2e hands Mining Videokaarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el Ricardo
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-06-2024
Bonjour Mede-Tweakers,

Ik ben wellicht van plan om een tweedehands Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X van Eva32 te kopen. Deze videokaarten zijn echter gebruikt voor mining en ik vraag me eigen af wat dit betekent voor de levensduur van de kaarten. Raden jullie het aanschaffen van zo'n kaart af/aan, en waarom?

[ Voor 4% gewijzigd door el Ricardo op 17-02-2015 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:06

Rico

Wie dit leest is gek....

Als je er een factuur bij krijgt voor de garantie dan gewoon doen.
Heb ook een ex miner gehad dat was dan een R9 290 maar geen enkel probleem mee gehad.

Vind een ex minder minder erg dan een kaart van Kees de overclocker die lekker het voltage opgeschroefd heeft om maar zoveel mogelijk mhz eruit te persen.
Maar das mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el Ricardo
Rico schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 23:50:
Als je er een factuur bij krijgt voor de garantie dan gewoon doen.
Heb ook een ex miner gehad dat was dan een R9 290 maar geen enkel probleem mee gehad.

Vind een ex minder minder erg dan een kaart van Kees de overclocker die lekker het voltage opgeschroefd heeft om maar zoveel mogelijk mhz eruit te persen.
Maar das mijn mening.
Is het niet zo dat de videokaarten bij minen ook overgeclockt worden voor maximale prestaties?
Om nog meer performance uit de videokaarten te halen moeten de videokaarten overgeklokt worden. De GPU snelheid wordt opgeschroefd en het geheugen omlaaggeschroeft totdat je een stabiele en maximale snelheid haalt.
Bron:http://bitcoinmining.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacoRabanne
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-09 16:15
el Ricardo schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 23:37:
Bonjour Mede-Tweakers,

Ik ben wellicht van plan om een tweedehands Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X van Eva32 te kopen. Deze videokaarten zijn echter gebruikt voor mining en ik vraag me eigen af wat dit betekent voor de levensduur van de kaarten. Raden jullie het aanschaffen van zo'n kaart af/aan, en waarom?
Je zegt die van Eva32? Die zijn refurbished en zie niet zo snel bij zijn advertentie dat ze voor mining gebruikt zijn. Ik zeg gewoon doen voglens mij krijg je er ook nog garantie bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Als je de zoekoptie gebruikt kom je veel dezelfde topics tegen die jouw vraag ook beantwoorden! :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el Ricardo
PacoRabanne schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 00:32:
[...]

Je zegt die van Eva32? Die zijn refurbished en zie niet zo snel bij zijn advertentie dat ze voor mining gebruikt zijn. Ik zeg gewoon doen voglens mij krijg je er ook nog garantie bij.
Eva heeft eerdere advertenties gehad met videokaarten die voor mining zijn gebruikt, weet zeker dat deze ook daar voor gebruikt zijn. Ze zijn echter wel in een datacenter geplaatst wat stofvrij en gekoeld was. Anyway, ik denk ook wel dat ik zo'n kaart aan ga schaffen, als ie dan kapot gaat heb ik hopelijk nog garantie.
Frozen schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 01:25:
Als je de zoekoptie gebruikt kom je veel dezelfde topics tegen die jouw vraag ook beantwoorden! :)
Woops, niet gezien. Toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:26

Thomg

Aww yiss

el Ricardo schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 23:54:
[...]

Is het niet zo dat de videokaarten bij minen ook overgeclockt worden voor maximale prestaties?

[...]
Bron:http://bitcoinmining.nl/
Nee juist niet!
Bij minen draait alles om een balans tussen verbruik, geluid en minesnelheid, vaker wel dan niet betekent die dat de kaarten onderklokt moeten worden (!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el Ricardo
Thomg schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 08:44:
[...]

