[Sport] Europese Spelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Ik hoorde vandaag voor het eerst over de "Europese Spelen", als Europese 'variant' op de Olympische Spelen, vergelijkbaar met de Pan American Games, de Asian Games en de African Games.

Nou weet ik weinig van die Spelen op de andere continenten, maar volgens mij is de kalender van de meeste sporters druk genoeg. Zo kan ik me niet voorstellen dat (Eurepese) Hockeyers, Zwemmers of Atletiekers zitten te wachten op nóg een groot evenement. Wat ik begreep van het interview, is dat 'ze' zich hiervan bewust zijn, en zich dus juist wilden richten op de sporten die nog niet zo'n volle kalender hebben. Als ik dan op de wiki kijk, dan lees ik dat ze zich eigenlijk wilden richten op de Olympische Sporten, maar dat alle atletiek-onderdelen zijn vervangen door één onderdeel (correct?), dat het voetbal wordt vertegenwoordigd door de beach-voetballers en dat basketbal is vervangen door een light 3x3-variant. Terecht, zou ik zeggen, maar alle andere sporten? Waarom zouden die wel zin hebben in een Europese variant van de Olympische Spelen. En zit het publiek daarop te wachten? En welke onderdelen zouden eventueel leuk zijn om wél op zo'n evenement toe te laten?

Het eerste evenement vind in juni 2015 plaats in Baku (of all places 8)7 ), naar horen zeggen voor 8mld. De volgende editie zou eventueel door Nederland georganiseerd moeten worden, maar dan voor een heel ander bedrag (100-150mln). Wat vinden 'we' hiervan? En kijken jullie uit naar dit evenement?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:24
Je hebt ook het interview op BNR/Radio 1 (weet even niet welke) gehoord? Tsja, aan de ene kant leuk initiatief, aan de andere kant is het weer een sportevenement.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Señor Sjon schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:14:
Je hebt ook het interview op BNR/Radio 1 (weet even niet welke) gehoord? Tsja, aan de ene kant leuk initiatief, aan de andere kant is het weer een sportevenement.
Op BNR idd :P .

Tja, ik zou het leuk vinden als er vooral 'alternatieve' sporten aanwezig zouden zijn. Sporten die anders niet zoveel aandacht krijgen omdat ze niet Olympisch zijn. Nóg een hockey-, volleybal-, judo- of zwemtoernooi zit ik niet echt op te wachten... Het beachvoetbal is een leuke touch, en zo zullen er vast nog meer sporten zijn. Squash, korfbal / netball, floorball / unihockey, darts (:P), frisbee, etc.

[ Voor 11% gewijzigd door naitsoezn op 18-02-2015 09:23 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 14:46
Vind het zelf wel leuk concept. Beter dan voetbal toernooi 84 waarbij de "fans" de hele stad kunnen slopen en dan huilen dat het de schuld van de politie is.

En inderdaad, wat Naitsoezn al zegt, geef mij maar de wat alternatievere sporten. Daarom blijf ik de Highland Games ook awesome vinden :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Spelen voor alternatieve sporten zijn er al: de World Games. Alleen blijft dat altijd een ver van je bed show met nul komma nul publiciteit hier, dat zou bij deze Europese Spelen heel wat meer zijn.
Uiteraard was er al jaren geleden aangekondigd dat dit plaats zou vinden en was er in eerste instantie eigenlijk wel enthousiast over. Nu het wat dichterbij komt en wat ik van de week las, dat er bij bijv. badminton geen punten voor olympische kwalificatie verdiend kunnen worden en atletiek traditioneel het EK heeft begin je je steeds meer de meerwaarde over een gewoon EK af te vragen. Bij de Universiade kunnen jongere atleten al ervaring opdoen met dit soort van multi-sport evenementen, waar in principe ook de meerwaarde van een evenement als dit voor Europese atleten ligt: een kans om ervaring op te doen bij grote multi-sport evenementen een jaar voor de echte Spelen (en voor de wereldwijd kanslozen een kans op een medaille).

Bij het badminton was er blijkbaar een rel in het Franse team voorafgaand aan de EK voor landen afgelopen week. De bond wil dat de spelers meedoen aan die Europese Spelen maar de spelers zelf en coaches vinden het niet passen in het OS kwalificatie traject om de bovengenoemde reden van geen kwalificatie punten. Volgens mij werd er gedreigd met een boycot van dat landen EK waarmee ze eigenlijk alleen zichzelf kunnen beschadigen gezien de makkelijke punten die het oplevert, al valt het nog niet binnen de OS kwalficatie periode. Uiteindelijk speelden ze toch maar zonder coaches die door de bond geschorst werden een dag voor het begon :P ...

Maar van wat ik gelezen had zijn er genoeg sporten die er wel een olympisch kwalificatie moment aan koppelen ...

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 20-02-2015 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

De europese spelen, een geniaal sportevenement dat de solidariteit tussen de europese burgers vergroot doordat we ons allen europeaan voelen als we met z'n allen gezellig voor de buis naar de Spelen zitten te kijken. Kan het nog mooier? Beter voor de gezondheid zou het zijn als we met z'n allen ook zouden meedoen, in plaats van als een stel lamzakken voor de buis te zitten, glaasje cola in de ene hand, zakje chips in de andere. Ik zou zelf ook wel mee willen doen en een athleet willen worden, mijn voorkeur ligt dan bij extreem strijken maar als dat niet mogelijk is ga ik wel voor brandnetel eten.

http://nos.nl/artikel/204...n-in-europese-spelen.html

"We zijn er zeker van dat de Europese Spelen in Bakoe het ideale platform zullen zijn om de sportieve, sociale en economische voordelen van dit nieuwe evenement te tonen."

