Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bereik WiFi-netwerk vergroten/netwerk uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

• Tomvanschayk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:03
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb sinds dit weekend een Tronsmart Orion Meta. Deze staat op de slaapkamer om daar tv te kijken. Echter houd de snelheid van het wifi-netwerk daar niet over. Mijn opstelling is als volgt:

Beneden aan de voorzijde van de woning staat de Ubee-router van Ziggo
Op de eerste verdieping aan de achterzijde van de woning staat de Tronsmart.

Op dit moment haal ik bij speedtesten tussen de 10 en 15 Mb/s. Dit is niet voldoende om onder andere HD-films te streamen via xbmc. Dit wil ik dus verbeteren. Ik heb zitten denken aan de volgende opties:

Kabel trekken: geen optie, gaat gebeuren als boven alles gestuct gaat worden zodat ik ze netjes in de muur kan verwerken

Range-extender: eenmaal geprobeerd voor in de tuin maar dit ging dusdanig ten koste van de snelheid dat het weinig toevoegde.

Nieuwe route: op dit moment de voorkeur. Word waarschijnlijk dan D-Link Dir-868L omdat deze relatief goedkoop is en ik hier goede reviews over gelezen heb.

Home plug: eventueel ook een optie alleen de vraag of het stabiel werkt hier in huis. Beetje een gok dus.

Graag zou ik jullie advies hierover wil horen :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Toch kabel trekken en accepteren todat je gaat stucken.

Maar slaapkamer heeft vaak wel een loze leiding of een telefoonlijn die je kan grbuiken om cat5 doorheen te trekken. of moca over coax

Iperf

• Tomvanschayk
Fish schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 18:54:
Toch kabel trekken en accepteren todat je gaat stucken.

Maar slaapkamer heeft vaak wel een loze leiding of een telefoonlijn die je kan grbuiken om cat5 doorheen te trekken. of moca over coax
Ik zou tijdelijk een niet-weggewerkte kabel best kunnen accepteren, vrouwlief echter totaal niet dus dat is echt geen optie.

Ik heb al een keer gezocht naar een loze leiding, echter heb ik deze niet kunnen vinden. Er loopt wel een lege leiding vanuit de meterkast naar boven alleen heb ik geen idee waar deze uit komt. Op geen enkele slaapkamer is namelijk een telefoonaansluiting ( te zien) en geen lege leidingen achter de wandcontactdozen

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Tomvanschayk schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 19:01:
[...]

Ik zou tijdelijk een niet-weggewerkte kabel best kunnen accepteren, vrouwlief echter totaal niet dus dat is echt geen optie.
Ah de WAF, Een doos nieuwe ballen kopen .. en voor jezelf opkomen
Ik heb al een keer gezocht naar een loze leiding, echter heb ik deze niet kunnen vinden. Er loopt wel een lege leiding vanuit de meterkast naar boven alleen heb ik geen idee waar deze uit komt. Op geen enkele slaapkamer is namelijk een telefoonaansluiting ( te zien) en geen lege leidingen achter de wandcontactdozen
zoek naar en bobbel op je behang/breuk in het stukwerk

Iperf

• Tomvanschayk
Fish schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 19:17:
[...]

Ah de WAF, Een doos nieuwe ballen kopen .. en voor jezelf opkomen

[...]

zoek naar en bobbel op je behang/breuk in het stukwerk
Haha dat valt mee, het valt meer onder de noemer rekening houden met elkaar. Ook haar wensen in het huis worden naar de prullenbak verwezen als we er niet over eens zijn.

Verder heb ik nergens behang of breuken in het stucwerk dus dat word lastig. Het zou zomaar kunnen dat de vorige bewoner bijvoorbeeld de telefoonaansluiting niet gebruikte, deze heeft weggehaald en afgesmeerd. Anders lijkt me dat deze op de ouderslaapkamer binnen komt (duidelijk veel groter dan de rest van de slaapkamer) en daar heb ik nog niks kunnen vinden

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:41
Een nieuwe router kopen heeft meestal geen zin. Vermogen is wettelijk gelimiteerd en vaak is je client de bottleneck qua snelheid. Ik zou powerline proberen (koop een setje bij de MediaMarkt, probleemloos ruilen binnen 14 dagen).