Nee juist niet!
Bij minen draait alles om een balans tussen verbruik, geluid en minesnelheid, vaker wel dan niet betekent die dat de kaarten onderklokt moeten worden (!).
Hmm.. Anyway, zou je het aanraden om zo'n kaart te kopen of is het risico te groot dat het dat niet waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:41

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik heb verschillende R9 290s Tri X gekocht van hem, en die werken perfect, meende zelf ook problemen te hebben met ééntje, maar die bleek niet goed in het slot te zitten. Volgens mij zijn het RMA kaarten, gerefurbished, waardoor het lijkt alsof je een nieuwe , ongebruikte krijgt, en met bon, dus dat zou een no-brainer moeten zijn! ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03:05
Ik heb zelf een HD6990 3 of 4 jaar geleden alweer gekocht met als hoofddoel te minen. Dat was nog ver in het begin toen nog vrijwel niemand van bitcoin gehoord had. Die heeft zo'n jaar 24/7 staan draaien en daarna nog 6 maanden staan draaien op litecoins. Inmiddels zit ie in mijn hoofdcomputer en gebruik ik hem nog dagelijks om te gamen. Niks mis mee :).
Sterker nog, het zou me niks verbazen als videokaarten die gebruikt worden om te minen beter "slijten" dan videokaarten die worden gebruikt om af en toe flink te belasten tijdens te gamen. Zolang de koeling op orde is de temperatuur een beetje binnen de perken blijft is 24/7 op stabiele temperatuur draaien véél beter voor een GPU dan continu opwarmen en afkoelen.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

el Ricardo schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:18:
[...]

Hmm.. Anyway, zou je het aanraden om zo'n kaart te kopen of is het risico te groot dat het dat niet waard is?
Als ex-miner wil ik daar eigenlijk geen advies over geven ( afgezien dat ik ze al verkocht heb ), ik wordt er alleen niet vrolijk van als miners gezien worden als grut die de videokaarten helemaal kapot overklokken en de graf in werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 22:07

Dennahz

Life feels like hell should.

wesleytjuh schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:40:
Ik heb zelf een HD6990 3 of 4 jaar geleden alweer gekocht met als hoofddoel te minen. Dat was nog ver in het begin toen nog vrijwel niemand van bitcoin gehoord had. Die heeft zo'n jaar 24/7 staan draaien en daarna nog 6 maanden staan draaien op litecoins. Inmiddels zit ie in mijn hoofdcomputer en gebruik ik hem nog dagelijks om te gamen. Niks mis mee :).
Sterker nog, het zou me niks verbazen als videokaarten die gebruikt worden om te minen beter "slijten" dan videokaarten die worden gebruikt om af en toe flink te belasten tijdens te gamen. Zolang de koeling op orde is de temperatuur een beetje binnen de perken blijft is 24/7 op stabiele temperatuur draaien véél beter voor een GPU dan continu opwarmen en afkoelen.
Dan ben jij ongetwijfeld wel "binnen" :) Netjes man!

Ik heb gister een 280x besteld bij Eva32, lijkt mij niks mis mee, zeker niet omdat ze refurbished zijn. De man heeft ook >100 positieve reviews op z'n naam staan. Lijkt mij een no-brainer.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el Ricardo
Dennahz schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:09:
[...]

Dan ben jij ongetwijfeld wel "binnen" :) Netjes man!

Ik heb gister een 280x besteld bij Eva32, lijkt mij niks mis mee, zeker niet omdat ze refurbished zijn. De man heeft ook >100 positieve reviews op z'n naam staan. Lijkt mij een no-brainer.
Oke, ik denk dat ik er ook maar één ga bestellen. Het is namelijk wel erg aantrekkelijk. Mag ik vragen welke voeding jij heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Mogelijk zijn wenslijstje.

gallery: Dennahz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

el Ricardo schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:16:
[...]

Oke, ik denk dat ik er ook maar één ga bestellen. Het is namelijk wel erg aantrekkelijk. Mag ik vragen welke voeding jij heb?
Ik heb nog geen voeding, maar ga deze knaap bestellen: pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular . 450W dus.
^^

[ Voor 20% gewijzigd door Dennahz op 18-02-2015 13:40 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:50
klein vraagje.. hoe zit het kwa geluidsproductie ?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacked1
  • Laatst online: 24-07 01:40
Ik had een refurbished kaart van hem gekocht echter die was niet jovel. Die is nu al 4 weken naar de RMA. Aangezien de vele positieve reacties denk ik dat ik gewoon pech had bij mijn kaart.

i5 4690k @ 4,5Ghz - Corsair h110 | Ballistix Sport 8GB @ 2133Mhz 1-10-11-11-26-128 | Sapphire r9 290 tri-x @ 1100/1400 | MSI Z87-G45 Gaming | CM V750 | NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el Ricardo
Dennahz schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:19:
[...]

