Toon posts:

2X GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING of Sapphire R9 290 4GB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit erg te twijvelen over de videokaart.
Ik dacht, misschien is het handig om 2X GeForce GTX 750 Ti 2GB te kopen inplaats van 1X Sapphire R9 290 4GB.

Wat ik me dus afvraag is: wat is beter, 2X de GeForce GTX 750 Ti 2GB of 1X de Sapphire R9 290 4GB.

Laat het me weten.

Groetjes Mees :P

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
1X Sapphire R9 290 is een stuk sneller

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) :X.

Move naar CAA.

Verder is dat natuurlijk totaal geen vergelijk. 750ti's koop je niet om in SLI te draaien, die worden weggeblazen door 1 290...

Eén en ander had je natuurlijk makkelijk uit kunnen zoeken btw.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-02 22:00
De 750Ti's kunnen niet eens in sli

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-02 21:38
ik zou voor de 290 gaan aangezien sli moederborden vaak duurder zijn en het feit dat 750ti's niet in sli kunnen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hartelijk bedankt voor het advies.
Ik weet nu welke ik moet gaan kopen.

Bedankt! ;) ;) ;)

Groetjes Mees

• storm229
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-02 09:33
ik weet niet of dit relevant voor jou is, maar de sapphire r9 290 maakt wel erg veel geluid.
ik heb hier zelf last van tijdens het spelen van bijvoorbeeld far cry 4. Met de performance is niks maar het lijkt net een stofzuiger die aanstaat. Ik zit nu als oplossing te kijken voor een headset die goed het geluid van de omgeving afsluit.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Mijn Asus is daar in tegenover weer redelijk stil in-game (bf3 en 4). Alleen heeft ie geen geheugenkoeling. Je kan via gputweak makkelijk het geheugen lager klokken aangezien je hier toch niks van gaat merken. (hoogstens 2fps ofzo). Daarnaast is ie lekker goedkoop!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:43
storm229 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 19:58:
ik weet niet of dit relevant voor jou is, maar de sapphire r9 290 maakt wel erg veel geluid.
ik heb hier zelf last van tijdens het spelen van bijvoorbeeld far cry 4. Met de performance is niks maar het lijkt net een stofzuiger die aanstaat. Ik zit nu als oplossing te kijken voor een headset die goed het geluid van de omgeving afsluit.
Welke Sapphire R9 290 heb je?De eerste uit die rij is een stofzuiger ja. De tweede is een heel stuk stiller, en de derde is voor mij idle onhoorbaar (2 van de 3 fans schakelen uit). Onder load hoor ik die wel, maar nog niet echt storend. De Tri-X en Vapor-X zijn wel langer dan 30cm, die kun je niet in elke behuizing kwijt.

Ik denk ook niet dat de Asus R9 290 DC2 stiller is dan de Sapphire als de fan curves hetzelfde zouden zijn. De Asus heeft een quiet en een performance BIOS, en dat quiet BIOS laat de temperatuur oplopen tot 94°. Mijn Sapphire Vapor-X heeft ook wel een "quiet" modus, maar die zet alleen 2 fans uit in idle waardoor die dan wel stil is (en warmer), maar onder load beperkt die de temperatuur tot 76°, dus logisch gezien draaien de fans dan harder dan de Asus. Als je de fan curve van een Sapphire zou aanpassen dat hogere temperaturen toelaat, wordt die vanzelf stiller. Ik vind niet dat je de ene kaart luid en de andere stil kan noemen als je ook niet vergelijkt bij welke temperaturen en fansnelheden dat is, en gelukkig kun je tegenwoordig die fansnelheden makkelijk zelf kiezen.

Asus R9 290 DC2 review: https://www.techpowerup.c...X_Direct_Cu_II_OC/28.html
Sapphire R9 290 Vapor-X OC review:
http://www.techpowerup.co...re/R9_290_Vapor-X/29.html

Ik vind het sowieso al een groot risico om een Asus R9 290 met die manke geheugenkoeling 94° warm te laten worden. Al klok je het geheugen een beetje terug, het PCB wordt toch warm door die core daar vlakbij, en je hebt geen idee hoe dat de temperatuur van het geheugen beïnvloedt, omdat er daar geen temperatuursensor zit.

Om een lang verhaal kort te maken, zolang je een model neemt met niet-reference koeler en dan wat speelt met de fan snelheid, kun je een R9 290 zo stil of luid maken als je wilt (binnen de thermische limieten van je kaart natuurlijk).
Pagina: 1