Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Windows Servers] Shadowing optie.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn bedrijf bestaat onduidelijkheid over de shadowing opties in de Windows machines.

t/m Windows 2008 r2 kon je de shadow.exe optie gebruiken om te shadowen. In 2012 is het een tijdje weggeweest en weer geherintroduceerd in Server 2012 r2 als mstsc /shadow optie.

Mijn vragen:
- Maakt het uit van welke shadow machine naar welke machine je connect, of werkt het gewoon altijd? Maakt de versie uit of is het versieonafhankelijk?

- Hebben de sender en receiver beide shadow.exe of mstsc /shadow nodig? Of kan het ook alleen maar de sender zijn?

Alvast bedankt!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
http://blogs.technet.com/...ds-shadowing-is-back.aspx

Dus vanaf de sender gebruik de commandline parameters.
Een andere optie die je nog kunt gebruiken is Remote Assistance. Dit biedt je voordelen omdat je in tegenstelling tot shadowing wel delegation kunt doen naar non-admins en je hebt dan de mogelijkheid om meerdere beeldschermen te zien bij multimonitor gebruik. Als Remote control optie wat rudimentair maar eenvoudig en snel in te richten met een paar polices en een feature install op je servers.

Client connectie vanuit commandline te starten

msra.exe /offerra

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor je antwoord. Ik was deze blog ook al tegengekomen maar het was nog niet geklikt dat dit betekent dat de de shadow.exe vanaf de sender gebruikt wordt. De receiver hoeft dus alleen die permissies goed te zetten en dan moet het werken?

Als voorbeeld: Ik wil shadowen van Server 2012 R2 naar Server 2012. Zal dit werken als de permissies gezet zijn?

Ik ben op de hoogte van de voordelen van Remote Assistance maar ik moet het beide weten.

Nogmaals bedankt voor je antwoord.