Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor studie applicatieontwikkelaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na de zomervakantie ga ik beginnen aan de mbo niveau 4 opleiding applicatieontwikkelaar. Ik ben voor deze studie op zoek naar een geschikte laptop. Mijn voorkeuren zijn een 15,6’’ scherm, min. 8gb ram en een snelle processor. Mijn budget ligt tussen de 500-700 euro. Zijn er misschien mensen die een soortgelijke opleiding hebben gedaan en die mij kunnen helpen informeren naar een geschikte laptop?

ik hoef er verder geen zware games op te spelen maar bijvoorbeeld wel programma's als adobe photoshop of vegas movie studio

(zelf had ik deze laptop al gevonden http://www.norrod.nl/zkb-02pc/800370...d/details.aspx, is deze goed genoeg? waarom wel/niet)

mvg John Mestebeld

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Hoi,

Je linkje doet het niet bij mij...

Zou je misschien je laptop willen linken naar de pricewatch, officieel is het verboden om te linken naar andere sites ;) . Oja, ik weet niet naar welke school je gaat, maar bij sommige websites van scholen staan de gewenste specificaties. Ik heb hier een school (Summa College Eindhoven) die aangeven dat je minimaal een i5 of i7 van de 4e generatie, een dedicated videokaart en het liefst een ssd. Mocht een ssd niet mogelijk zijn, dan een 7200rpm hdd. Als dat nog niet genoeg is ook nog een accuduur van ongeveer 5 uur...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:01

Umbrah

The Incredible MapMan

Je URL is ingekort en is niet goed overgekomen, je zou hem (mits volledig) in de gewone UBB codes kunnen neerzetten. Photoshop/Vegas Movie Studio zie ik niet zo heel erg als appdev werk om heel eerlijk te zijn; en hoewel ik BI-er ben, schrijf ik af en toe wel een redelijk stukje code, en dan zal ik voor jezelf het prioriteitenlijstje even zo neerzetten:
* Hoge resolutie (FHD effectief, je wilt het liefst in de hoogte, double DPI met maar 1800 pixels hoog kun je in feite neerzetten als 900 in de hoogte, je wilt 1080 in de hoogte of meer)
* Lekkere CPU indien je compiled
* Forse bak geheugen (immers, virtualisatie)
* Combinatie van een SSD als main schijf en werkschijf/db schijf; en een HDD voor storage
* USB poorten
* Ethernet poorten
* Pluizige dobbelstenen
* Meer onzin
* Gamer niveau videokaart (tenzij je natuurlijk zwáár de CAD in gaat of het 3D-GIS wereldje gaat opzoeken, in dat geval: CAD kaart bovenaan. Cursusje gamedesign gaat er wel een kaartje bovenaan maar dan kijk je gelijk in een heel andere budgetklasse)

15.6" heb je overigens ook in gradaties: dun laptopje of een mooie workstation zoals de HP Z15 wil nogal wat uitmaken! Maar resolutie gaat dus voor.