Grote adwords campagne opzetten maar wat is slim qua opzet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NECAnGeL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 07:29
Beste lezer,

Ik wil voor een project van mij een nieuwe adwords campagne opzetten om te beginnen voor alleen het zoekwnetwerk met een dagbudget van €25,-.

Nu zit ik met het volgende ik heb +- 30 thema's op mijn website en wil deze allemaal via adwords promoten.
In totaal verwacht ik in de toekomst 10.000den zoekwoorden te gaan gebruiken en enorm veel verschillende advertenties.
Ik zal op breed, zinsdeel en exact gaan inzetten en natuurlijk ook zoekwoorden uitsluiten en optimaliseren.
Daarnaast werk ik met adwords editor voor een sneller beheer.

Nu kan ik 4 dingen doen en hoor graag wat jullie zouden doen.

1.
- Ik maak 1 campagne met 1 budget
- In die campagne maak ik voor elke thema een advertentie groep
- Hierin zet ik zoekwoorden gecombineerd met breed, zinsdeel en exact

2.
- Ik maak 1 campagne met 1 budget
- In die campagne maak ik voor breed, zinsdeel en exact een eigen advertentie groep per thema.
- Dan krijg je dus per thema 3 advertentie groepen

3.
- Ik maak voor elk thema een eigen campagne waardoor het budget zal splitsen
- in die campagne maak ik weer verschillende advertentie groepen voor breed, zinsdeel en exact
- nadeel is dat je natuurlijk een kleiner dag budget hebt omdat je dat moet gaan verdelen over de rest.

4.
- Ik maak voor elke thema maar dan ook nog breed, zinsdeel en exact een aparte campagne groep waardoor het budget tevens zal splitsen
Dan krijg je bijvoorbeeld zo de campagnes:
thema 1 breed
thema 1 zinsdeel
thema 1 exact
thema 2 breed
thema 2 zinsdeel
thema 2 exact
- Dit is natuurlijk wel enorm lastig bij te houden.

Mijn vraag is dus wat jullie zouden doen zelf zit ik te denken aan optie 2 wat misschien het beste te controleren is. Maar ja weet dan niet of de klik prijs enorm zal zijn de thema's zijn er best wel wat.
Wel zal ik nog met de urls gaan experimenteren kijken naar welke pagina's deze het beste converteren.

https://www.rbwebpromotions.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haskebrukx
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik zou voor optie 3 gaan. Met voor elk thema een campagne kun je de prestaties per thema het best in de gaten houden. Budget kun je per campagne instellen, maar je kan ook gewoon een gedeeld budget instellen. Eigenlijk is budget limiteren sowieso niet aan te raden, liever een lagere CPC instellen en dan voor dezelfde kosten meer kliks ontvangen. Budget dus alleen maar tegen het gevaar van onverwacht hoge kosten. Tenslotte lijkt breed + zinsdeel + exact me wat overkill. Met aangepast breed en eventueel exact erbij heb je ook alle controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 15:31
het budget lijkt mij ook ietwat karig als je uit gaat van 30 thema's 10.000en zoekwoorden
ik weet niet wat je markt is, maar met zoveel zoekwoorden bepaald de concurrentie uiteindelijk hoe relevant ze zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:43
Zou het wat langzamer opbouwen, steeds verder uitbreiden, zorgen dat je wat rendement haalt en daarmee zorgen dat je wat meer te besteden hebt. 25 euro/dag is voor adwords niet echt veel, zeker niet in de huidige markt waarin een hoop amateurtjes zomaar wat doen en daardoor de klikbudgetten gigantisch omhoog trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien nog van toepassing:

Ik zou zeker ook voor optie 3 gaan, 1-2 zijn moeilijk hanteerbaar gezien er bepaalde instellingen (targetingopties, etc.) maar per campagne instelbaar zijn en je ze dus voor alle thema's zou moeten gelijktrekken, wat mogelijk niet optimaal is. 4 is dan weer wat overkill, zal moeilijk te optimaliseren zijn. En zoals reeds aangegeven is je nadeel van optie 3 te omzeilen door een gedeeld budget te gebruiken.

Nog 2 kleine puntjes:

1. Budget: Optimaal spendeer je in het begin van je campagne veel budget om dan geleidelijk aan te optimaliseren adh. van wat werkt en niet werkt. Dat betekent dat je campagne initieel veel zal kosten terwijl je informatie verzamelt om na verloop van tijd alsmaar efficiënter te worden. Hierop verder bouwend zal je initieel vooral brede zoekwoorden (of modified broad) hebben, terwijl je bij het verzamelen van data alsmaar meer exacte termen zal invoegen, en op termijn zelfs die brede kan uitzetten.

1b. Zinsdeel zoektermen zijn niet erg efficiënt, gebruik misschien beter modified broad termen.

2. Je 25 euro per dag is inderdaad misschien wat weinig om zoveel thema's te behandelen. Ik zou opteren om eerst te gaan voor één of meerdere thema's waarvan je denkt dat ze het meest succesvol zullen zijn, zorgen dat deze opbrengen met je 25 euro/dag en dan deze opbrengst verder te investeren in andere thema's.