[ Voor 18% gewijzigd door MarcoC op 17-02-2015 19:30 ]

• Tomvanschayk
Dat zou ik eens kunnen proberen.

Andere router gaat totaal geen verschil opleveren? Kan me bijna niet voorstellen dat de D-Link Dir-868L dezelfde brakke verbinding en snelheid heeft als de Ubee-rommel van ziggo

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Gewoon even wachten todat je gaat stucken. ander geef je nu geld uit aan iets wat je morgen niet meet nodig hebt

Iperf

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 16:50
Gewoon een veer door de leiding drukken.
Dan hoor je die vanzelf wel ergens lopen. Op die manier kan je 'm vinden

Wel even met 2 personen zijn. 1 die de veer beweegt en 1 die hoort / zoekt.
Tomvanschayk schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 19:01:
[...]

...
Geven en nemen.. Ruilen / toegeven met iets zodat jullie beide tevreden zijn?

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• Tomvanschayk
Killerbert schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 19:55:
Gewoon een veer door de leiding drukken.
Dan hoor je die vanzelf wel ergens lopen. Op die manier kan je 'm vinden

Wel even met 2 personen zijn. 1 die de veer beweegt en 1 die hoort / zoekt.

[...]

Geven en nemen.. Ruilen / toegeven met iets zodat jullie beide tevreden zijn?
Ik denk dat ik daar maar eens mee begin, ik zou niet weten waar die lege leiding anders voor is.

Wat betreft het laatste, ik kies nu liever voor een alternatief voordat we allebei tegen iets aan zitten te kijken waar we onszelf ontzettend aan irriteren

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 16:50
De tijdelijke kabel schilderen / wegwerken in een gootje is misschien ook wel een optie.
Het eventuele gootje schilderen helpt ook

@ veer door de leiding
Deze optie kost moeite + frustratie . :Y)
Ik raad een ijzeren veer aan. Anders wordt het niks.

[ Voor 4% gewijzigd door Killerbert op 17-02-2015 20:24 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• Tomvanschayk
maar eens proberen dan. Mocht dat niks worden kan ik nog altijd verder kijken. Voor de duidelijkheid, ik hoef boven niet de maximale snelheid te halen, kunnen streamen is voldoende

• MarcoC
Tomvanschayk schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 19:48:
Dat zou ik eens kunnen proberen.

Andere router gaat totaal geen verschil opleveren? Kan me bijna niet voorstellen dat de D-Link Dir-868L dezelfde brakke verbinding en snelheid heeft als de Ubee-rommel van ziggo
Geen verschil inderdaad. Een paar jaar geleden had het misschien nog wel nut, maar anno 2015 is wifi op 2,4GHz wel uitontwikkeld. En zo brak is een Ubee van Ziggo niet. Misschien is de software niet zo handig, maar qua hardware is het best ok volgens mij.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

beter berek dan mijn tp-link iig

Iperf

Verwijderd

Waar komt je telefoonlijn het huis binnen? De meeste huizen hebben voorzieningen om die naar boven door te trekken. Bij ons kwam die in de woonkamer binnen en vanaf dat punt loopt ook een leiding naar de 1e verdieping. Nu ligt daar UTP en coax en het ISRA punt ligt netjes verpakt in de kruipruimte.

Ik heb nu dus op de begane grond de Ubee op 5GHz aan de voorkant van het huis, een oud AP op 2.4GHz achter in het huis en op de 1e verdieping een AP op 2.4 en 5GHz met ac-WiFi.

Die 2.4Ghz band heb ik overigens alleen voor oud spul, want die is hier heel druk bezet terwijl ik de enige ben op 5GHz.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2015 20:48 ]

• Tomvanschayk
De oude telefoonkabel komt binnen in de meterkast.

De aansluiting van Ziggo komt binnen in de woonkamer. Van daaruit is het makkelijk doorboren naar de meterkast. Vorige bewoner heeft al een kabel van de woonkamer naar de meterkast doorgetrokken. In de meterkast is een lege leiding naar boven. De hoop is dus dat die ergens in de slaapkamer uit komt.

