95% van mijn mediabibliotheek is, afspeel dan zie ik duidelijke 'vlekken' op het beeld, het is wat je noemt 'grainy'. Op de fora van WD TV is dit probleem al langer bekend, er wordt geen duidelijke oplossing aangereikt. Ik vroeg me af of jullie bekend zijn met dit probleem en wellicht een mediaspeler kunnen aanraden die dit probleem niet heeft? Prijs range zit ongeveer tussen de 70-160, maar mag iets hoger.

Mijn wensen voor de mediaspeler zijn:
  • Wifi
  • Via computer toegang tot ext. hd mediaspeler
  • Net zo helder beeld van mijn mkv bestanden als via mijn laptop (wat eerst mijn afspeelmachine was)
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aangezien het aankoopadvies betreft, krijgt het topic een verhuizing naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Lijkt mij sterk dat dit door de WD TV komt. Kan er ook nergens iets over vinden op het forum van WD.

Zal wel gewoon komen door de lage bitrate van de video. 9 / 10 gevallen is het gewoon de bron die van slechte kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het getest met meerdere series van 720p kwaliteit. Als ik diezelfde bestanden afspeel via mijn laptop en een HDMI verbinding met de TV dan is de kwaliteit perfect.

Waar kan dit dan aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:19:
Ik heb het getest met meerdere series van 720p kwaliteit. Als ik diezelfde bestanden afspeel via mijn laptop en een HDMI verbinding met de TV dan is de kwaliteit perfect.

Waar kan dit dan aan liggen?
Waarschijnlijk omdat je via de laptop geen 1:1 pixelmapping hebt waardoor detail verloren gaat. Misschien lijkt het dan goed maar gaat die grain eigenlijk verloren in onscherpte.

Kan ook aan de gebruikte mediaspeler liggen. De decoder die VLC gebruikt is bijvoorbeeld ook niet goed waardoor eveneens detail verloren gaat.

Maar het lijkt mij vooralsnog sterk dat het probleem zich in de WD TV bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er dan stappen die ik kan ondernemen om het beeld van de WD TV mediaspeler dichter bij de kwaliteit van de laptop te krijgen (ookal is dat feitelijk een slechtere kwaliteit dan de WD TV, visueel is het stukken beter).

Hiernaast lees ik ook iets over 'Reference Frames' van de WD TV: http://community.wd.com/t...KV-Pixilation/td-p/151766

Als dit het geval is, dat de .mkv bestanden teveel reference frames hebben en het hierdoor pixelig overkomt, is er dan een mediaspeler die deze bestanden beter aankan?

Thanks!

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:31:
Zijn er dan stappen die ik kan ondernemen om het beeld van de WD TV mediaspeler dichter bij de kwaliteit van de laptop te krijgen (ookal is dat feitelijk een slechtere kwaliteit dan de WD TV, visueel is het stukken beter).
Alles met SCART aansluiten. Of gewoon zorgen dat alles goed is zodat je geen workaround hoeft te gaan zoeken. Beginnen bij goede kwaliteit video's die niet van YIFY afkomen en het goed afstellen van de televisie. Zet vooral kunstmatige scherpte uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
'Goede' kwaliteit is voor mij films met een grootte van ongeveer 4-5 gig, 720p formaat (YIFY blijf ik altijd vanaf). De SCART is een goede tip, ik ga het direct proberen!

De kunstmatige scherpte is een optie te vinden onder het videoinstellingen menu neem ik aan?

Thanks voor je snelle reacties btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:56:
'Goede' kwaliteit is voor mij films met een grootte van ongeveer 4-5 gig, 720p formaat (YIFY blijf ik altijd vanaf). De SCART is een goede tip, ik ga het direct proberen!

De kunstmatige scherpte is een optie te vinden onder het videoinstellingen menu neem ik aan?

Thanks voor je snelle reacties btw!
Dat over SCART was een grap.

Je moet het probleem niet met workaround oplossen. Ergens zit het niet goed maar het is niet duidelijk waar. Kun je niet iets van een duidelijke foto maken van het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chandler heeft er zelden zo lelijk uit gezien: http://imgur.com/vANtRHR (dit is met de HDMI verbinding tussen WD TV en TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:18:
Chandler heeft er zelden zo lelijk uit gezien: http://imgur.com/vANtRHR (dit is met de HDMI verbinding tussen WD TV en TV).
Friends is niet echt de goede keuze om het probleem te tonen. Iets nieuws werkt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gisteren de nieuwe aflevering van 'The Walking Dead' gekeken, die zag er slechter uit dan bovenstaande image (meer van hetzelfde, maar dan nog iets meer pixelig). Die heb ik ondertussen weggegooid maar kan 'm weer downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-10 13:28

skoozie

SCSI

Op wat voor resolutie draait je TV? hoe groot was chandler in beeld toen je de foto nam? beeldvullend of ergens klein in een hoekje? wat voor tv heb je? waarom is je laptop niet meer voldoende als die beter je bestanden afspeelde?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
  • De resolutie (zie link) is 1366x768 (WXGA Wide)
  • Chandler was niet beeldvullend, er waren ~5 mensen op scherm
  • De TV die ik heb is pricewatch: Samsung LE37A456
  • Laptop raakt helaas oververhit tijdens het afspelen van bestanden (relatief oude laptop, tijdens een 720p film van anderhalf uur kan hij zo 2 x uitvallen)
Pagina: 1