Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 11:58
Ik heb dus al een tijdje geleden een Chromecast gekocht en heb deze aangesloten. Nu lukt ong. 90% van het configureren wel, maar de overige 10% is het probleem dat zodra hij verbinding wilt maken met mijn netwerk hij niet meer vindbaar is. uPnP Staat aan, heb hem zelfs al eens een vast IP gegeven, Network-Isolation staat uit. Maar niets werkt. Ik heb daarna een andere router gekocht en hierop werkte het wel, helaas kreeg ik toen veel meer problemen met de rest van de apparatuur die in ons appartement is aangesloten zoals de deurbel + intercom dat deze niet meer werkte. Hierdoor heb ik hem terug moeten brengen en sinds dien heb ik geen gebruik meer kunnen maken van de Chromecast.

Kan iemand mij helpen? Zelfs mijn provider weet het niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 11:58
Kan echt niemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 17:12
Kon je het apparaat wel pingen toen je hem een vast IP-adres hebt gegeven?
Als dit ook niet het geval is, zou ik toch eens kijken of je Chromecast wel naar behoren werkt want met een vast IP-adres zou deze gewoon bereikbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
Wellicht kan het helpen een firmwareupdate aan je router uit te voeren (als deze beschikbaar is)?
Ik heb ook issues gehad met mijn Chromecast, maar dit lag ook aan de router. Sinds ik een andere router heb, is het wel opgelost.

Het vervelende is, dat andere apparatuur bij jou weigert te werken.
Misschien nog andere router(s) proberen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Hoe staat je wifi netwerk ingesteld? 2.4 of 5 Ghz? probeer anders eens fixed 2.4

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Dus met afstandbediening merk je dat je geen internet hebt? Of lukt dat wel en kan je enkel met je LAN niet casten?

Waarom kan router A geen IP geven, maar router B wel? Ik heb helaas niet genoeg verstand van routers om antwoorden te geven, maar het is een interessante vraag...

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Pagina: 1