Europa is een vredelievend en verlicht eilandje in een donkere wereld, en hopelijk kunnen we met dit evenement het europese licht op de rest van de wereld laten stralen opdat hongersnood, oorlog en ziekte zoveel mogelijk verdwijnen. Ik zeg dan ook volmondig " :Y " tegen dit fantastische evenement.

de Europese Spelen, die deze week in Bakoe (Azerbeidzjan) voor het eerst in de geschiedenis op het programma staan.

Maar dan hopelijk wel met een betere organisatie dan de FIFA... :)

[ Voor 6% gewijzigd door Salvatron op 11-06-2015 03:17 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nederland heeft de inschrijving alweer teruggegeven, de overheid wil niet een kleine 60 miljoen bijpinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-07 14:10
Vond het overigens wel enigszins vreemd dat de NOC*NSF eerst ja zegt tegen het organiseren van de Europese Spelen en pas daarna met de overheid gaat praten over de financiering. Die steun zou je al op voorhand willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:25
@Salvatron: briljante tekst :w

De Europese Spelen? Tja, hoeveel woorden moet je daaraan vuil maken. Poging numero zoveel om op een kunstmatige manier een Europese eenheid te suggereren.

De eerste editie is in Bakoe 8)7 . Dat is niet een beetje in Azië, dat is diep in Azië. Is Turkije al twijfelachtig als Europees land, Bakoe ligt nog eens 2.000km oostelijker dan Istanboel. Bakoe ligt dichter bij China dan bij Amsterdam 7(8)7 .

En waarom kunnen we niets zien op televisie? Omdat niemand de rechten wilde _O- .

Ja, dit gaat een groot succes worden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:34:
@Salvatron: briljante tekst :w

De Europese Spelen? Tja, hoeveel woorden moet je daaraan vuil maken. Poging numero zoveel om op een kunstmatige manier een Europese eenheid te suggereren.

De eerste editie is in Bakoe 8)7 . Dat is niet een beetje in Azië, dat is diep in Azië. Is Turkije al twijfelachtig als Europees land, Bakoe ligt nog eens 2.000km oostelijker dan Istanboel. Bakoe ligt dichter bij China dan bij Amsterdam 7(8)7 .

En waarom kunnen we niets zien op televisie? Omdat niemand de rechten wilde _O- .

Ja, dit gaat een groot succes worden.
Volgens jou ligt het ver in Azie maar het hoort toch echt bij Europa. Wel is het zo'n beetje het uiterste puntje.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fc/Map_of_Europe_%28political%29.png/1280px-Map_of_Europe_%28political%29.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:25
Ernemmer schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:39:
[...]

Volgens jou ligt het ver in Azie maar het hoort toch echt bij Europa. Wel is het zo'n beetje het uiterste puntje.

[afbeelding]
Hey inderdaad. Dat wist ik niet, dank je.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nou het is inmiddels voorbij en ik heb er welgeteld niks van meegekregen. Was het wel op TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Nope, maar deels ook omdat het midden in de opstart van een sportzomer zat vermoed ik.
WK Vrouwenvoetbal, start van de Tour, NK wielrennen man/vrouw, beachvoetbal...., zie daar maar is tussen te komen als niet serieus te nemen sportevenement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:24

Fiber

Beaches are for storming.

Dan heb je niet goed opgelet. Bij de diverse sportjournaals en Studio Sport uitzendingen was er wel degelijk aandacht voor. Maar niet zo massaal als bij een Olympische Spelen natuurlijk. Dit evenement moet gewoon nog wat groeien, dan kan het best mooi worden volgende keren. Het was eigenlijk al mooi, vooral voor de sporters zelf, maar wij hebben er inderdaad nog niet heel veel van meegekregen. Komt ook omdat nog lang niet alle bonden goed meewerken. Als dit evenement voor atletiek en zwemmen etc. een EK status krijgt heb je al veel meer uitstraling denk ik.

Uiteindelijk moet dit evenement net zo groot worden als de Asian Games natuurlijk.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb het meer over live uitzendingen. Heb er ook niet actief naar gezocht, maar normaal gesproken kom je het wel bij de NPO of Eurosport tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Geen idee, kan ook nog zijn dat de rechten bij Sport 1, of Fox Sport of zo lagen, en die heb ik niet. En ik heb wel Eurosport, maar geen Eurosport 2, dus ook dat kan nog. Maar als gezegd, het evenement moet nog groeien, al schijnt alles op de locatie wel top geregeld geweest te zijn.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Sport 1 had ze in in ieder geval niet en ES2 ook niet. Blijft misschien Fox over. Maar voor iets waar een miljard of 4 ingepompt is, hadden ze dit wel beter moeten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik had er ook wel meer van willen zien, dat wel. Hoeft niet eens per se live, maar een ES journaal van een uurtje met alle relevante samenvattingen had ik zeker wel naar gekeken...

Helaas, hopelijk over vier jaar beter. Jammer dat ze voorlopig niet naar Nederland komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik meen me nog vaag te herinneren dat ik ergens had gelezen dat iemand een of andere medaille had gewonnen.

Volgens alexbl69 zou het niet op tv zijn geweest omdat niemand de rechten wilde hebben, ik heb deze uitspraak zelf echter niet geverifieerd.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Pagina: 1