LG 55UB830V of Samsung UE55H6400

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:43
Hoi!

Ik ben in het bezit van een Samsung UE48H6200, maar ik zou graag een slag groter willen qua televisie. Over mijn huidige televisie ben ik qua beeld erg tevreden. Toch ben ik mij nu aan het oriënteren naar een 55 inch model. Alleen de keuze is moeilijk op dit moment: Wel 4K of niet 4K. Ik kan in Duitsland de UE55H6400 (H6470) ophalen voor 799 euro. Deze heeft geen 4K. Of ik neem de LG 55UB830V met 4K. Alleen lees ik veel minder goede verhalen over de LG. Toch lijkt mij 4K juist heel aantrekkelijk. Zeker met de cashback actie (nu 850 euro).

Wat is de beste optie? Ik heb een PS3 en speel af en toe GTA V en FIFIA. Ga ik het verschil merken tussen de LG en Samsung qua input lag? Het smart gedeelte interesseert mij niet zoveel aangezien ik wel een Apple TV tot mijn beschikking heb.

Of zijn er nog punten die ik nog meer over het hoofd heb gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-10 11:20
Heb je deze review gelezen? DigitalVersus Review LG 49UB830V

Ik ben niet onder de indruk van deze tv. Maar wat mag je verwachten voor een budget UHD-tv?
Lastly, the input lag comes in at 70 ms in game mode—that's a four frame delay, which is too much for a demanding gamer. Just moving your character around in games like GTA and Assassin's Creed gives a displeasing sense of inertia.
Ik ben zelf geen gamer maar zelf ik weet dat 70ms veel te traag is. En wordt met bovenstaande quote nogeens bevestigd.

Dit is wat DigitalVersus zegt over de Samsung UE48H6400 en gaming:
The H6400 is, unfortunately, not the best screen for gaming. There are a few more-suitable competitors if this is what you're looking for. As usual, Samsung's "Game" mode is difficult to find. To turn it on, you'll need to go into "Setup", then "General". And, unlike Sony and Panasonic, who offer a game mode with faithful colours, Samsung's is limited to standard mode, so colours are too bright. Again, just like the F6400, the H6400 suffers from an input lag of 42 ms, which is too high for any die-hard gamers. For anyone else, the lag isn't really noticeable.
Ook bij de 50"+ modellen wordt de H6400 als beste tv aangemerkt.

[ Voor 40% gewijzigd door ariekanari op 17-02-2015 22:14 . Reden: +H64xx ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Goede info! Thanks. Ik ben inderdaad geen die-hard gamer. Dus ik neig naar de Samsung. 4K lijkt me erg mooi, maar ik ben bang dat de LG enorm tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-10 14:59
Wel of geen 4K is denk ik met name afhankelijk van je kijkafstand. Wanneer deze te groot is voegt 4K weinig toe.

• MartijnMartijn
Mijn afstand is relatief klein voor een 55 inch'er, dus het voegt wel degelijk wat toe, maar ik ben bang dat het beeld niet mooi wordt wanneer ik ga gamen, en dat maakt mij aan het twijfelen.

Ik kijk ook naar het instapmodel van Samsung, maar die komt ook nergens echt enorm goed uit de verf.

[ Voor 21% gewijzigd door MartijnMartijn op 19-02-2015 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-10 21:38
martijnmartijn schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:52:
Mijn afstand is relatief klein voor een 55 inch'er, dus het voegt wel degelijk wat toe, maar ik ben bang dat het beeld niet mooi wordt wanneer ik ga gamen, en dat maakt mij aan het twijfelen.

Ik kijk ook naar het instapmodel van Samsung, maar die komt ook nergens echt enorm goed uit de verf.
Je moet echt heel dicht op je TV zitten om het verschil te kunnen zien tussen UHD en fullHD (rond de 2m). Daarnaast hebben alle instapmodellen UHD vrij matige beeldkwaliteit. Enige uitzondering hierop is de Panasonic AX630, die het dan weer zonder H.265 decoder moet stellen (met andere woorden, voor het afspelen van UHD content heb je een externe mediaspeler nodig die dit wel ondersteund).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Bedankt voor alle feedback. Het is uiteindelijk de UE55H6400 geworden.
Pagina: 1