• Tomvanschayk
MarcoC schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:33:
[...]

Geen verschil inderdaad. Een paar jaar geleden had het misschien nog wel nut, maar anno 2015 is wifi op 2,4GHz wel uitontwikkeld. En zo brak is een Ubee van Ziggo niet. Misschien is de software niet zo handig, maar qua hardware is het best ok volgens mij.
Hier werkt hij anders niet al te best. Wegvallende verbindingen en van de te halen 90 Mb/s kom ik amper boven de 35 Mb/s seconden uit (paar meter van de router af). Mijn oude router van Ziggo (volgens mij Cisco) deed het een stuk beter. Zo goed als geen wegvallende verbinding en van de destijds 50 Mb/s haalde ik op een paar meter van de router constant 48, 49 Mb/s (zelfs de installateur stond hiervan te kijken). Op de eerste verdieping nog steeds 30 Mb/s. En dit in een qua netwerken stuk drukker appartementencomplex. Vandaar dus de teleurstelling in de prestaties van de Ubee.

• MarcoC
Dit kan aan zoveel dingen liggen. Wellicht dat 40MHz aan stond bijvoorbeeld. Kan je inderdaad hoge snelheden halen, maar je bereik halveert wel en je verziekt het hele spectrum. Maar dat de Ubee's significant minder presteren wat betreft wifi is nog nooit aangetoond (en is ook gewoon niet zo).

Investeer in meerdere AP's en 5GHz, dat zet veel meer zoden aan de dijk dan op hoop van zegen een "goede" draadloze router kopen. Een nieuwe superrouter kopen is echt weggegooid geld, die bestaan namelijk niet.

• Tomvanschayk
Ben eigenwijs geweest en heb toch maar de D-link gehaald. En niet zonder resultaat. Nu beneden met de telefoon en iPad 65 MB/s, Android tvbox met AC boven 73 MB/s, dus ongeveer verzesvoudigd

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik wist niet dat ziggo al 584mbit verbindingen opleverde :+

Maar ff serieus, hoe heb je dat gemeten ? of is dat het getalletje welke windows terug rapporteerd ?
Wat zie bijv op speedtest.ziggo.nl ?

Heb je hem als repeater gezet?. want dan is de link met je router met je apparatuur wel goed natuurlijk. maar hoe is de link tussen jouw router en de ubee ?

ik ben heel nieuwsgierig naar die speedtest

in de war met ander topic

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 23-02-2015 20:19 ]

Iperf

• Tomvanschayk
Fish schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:14:
Ik wist niet dat ziggo al 584mbit verbindingen opleverde :+

Maar ff serieus, hoe heb je dat gemeten ? of is dat het getalletje welke windows terug rapporteerd ?
Wat zie bijv op speedtest.ziggo.nl ?

Heb je hem als repeater gezet?. want dan is de link met je router met je apparatuur wel goed natuurlijk. maar hoe is de link tussen jouw router en de ubee ?

ik ben heel nieuwsgierig naar die speedtest

in de war met ander topic
Moest natuurlijk in Mbit zijn, telefoon corrigeerde dit verkeerd. Aansluiten was zo gebeurd, en de ubee door Ziggo in de bridge-modus laten zetten. De resultaten komen van verschillende speedtest sites af, waaronder die van Ziggo zelf. Alle komen redelijk overeen (enkele Mbit verschil)

[ Voor 8% gewijzigd door Tomvanschayk op 23-02-2015 21:08 ]

Verwijderd

dd wrt installeren op je router en je signaal versterken.
http://www.dd-wrt.com/site/index

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 21:44:
dd wrt installeren op je router en je signaal versterken.
http://www.dd-wrt.com/site/index
Volstrekt zinloos :/

WiFi is tweerichtingscommunicatie, niet broadcast vanaf AP ofzo. Zwakste schakel is vrijwel altijd de client, belangrijkste eigenschap van een AP is niet dat hij hard kan zenden maar dat hij goed kan luisteren (hoge ontvangstgevoeligheid).

