Probleem met Philips BDM4065UC

Pagina: 1
Acties:

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-03 21:45
Beste Tweakers en medebezitters van deze monitor.

Ik schrijf dan wel probleem, maar het is meer een ongemak. De monitor is aangesloten met DisplayPort 1.2 op de monitor. De videokaart betreft een Radeon R7 250 Silent. Wanneer ik de monitor uitschakel, en dan bv een half uurtje later weer aanschakel, dan staan alle geopende vensters links bovenin.

De vensters zijn dan ook allemaal even groot en liggen allemaal over elkaar heen. Aangezien ik de vensters normaal gesproken wat groter heb staan worden die dus verkleind en naar links boven verplaatst. Als ik dan die applicaties (bv Outlook of Chrome) sluit, en weer opnieuw open, dan staan ze terug op hun originele plek in hun originele grootte.

Ik vind dat vervelend, maar kan niet ontdekken waar het aan ligt. Ik heb de driver geinstalleerd, en de monitor wordt correct herkend. Wat er dan bij komt is dat heel soms (ik kan niet aangeven hoe vaak, want het is onregelmatig), staan ineens ook alle icoontjes die ik op mn bureaublad heb links van het scherm onder elkaar.

Dit terwijl ik meerdere icoontjes op andere locaties heb staan, en ook in een andere volgorde. Soms doet ie dit wel, en soms doet ie dit niet. Ook hiervan kan ik niet achterhalen waar het aan ligt.

Ik weet dat er meerdere mensen zijn met deze monitor. Herkennen die dit en zo ja, wat hebben jullie er aan gedaan?

Och ja, je moet toch wat he.

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:56
Dat met de vensters heb ik ook.
Je zet een venster op de juiste plaats neer. Monitor uit.
Later weer aan en het staat allemaal links boven.

Ook nog geen idee waar dit doorkomt.

Heb meerdere systemen aangesloten staan op dit scherm.
"Probleem" doet zich bij alle systemen en aansluitingen voor (HDMI en DP).

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 15:05
Ik heb dit probleem ook. Alleen heb ik een andere monitor. Denk dus niet dat het specifiek aan de monitor ligt.

[ Voor 14% gewijzigd door paragon op 18-02-2015 15:45 ]

• Just_A_User
Ron555 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:30:
Dat met de vensters heb ik ook.
Je zet een venster op de juiste plaats neer. Monitor uit.
Later weer aan en het staat allemaal links boven.

Ook nog geen idee waar dit doorkomt.

Heb meerdere systemen aangesloten staan op dit scherm.
"Probleem" doet zich bij alle systemen en aansluitingen voor (HDMI en DP).
Hmm, hoopte dat iemand al had gevonden hoe of wat. Maar schijnbaar gebeurd het ook met een andere monitor, dus misschien is het een Windows issue? Aparte is wel dat ik dat issue voor ik deze monitor had niet had.

Maar...toen had ik ook nog een Nvidia kaartje. Ron555, heb jij toevallig ook een Radeon kaart? Ik draai zelf Windows 8. Paragon zegt het nl ook te hebben en die lijkt ook met een Radeon kaart te draaien.

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:56
Ik heb het tot nu toe met al mijn systemen op deze monitor.
In het verleden nooit geen last mee gehad.(Dell U2410)
Maar dat zegt weinig wat daar had ik alles altijd fullscreen.

Ik gebruik alleen de onboard "kaarten".
(NUC i5 en 2x Asus H87-Pro: 1x i3 en 1x i5)
Windows 7

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:46

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Hier (http://superuser.com/ques...-channel-is-turned-off-sw) wordt gesproken over registry keys en wordt verwezen naar nog andere oplossingen

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-03 22:33

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik heb even geen quote, maar dit schijnt een al langer voorkomend issue met displaypoort te zijn. Een van de "oplossingen" is de sleep-mode uit te zetten. Je kan hem voor de lol tijdelijk aansluiten op HDMI en kijken of dat iets verandert. Welke Windows versie gebruik je? Ik heb hier met 8.1 geen problemen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Just_A_User
Milmoor schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:04:
Ik heb even geen quote, maar dit schijnt een al langer voorkomend issue met displaypoort te zijn. Een van de "oplossingen" is de sleep-mode uit te zetten. Je kan hem voor de lol tijdelijk aansluiten op HDMI en kijken of dat iets verandert. Welke Windows versie gebruik je? Ik heb hier met 8.1 geen problemen.
Welke sleepmode? Die van Windows of van de monitor zelf? Of vraag ik nu iets doms? Ik gebruik Windows 8, dus ik heb niet de update naar 8.1 gedaan.

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-03 22:33

Milmoor

Footsteps and pictures.

In Windows, bij power options. Ik heb er bij 8.1 trouwens geen last van. Maar ik weet niet of dat door deze update komt. 8.1 is trouwens zowiezo handiger, o.a. voor hoog DPI schermen. Hij is nog gratis ook, dus ik zou updaten.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Pagina: 1