Pushbullet laat Android-gebruikers via pc antwoorden op What

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodanford
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09 07:16
vanaf de pc en de Mac
Hier wordt natuurlijk bedoeld "vanaf Windows en OSX". De app zal gemaakt zijn voor de besturingssystemen, niet voor het merk van de pc-bouwer. Want, ja; ook Apple maakt pc's. Een "Mac" is een personal computer.

Firefox · Kubuntu · LibreOffice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
'pc' en 'Mac' begrijpt toch ieder mens?...
Als ik tegen mijn pa 'Mac' roep begrijpt hij dat, als ik 'OSX' roep heeft hij geen idee waar ik het over heb...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 19:57
Ik snap je punt, maar vind het hier wel kunnen; we verwijzen overigens vaker zo naar versies voor Windows en Mac OS X.

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodanford
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09 07:16
RGAT schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:40:
'pc' en 'Mac' begrijpt toch ieder mens?...
Zeker, maar het slaat nergens op. Je gaat toch ook niet zeggen dat een fietswinkel fietsen en Sparta's verkoopt als iemand je vraagt of je daar zowel twee- als driewielers kunt krijgen.
RGAT schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:40:
Als ik tegen mijn pa 'Mac' roep begrijpt hij dat, als ik 'OSX' roep heeft hij geen idee waar ik het over heb...
Dit is Tweakers, geen website voor digibeten. Het hele artikel zal voor je pa Chinees zijn, waarschijnlijk zelfs het gros van de artikelen.

Los van of je nu wel of geen onderscheid wil maken op het niveau van digibeten, is het onderscheid dat hier gemaakt wordt ook nog eens gewoon fout. Apps worden aangepast aan het besturingssysteem en in het verlengde daarvan andere software, niet aan de fabrikant/samensteller van de pc. Ik kan een Linuxdistro op een Mac hebben draaien, of op welke pc dan ook, en Pushbullet zal dan (native) toch niet werken.

Firefox · Kubuntu · LibreOffice