Ik heb nog geen voeding, maar ga deze knaap bestellen: pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular . 450W dus.

[...]

^^
Oke, ja ik neem ook een 450W voeding. Ik neem alleen de Seasonic S12G, wanneer ben je van plan te gaan bestellen?
Wacked1 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:06:
Ik had een refurbished kaart van hem gekocht echter die was niet jovel. Die is nu al 4 weken naar de RMA. Aangezien de vele positieve reacties denk ik dat ik gewoon pech had bij mijn kaart.
Dit soort berichten is juist hetgeen wat angstaanjagend is voor mij. I guess there's only one way to find it out though,.

[ Voor 32% gewijzigd door el Ricardo op 18-02-2015 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:41

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Die verhalen lees je net zo vaak icm nieuw gekochte kaarten, dus dat is een bepaald uitval percentage, bij 100 kaarten verkocht dus dat aantal gemiddeld. Must be karma then.. :D

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

el Ricardo schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 18:58:
[...]

Oke, ja ik neem ook een 450W voeding. Ik neem alleen de Seasonic S12G, wanneer ben je van plan te gaan bestellen?
Vanavond :)

Twitter

• el Ricardo
Wacked1 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:06:
Krijg je een nieuwe ?
Oke, laat me even weten als je alles in elkaar heb gezet of je tevreden bent over de kaart. Ik ga de mijne pas over twee weken bestellen.

[ Voor 37% gewijzigd door el Ricardo op 19-02-2015 19:06 ]

• Dennahz

Dennahz

FYI, de kaart van Eva32 is binnen. Heb hem nog niet ingebouwd, maar de eerste indruk is top.

GPU
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Uc3oiNYWclp6OiNbE7Asy2At/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pi1LrDbsLm9adrxRE4JJv8Uh/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FjV61XB0ARjDjWUf58RbTFJO/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Oum4fSrahU9HKf2S3GSv8bNO/thumb.jpg

Wat mij betreft een dikke aanrader, ziet er gewoon als nieuw uit met plastic en al eromheen :)

Twitter

• Wacked1
  • Laatst online: 24-07 01:40
Ik heb bericht gehad van Alternate. Vijf weken later is nu een nieuwe of refurbished kaart richting Nederland aan het reizen. Ik hoop hem toch volgende week wel binnen te hebben. PC bouwen en vervolgens 6 weken niet kunnen gamen is wel balen. Maarjah Shit happens.

Hopen op een nieuwe in ieder geval!

i5 4690k @ 4,5Ghz - Corsair h110 | Ballistix Sport 8GB @ 2133Mhz 1-10-11-11-26-128 | Sapphire r9 290 tri-x @ 1100/1400 | MSI Z87-G45 Gaming | CM V750 | NZXT S340

• maus3142
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 17:17
Thomg schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:05:
[...]

Als ex-miner wil ik daar eigenlijk geen advies over geven ( afgezien dat ik ze al verkocht heb ), ik wordt er alleen niet vrolijk van als miners gezien worden als grut die de videokaarten helemaal kapot overklokken en de graf in werken.
Bevrijd ons van de graka's killers miners(of niet) :)

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-09 13:58
Gewoon saphire nemen top kaart.

Mvg plexter

• el Ricardo
Dennahz schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:47:
FYI, de kaart van Eva32 is binnen. Heb hem nog niet ingebouwd, maar de eerste indruk is top.

GPU
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Wat mij betreft een dikke aanrader, ziet er gewoon als nieuw uit met plastic en al eromheen :)
Top, thanks for the info!
Wacked1 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:34:
Ik heb bericht gehad van Alternate. Vijf weken later is nu een nieuwe of refurbished kaart richting Nederland aan het reizen. Ik hoop hem toch volgende week wel binnen te hebben. PC bouwen en vervolgens 6 weken niet kunnen gamen is wel balen. Maarjah Shit happens.

Hopen op een nieuwe in ieder geval!
Zeker pech hebben man, hoop voor je dat je hem asap heb. Moeten 6 zware weken geweest zijn voor je.. XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

maus3142 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 19:35:
[...]

Bevrijd ons van de graka's killers miners(of niet) :)
Ik snap hier niet helemaal wat je bedoelt :o
Pagina: 1