Simpel experiment. Neem een megafoon. Stuur een huisgenoot (zonder megafoon) naar zolder. Probeer een gesprek te voeren. Faalt, want hij kan jou misschien prima horen, maar jij hoort hem totaal niet. Exact wat er gebeurt als je doet wat jij hier voorstelt :o

Enige situatie waarin het zinnig kan zijn om harder te zenden is waar je een point-to-point verbinding legt met een ander identiek (of iig vergelijkbaar) apparaat die ook harder terugzendt, al win je ook daar meer met goede richtantennes.

Oslik blyat! Oslik!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:15
Mogelijk is powerline een optie.
Ik heb er zelf goede ervaringen mee, moet er wel bij zeggen dat ze beide zijn aangesloten op dezelfde groep.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dus als een ware tweaker de client midden, als de router wel sterk genoeg is. Antennes uitbreiden, extra solderen in/aan het apparaat... Of misschien een richtantenne maken door middel van een zeef om de client heen. Ziet er niet uit, maar probeer maar eens of het werkt.

• MarcoC
dion_b schreef op maandag 23 februari 2015 @ 21:57:
[...]

Volstrekt zinloos :/

WiFi is tweerichtingscommunicatie, niet broadcast vanaf AP ofzo. Zwakste schakel is vrijwel altijd de client, belangrijkste eigenschap van een AP is niet dat hij hard kan zenden maar dat hij goed kan luisteren (hoge ontvangstgevoeligheid).

Simpel experiment. Neem een megafoon. Stuur een huisgenoot (zonder megafoon) naar zolder. Probeer een gesprek te voeren. Faalt, want hij kan jou misschien prima horen, maar jij hoort hem totaal niet. Exact wat er gebeurt als je doet wat jij hier voorstelt :o

Enige situatie waarin het zinnig kan zijn om harder te zenden is waar je een point-to-point verbinding legt met een ander identiek (of iig vergelijkbaar) apparaat die ook harder terugzendt, al win je ook daar meer met goede richtantennes.
Kan dit niet als sticky topic gepost worden? Ik heb deze post nu al 100x gelezen (en altijd even waar).

Verwijderd

Voor het kijken naar HD in blueray (AVCHD) kwaliteit heb je meer dan 20 Mb/sec nodig. zie het lijstje op: http://www.disney.com/
Met redelijk nieuwe 811n kun je op een paar meter afstand 28 Mb/sec halen. Je kunt het zo zelf opmeten met het gratis programma op http://www.disney.com/

[ Voor 12% gewijzigd door MueR op 26-02-2015 15:52 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:08:
Voor het kijken naar HD in blueray (AVCHD) kwaliteit heb je meer dan 20 Mb/sec nodig. zie het lijstje op: *disney.com*
Native BluRay is zelfs 60Mbps.

Je wilt bovendien een ruime marge hanteren boven je gewenste bitrate omdat bandbreedte nooit constant is bij WiFi. Ik hanteer 50% erbovenop. Dus dan zou je voor AVCHD (wat zeker geen BluRay is, maar nog wel redelijke HD) 30Mbps moeten hebben en voor echte BluRay 90Mbps.
Met redelijk nieuwe 811n kun je op een paar meter afstand 28 Mb/sec halen. Je kunt het zo zelf opmeten met het gratis programma op *disney.com*
Meh, die 811n heeft specs van 5 jaar terug. 2.4GHz only is een no-no vandaag de dag. Je hebt twee soorten huizen, de huizen waar 2.4GHz onbruikbaar geworden is door alle andere zooi in die band en de huizen waar dat nog gaat gebeuren. Daarom is 5GHz support een must.

[ Voor 4% gewijzigd door MueR op 26-02-2015 15:52 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

De meeste media applicaties hebben interne buffers. Het gaat dan om de gemiddelde snelheid. Als die voldoende is, maakt zo nu en dan wat minder snelheid niet uit.

• gekke
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-08 09:06
Ik had dit probleem ook uiteindelijk de tip gekregen er cloverleaf antennes op te zetten van 6 Mbit op de slaap kamer naar een constante 270 Mbit (er moeten natuurlijk wel externe antennes opzitten).
Pagina: 1