Hallo Tweakers,
Momenteel ben ik mijzelf aan het oriënteren voor een nieuwe videokaart.
In mijn pc zit momenteel een AMD radeon 7870 een redelijk oud beestje. Ik zit er dus over na te denken deze te gaan upgraden. Aangezien ik geen die hard gamer ben, ben ik niet van plan extreem veel uit te geven maar wil toch een redelijke videokaart in bezit hebben.
Mijn vraag dan ook zoals omgeschreven in de titel, is het upgraden van een hd 7870 naar een gtx 960 het waard? En zo ja welke van de varianten zou ik het beste kunnen aanschaffen?
Misschien ook handig om te weten, mijn overige gegevens van mijn pc:
i7 intel core 3770
8 gig geheugen ddr3
500 watt voeding
SSD 120 gig
1 tb normale hardeschijf
Windows 8.1 64 bits
Game zelf in 1080p en vind ik prima, hogere resolutie voor mij niet noodzakelijk.
Voeding 500 watt, geen idee welk merk etc zie bijgevoegde foto:

Alvast bedankt voor jullie eventuele aanbevelingen.
Momenteel ben ik mijzelf aan het oriënteren voor een nieuwe videokaart.
In mijn pc zit momenteel een AMD radeon 7870 een redelijk oud beestje. Ik zit er dus over na te denken deze te gaan upgraden. Aangezien ik geen die hard gamer ben, ben ik niet van plan extreem veel uit te geven maar wil toch een redelijke videokaart in bezit hebben.
Mijn vraag dan ook zoals omgeschreven in de titel, is het upgraden van een hd 7870 naar een gtx 960 het waard? En zo ja welke van de varianten zou ik het beste kunnen aanschaffen?
Misschien ook handig om te weten, mijn overige gegevens van mijn pc:
i7 intel core 3770
8 gig geheugen ddr3
500 watt voeding
SSD 120 gig
1 tb normale hardeschijf
Windows 8.1 64 bits
Game zelf in 1080p en vind ik prima, hogere resolutie voor mij niet noodzakelijk.
Voeding 500 watt, geen idee welk merk etc zie bijgevoegde foto:

Alvast bedankt voor jullie eventuele aanbevelingen.
[ Voor 23% gewijzigd door Looney1984 op 17-02-2015 22:59 ]